Τμήμα Κοινωνικής Προστασίας

Τμήμα Κοινωνικής Προστασίας

Μαβίλη & Πυθαγόρα (είσοδος από Πυθαγόρα), περιοχή ΙΚΑ Ευόσμου
Τηλέφωνο: 2310 558505, 2310 558506, 2310 758926, 2310758769
Αναπληρώτρια Προϊστάμενη: Ιωάννα Μαλάτου
Ηλ. διεύθυνση: kks@kordelio-evosmos.gr

Αρμοδιότητες προγραμματισμού/σχεδιασμού

    1. Συνεργάζεται με το αρμόδιο Τμήμα για το σχεδιασμό, την παρακολούθηση και την αξιολόγηση προτάσεων αξιοποίησης επιδοτούμενων εθνικών και ευρωπαϊκών κοινωνικών προγραμμάτων.
    2. Μεριμνά για τη δικτύωση με εθνικούς, ευρωπαϊκούς και διεθνείς φορείς με σκοπό την ανταλλαγή εξειδικευμένης γνώσης και εμπειρίας στο χειρισμό κοινωνικών θεμάτων.
    3. Οργανώνει, παρακολουθεί και αξιολογεί τη δικτύωση τοπικών φορέων κοινωνικής φροντίδας, όπως οι κοινωνικές υπηρεσίες του Δήμου, οι κοινωνικές υπηρεσίες των Νομικών Προσώπων του Δήμου, οι Μ.Κ.Ο., οι υπηρεσίες και δομές κοινωνικής προστασίας της Περιφέρειας και του Κράτους.
    4. Συντονίζει, παρακολουθεί και αξιολογεί την άσκηση κοινωνικής πολιτικής σε τοπικό επίπεδο.
    5. Συγκεντρώνει και επεξεργάζεται τα στοιχεία που αφορούν στην υφιστάμενη κατάσταση των υποδομών της περιοχής του Δήμου, σε ζητήματα κοινωνικής πολιτικής και πρόνοιας.
    6. Μεριμνά για τη συνεχή επικαιροποίηση των δεδομένων του Δήμου και αναλύει τις δυνατότητες και τις προοπτικές κοινωνικής ανάπτυξής του σε συνεργασία με τα Νομικά Πρόσωπα και τις επιχειρήσεις του Δήμου.
    7. Συγκεντρώνει και επεξεργάζεται τα στοιχεία που αφορούν στην υφιστάμενη κατάσταση των ατόμων του Δήμου που ανήκουν σε διαφορετικές κοινωνικές ομάδες (νέοι, ηλικιωμένοι, γυναίκες, ΑμεΑ και ιδίως ομάδων με κίνδυνο αποκλεισμού από την αγορά εργασίας).
    8. Συνεργάζεται με οργανισμούς κοινωνικής ασφάλισης, με φορείς κοινωνικής πρόνοιας και εισαγγελικές αρχές.
    9. Προωθεί δράσεις ευαισθητοποίησης της κοινότητας για την ανάπτυξη πνεύματος εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και αλληλεγγύης.
    10. Στοχεύει στην παροχή υποστηρικτικών συμβουλευτικών υπηρεσιών σε άτομα και οικογένειες με σκοπό την άρση κοινωνικών προβλημάτων που ωθούν στον κοινωνικό αποκλεισμό.
    11. Οργανώνει αποστολές βοήθειας σε δοκιμαζόμενους πληθυσμούς στην Ελλάδα ή το εξωτερικό.
    12. Επικοινωνεί με φορείς, οργανισμούς, πολίτες, υπηρεσίες κ.ά., οργανώνει, συντονίζει και παρακολουθεί δράσεις για θέματα πρόληψης νεανικής παραβατικότητας μέσω των Τοπικών Συμβουλίων Πρόληψης Παραβατικότητας και πρόληψης εξαρτήσεων σε ευάλωτες κοινωνικά ομάδες.
    13. Διενεργεί κοινωνικές έρευνες και συντάσσει εκθέσεις κοινωνικής έρευνας για την πιστοποίηση των εκάστοτε συνθηκών διαβίωσης, κοινωνικοοικονομικής κατάστασης, κατάστασης υγείας, προκειμένου να υποστηριχθούν αιτήματα ένταξης σε προγράμματα, έκτακτες παρεμβάσεις, παραπομπές σε άλλους φορείς, παροχές κλπ.
    14. Διεξάγει κοινωνικές έρευνες, σχεδιάζει, εισηγείται και μεριμνά για την εφαρμογή κοινωνικών δομών που αφορούν την κοινωνική φροντίδα της οικογένειας, των εφήβων, των ατόμων με αναπηρία καθώς και ευπαθών κοινωνικών ομάδων.
    15. Οργανώνει απευθείας ή σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες ή κρατικούς ή ιδιωτικούς φορείς ερευνητικά προγράμματα, σεμινάρια, συζητήσεις, διαλέξεις.
    16. Τηρεί μητρώο μονάδων παροχής κοινωνικών υπηρεσιών, πληροφορεί και κατατοπίζει τον πολίτη προκειμένου να χρησιμοποιήσει τους κατάλληλους εκάστοτε φορείς παροχής υπηρεσιών δημοτικών, κρατικών ή ιδιωτικών.
    17. Συγκεντρώνει και επεξεργάζεται εξειδικευμένα στατιστικά στοιχεία κατά την απογραφή του πληθυσμού.
    18. Συμμετέχει με την πολιτική προστασία στην παροχή υπηρεσιών (λειτουργία θερμαινόμενων χώρων, παροχή κοινωνικής εργασίας κλπ.) σε ευάλωτες ομάδες σε περίπτωση έντονων καιρικών φαινομένων και εκτάκτων αναγκών.
    19. Μεριμνά για την ανάπτυξη του Δικτύου Κοινωνικής Κατοικίας του Δήμου. Σχεδιάζει και αναπτύσσει προγράμματα στήριξης της στέγης και της κατοικίας για αστέγους ή άτομα και οικογένειες που απειλούνται από αστεγία. Συνεργάζεται με δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς (χορηγούς κλπ.) για την παραχώρηση και ανακαίνιση κατοικιών και διαμερισμάτων για την ένταξή τους στο δίκτυο κοινωνικής κατοικίας του Δήμου.
    20. Καθορίζει, σε συνεργασία με τις συναρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου, τους χώρους και τους όρους για την προσωρινή διαμονή μετακινουμένων πληθυσμιακών ομάδων.

Αρμοδιότητες ψυχολογικής, σχολικής, νομικής υποστήριξης και συμβουλευτικής

    1. Προωθεί τη διασύνδεση και τη συνεργασία με εξειδικευμένες αρμόδιες υπηρεσίες και λοιπές κοινωνικές υπηρεσίες και φορείς που παρέχουν ψυχοκοινωνική φροντίδα και υλοποιούν ανάλογα ή παρεμφερή προγράμματα κοινωνικής αλληλεγγύης.
    2. Παρέχει συμβουλευτική και ψυχολογική υποστήριξη σε άτομα και οικογένειες που βρίσκονται σε κρίση λόγω έκτακτων συμβάντων, φυσικών καταστροφών, ατυχημάτων.
    3. Υποδέχεται τα αιτήματα όλων των κατοίκων του Δήμου και πραγματοποιεί ατομική, οικογενειακή και ομαδική συμβουλευτική σε άτομα που εκφράζουν σχετικό αίτημα με δική τους πρωτοβουλία (ενήλικες, γονείς, κηδεμόνες, δάσκαλοι όλων των βαθμίδων, σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων) ή συνεργάζεται με την οικογένεια ή τον κηδεμόνα ενός ατόμου που αδυνατεί να εκφράσει σχετικό αίτημα (ΑμεΑ., ψυχικά πάσχοντες σε κρίση, χρήστες τοξικών ουσιών, ανήλικα τέκνα κ.ά.).
    4. Προβαίνει στην πληροφόρηση, ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και γενική ψυχοκοινωνική συμβουλευτική στήριξη ατόμων και ευπαθών κοινωνικών ομάδων του Δήμου που έχουν ιδιαίτερη ανάγκη σε συνεργασία με την εκκλησία, οργανώσεις, ιδιώτες.
    5. Διοργανώνει διαλέξεις και ομιλίες με σκοπό την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση του κοινού.
    6. Οργανώνει ενημερωτικές συζητήσεις και ομιλίες για γονείς, μαθήτριες/μαθητές και σχολεία σε συνεργασία με το Τμήμα παιδείας-δια βίου μάθησης και τη Δ/νση Εκπαίδευσης.
    7. Οργανώνει βιωματικά σεμινάρια και εργαστήρια για μαθητές σε συνεργασία με το τμήμα παιδείας-δια βίου μάθησης και τη Δ/νση Εκπαίδευσης.
    8. Παρέχει λογοθεραπεία και ψυχολογική υποστήριξη σε παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας.
    9. Παρέχει νομική συμβουλευτική σε άτομα και οικογένειες για ζητήματα που αφορούν το οικογενειακό και εργατικό δίκαιο.
    10. Πραγματοποιεί κατ’ οίκον επίσκεψη, αν κριθεί απαραίτητο.
    11. Τηρεί και διαφυλάσσει τα αρχεία με τα περιστατικά (ατομικά, οικογενειακά) και είναι υπεύθυνο για τη ασφαλή αρχειοθέτησή τους, λόγω ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων των εξυπηρετούμενων.

Αρμοδιότητες πολιτικών ισότητας των φύλων

  1. Σχεδιάζει, εισηγείται και μεριμνά για την εφαρμογή προγραμμάτων και μέτρων που στοχεύουν στην ισότητα των δύο φύλων σε όλους τους τομείς, στη συμφιλίωση της οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής και σε προγράμματα καταπολέμησης της βίας.Στο πλαίσιο αυτό μεριμνά για:- το σχεδιασμό, συντονισμό και παρακολούθηση της εφαρμογής προγραμμάτων και δράσεων που στοχεύουν στην ισότητα γυναικών και ανδρών σε όλους τους τομείς αρμοδιοτήτων στον Δήμο με στόχο την εφαρμογή της «Ευρωπαϊκής Χάρτας για την Ισότητα των Φύλων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση» που έχει υιοθετήσει ο Δήμος.- τη λήψη μέτρων για την πρόληψη και καταπολέμηση της βίας κατά των γυναικών και των παιδιών και των θυμάτων εμπορίας ανθρώπων (trafficking) με τη λειτουργία ξενώνα φιλοξενίας γυναικών θυμάτων βίας. Δημιουργεί δικτύωση και επιδιώκει συνεργασία με συναρμόδιους φορείς για τη στήριξη δικτύου τοπικών και πανελλαδικών δομών (Συμβουλευτικών Κέντρων και Ξενώνων Φιλοξενίας γυναικών θυμάτων βίας και των παιδιών τους) και υπηρεσιών για την αρωγή των θυμάτων βίας, καθώς και για την πρόληψη και ευαισθητοποίηση των τοπικών αρχών.

    – την ανάπτυξη δράσεων για την καταπολέμηση των κοινωνικών στερεότυπων με βάση το φύλο. Ενημερώνει και ευαισθητοποιεί την τοπική κοινή γνώμη για την άρση των στερεοτύπων λόγω φύλου.

    – τη μελέτη, το σχεδιασμό και την εισήγηση για την εφαρμογή προγραμμάτων και δράσεων, που ενσωματώνουν την ισότητα των φύλων και τη λήψη θετικών μέτρων υπέρ των γυναικών στις προτάσεις του Δήμου στα εθνικά και χρηματοδοτούμενα προγράμματα.

    – την πληροφόρηση και ενημέρωση των πολιτών με στόχο την προώθηση της ισότητας των φύλων και των δικαιωμάτων των γυναικών και την οργάνωση δράσεων ευαισθητοποίησης στα σχολεία, τους παιδικούς σταθμούς και άλλες κοινωνικές δομές σε συνεργασία με τις αρμόδιες Διευθύνσεις του Δήμου και τα Νομικά Πρόσωπα.

    – την ανάπτυξη ειδικών προγραμμάτων για ευπαθείς ομάδες γυναικών. Συνεργάζεται με συναρμόδιους φορείς, μη κυβερνητικές και γυναικείες οργανώσεις για την ανάπτυξη δράσεων σε κοινωνικά ευπαθείς ομάδες πληθυσμού (ΑμεΑ, άστεγοι κ.ά.).

    – τη συνεργασία με τους γυναικείους πυρήνες κοινωνικής παρέμβασης που εθελοντικά στηρίζουν και βοηθούν σε προγράμματα και διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην άσκηση κοινωνικής πολιτικής από τον Δήμο.

    – την ανάπτυξη δράσεων για την αύξηση της συμμετοχής των γυναικών στην απασχόληση.

  2. Δημιουργεί δικτύωση και επιδιώκει συνεργασία με φορείς σχετιζόμενους με την αγορά εργασίας και την παροχή επαγγελματικής κατάρτισης, με επαγγελματικούς και συνδικαλιστικούς φορείς και γυναικείες οργανώσεις με στόχο τη συγκέντρωση πληροφοριών, την ανταλλαγή απόψεων, την από κοινού εκπόνηση και προώθηση δράσεων.Στο πλαίσιο αυτό μεριμνά για:- τη στήριξη δράσεων ευαισθητοποίησης και ενίσχυσης του θεσμού της αναδοχής και υιοθεσίας, για την ενδυνάμωση της παιδικής προστασίας και την αποσυμφόρηση των ιδρυμάτων παιδικής φροντίδας.- την παρακολούθηση σχετικών προγραμμάτων με την εναρμόνιση επαγγελματικών και οικογενειακών υποχρεώσεων.

    – τη λήψη μέτρων για τη στήριξη της εργαζόμενης μητέρας.

    – την ανάπτυξη δράσεων για την κοινωνική και πολιτική συμμετοχή των γυναικών και την προώθησή τους στα κέντρα λήψης αποφάσεων. Επιδιώκει συνεργασία με αρμόδιους αιρετούς με στόχο την παροχή ενημέρωσης και την ευαισθητοποίηση γύρω από τα ζητήματα των γυναικών και την κινητοποίησή τους για στήριξη πολιτικών και δράσεων υπέρ της ισότητας.

    – την υποστήριξη των εργασιών της Δημοτικής Επιτροπής Ισότητας συντάσσοντας Κανονισμό Λειτουργίας και παρέχοντας πληροφορίες και ενημέρωση σχετικά με τις δράσεις του Δήμου στον τομέα αυτό.

    – την υλοποίηση δράσεων στήριξης μονογονεϊκών οικογενειών καθώς και εγκαταλελειμμένων παιδιών.

    – την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών για την αρωγή των θυμάτων βίας (ψυχοκοινωνική στήριξη και νομική συμβουλευτική) καθώς και εξειδικευμένη πληροφόρηση για τους τρόπους αντιμετώπισης– καταπολέμησης της έμφυλης βίας.

    – τις δράσεις ενημέρωσης για το ισχύον θεσμικό πλαίσιο και τις μορφές της έμφυλης βίας (ενδοοικογενειακή−σεξουαλική παρενόχληση, παράνομη διακίνηση και εμπορία γυναικών) πρόληψης και ευαισθητοποίησης των τοπικών κοινωνιών για την εξάλειψη της έμφυλης βίας.

    – την ανάπτυξη ειδικών προγραμμάτων μέσω συνεργασίας με συναρμόδιους φορείς, Μ.Κ.Ο. και γυναικείες οργανώσεις για την ανάπτυξη δράσεων σε κοινωνικά ευπαθείς ομάδες πληθυσμού (ΑμεΑ, άστεγοι κ.ά.) και ιδιαίτερα γυναικών που υφίστανται πολλαπλές διακρίσεις (μετανάστριες, πρόσφυγες και αιτούσες άσυλο, γυναίκες με αναπηρία, φυλακισμένες και αποφυλακισμένες) και γυναίκες σε μονογονεϊκή οικογένεια.

    – την προώθηση δράσεων για την εναρμόνιση των επαγγελματικών και οικογενειακών υποχρεώσεων των γυναικών και την ισότιμη κατανομή μεταξύ των φύλων των αμειβόμενων και μη αμειβόμενων εργασιών στην οικογένεια.

  3. Σχεδιάζει, εισηγείται και μεριμνά για την εφαρμογή προγραμμάτων ή συμμετέχει σε προγράμματα και δράσεις για την ένταξη αθίγγανων, μεταναστών και προσφύγων γυναικών στην κοινωνική, οικονομική και πολιτιστική ζωή της τοπικής κοινωνίας.

Αρμοδιότητες προώθησης απασχόλησης

    1. Μεριμνά για την ίδρυση και λειτουργία κοινωνικών δομών, με σκοπό την ένταξη ευπαθών και αποκλεισμένων ατόμων από την αγορά εργασίας.
    2. Συνεργάζεται με όλους τους παραγωγικούς φορείς και συμμετέχει σε κάθε κίνηση και συζήτηση για την τοπική ανάπτυξη και την απασχόληση.
    3. Σχεδιάζει, αναπτύσσει και μεριμνά για την προώθηση της απασχόλησης και την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών για την ένταξη στην αγορά εργασίας μέσω του Κέντρου Επανένταξης στην Εργασία (jobcenter).
    4. Παρακολουθεί την εφαρμογή των δράσεων κοινωνικής επιχειρηματικότητας και την προώθηση Κοινωνικών Συνεταιριστικών Επιχειρήσεων (ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ.) και Κοινωνικών Συνεταιρισμών Περιορισμένης Ευθύνης (ΚΟΙ.Σ.Π.Ε.) για την κοινωνική επανένταξη των ευάλωτων ομάδων. Παρακολουθεί και συμμετέχει σε διαδικασίες διαβούλευσης με τα όργανα της κεντρικής διοίκησης για το θεσμικό και επιχειρησιακό πλαίσιο των δράσεων κοινωνικής επιχειρηματικότητας.
    5. Σχεδιάζει, εισηγείται και εφαρμόζει τοπικά προγράμματα δράσης και τοπικές πρωτοβουλίες ή συμμετέχει σε ανάλογες δράσεις και πρωτοβουλίες, για την προώθηση και διεύρυνση της απασχόλησης στην περιοχή του Δήμου και της κοινωνικής ενσωμάτωσης διαφόρων κατηγοριών ανέργων στο πλαίσιο των εθνικών και ευρωπαϊκών πολιτικών.
    6. Αναπτύσσει συμβουλευτικές δράσεις για τους ανέργους με σκοπό την προώθηση ίσων ευκαιριών πρόσβασης στην αγορά εργασίας και ενημερώνει τους ανέργους για τις ευκαιρίες απασχόλησης στην περιοχή.
    7. Μεριμνά για την ενημέρωση, τον επαγγελματικό προσανατολισμό και τη συμβουλευτική υποστήριξη των ανέργων σε θέματα επαγγελματικής κατάρτισης και απασχόλησης.
    8. Μεριμνά για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και της επαγγελματικής κατάρτισης προωθώντας την ίδρυση και λειτουργία Κέντρων Επαγγελματικού Προσανατολισμού σε συνεργασία με το αρμόδιο Τμήμα και λαμβάνοντας υπόψη τις προγραμματικές επιλογές για θέματα επαγγελματικής κατάρτισης του περιφερειακού προγράμματος δια βίου μάθησης.
    9. Μεριμνά για την οργάνωση και τη σύνδεση των επιχειρήσεων με την υπηρεσία υποστήριξης της απασχόλησης και αμφίδρομα.
    10. Μεριμνά για τη δημιουργία και λειτουργία μητρώου ανέργων του Δήμου.
    11. Συνεργάζεται με τα Επιμελητήρια του νομού για την προώθηση επενδύσεων στην περιοχή ευθύνης του Δήμου.
    12. Παρακολουθεί και ενημερώνεται για τα επιδοτούμενα προγράμματα (ΕΣΠΑ, LEADER κλπ.) για ιδιώτες και επιχειρήσεις και δημοσιεύει στην ιστοσελίδα του Δήμου ανάλογες ανακοινώσεις προσκλήσεων σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου.

Αρμοδιότητες κέντρου κοινότητας και του παραρτήματος κέντρου ένταξης μεταναστών

    1. Τα Κέντρα Κοινότητας, τα παραρτήματα (Κέντρο Ένταξης Μεταναστών και Προσφύγων, Κ.Ε.Μ.Π.) και οι κινητές μονάδες τους, λειτουργούν ως δομές συμπληρωματικές των κοινωνικών υπηρεσιών και εποπτεύονται από αυτές.
    2. Συντάσσει Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας, ο οποίος περιλαμβάνει όλα τα θέματα αναφορικά με την οργάνωση και τη λειτουργία του κέντρου κοινότητας.
    3. Κάθε κέντρο κοινότητας λειτουργεί υποχρεωτικά με τις κάτωθι αρμοδιότητες:
    4. Υποδοχή−Ενημέρωση−Υποστήριξη των πολιτών, συνεργασία με υπηρεσίες και δομές για την παραπομπή των αιτημάτων σε άλλες δομές, παροχή υπηρεσιών που θα αποσκοπούν στη
    5. βελτίωση του βιοτικού επιπέδου και θα διασφαλίζουν την κοινωνική ένταξη των ωφελούμενων.
    6. Μεριμνά για την πληροφόρηση των πολιτών, σχετικά με τα προγράμματα πρόνοιας και κοινωνικής ένταξης που υλοποιούνται σε τοπικό, περιφερειακό ή εθνικό επίπεδο (π.χ. μαθήματα ελληνικής γλώσσας, διαπολιτισμικές δράσεις κλπ).
    7. Μεριμνά για την παροχή υπηρεσιών υποδοχής, διαπολιτισμικής μεσολάβησης, νομικής και διοικητικής αρωγής για τους μετανάστες, και σε συνεργασία με το Συμβούλιο Ένταξης Μεταναστών (Σ.Ε.Μ.) υλοποιεί τον προγραμματισμό δράσεων του Σ.Ε.Μ. και παρέχει πληροφορίες για όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων των μεταναστών, όπως η εργασία, η υγεία, η στέγαση, η εκπαίδευση, η εκμάθηση της γλώσσας, οι ιατροφαμακευτικές υπηρεσίες και υπηρεσίες φροντίδας (βρεφονηπιακοί σταθμοί), πολιτιστικές δραστηριότητες, συμμετοχή στα κοινά, κλπ.
    8. Υποστηρίζει και υλοποιεί διαπολιτισμικές δραστηριότητες , εκδηλώσεις και προγράμματα σε συνεργασία με μεταναστευτικούς συλλόγους και τοπικούς φορείς.
    9. Συνεργάζεται με εθνικούς και διεθνείς οργανισμούς για την ανταλλαγή εμπειριών και βέλτιστων πρακτικών ένταξης υπηκόων τρίτων χωρών.
    10. Μεριμνά για τη μελέτη, κατάρτιση και παρακολούθηση της εφαρμογής προγραμμάτων ένταξης υπηκόων τρίτων χωρών.
    11. Αποτελεί σημείο επαφής και συντονισμού των υπηρεσιών και φορέων του Δήμου που εμπλέκονται στην υλοποίηση δράσεων και προγραμμάτων κοινωνικής ένταξης για μετανάστες και πρόσφυγες.
    12. Παρέχει ενημέρωση και συμβουλές σε θέματα καθημερινής δραστηριότητας και γενικότερης στάσης ζωής των αλλοδαπών βοηθώντας την, όσο το δυνατόν ομαλότερη, ένταξή τους στην ελληνική κοινωνία.
    13. Αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και δράσεις για την καταπολέμηση της ξενοφοβίας και του ρατσισμού.

Αρμοδιότητες προνοιακών επιδομάτων

    1. Προβαίνει στη διεκπεραίωση θεμάτων κοινωνικής προστασίας και αλληλεγγύης μέσω των κάθε φορά εθνικών προγραμμάτων προνοιακού- κοινωνικού χαρακτήρα.
    2. Μεριμνά για την υποβολή δικαιολογητικών για το Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα (πρώην Κ.Ε.Α.), έχοντας, ειδικότερα, τη διαχείριση της ηλεκτρονικής υποβολής αιτήσεων από εξουσιοδοτημένους υπαλλήλους (χρήστες), τη σύνδεση με το αρμόδιο Υπουργείο, τη διατήρηση του αρχείου των δικαιολογητικών των ωφελούμενων και την τήρηση στατιστικών στοιχείων.
    3. Μεριμνά για την εφαρμογή προγραμμάτων κοινωνικής πρόνοιας που στοχεύουν στη στήριξη αστέγων και οικονομικά αδύνατων πολιτών.
    4. Μεριμνά για την υποβολή δικαιολογητικών των δικαιούχων στεγαστικής συνδρομής.
    5. Μεριμνά για την οικονομική ενίσχυση αυτοστεγαζόμενων (μέσω υλοποίησης σχετικών προγραμμάτων), τη ρύθμιση διαφόρων θεμάτων κοινωνικής κατοικίας, τη δημιουργία και λειτουργία ξενώνων αστέγων και επιβάλλει κυρώσεις για παραβάσεις της οικείας νομοθεσίας.
    6. Μεριμνά για την υποβολή δικαιολογητικών για έξοδα κηδείας ανασφαλίστων υπερηλίκων
    7. Μεριμνά για υποβολή αίτησης για το Επίδομα Γέννησης, έχοντας, ειδικότερα, τη διαχείριση της ηλεκτρονικής υποβολής αιτήσεων από εξουσιοδοτημένους υπαλλήλους (χρήστες)
    8. Μεριμνά για την υποβολή αίτησης για το Επίδομα Κοινωνικής Αλληλεγγύης Ανασφάλιστων Υπερηλίκων και το Επίδομα Κοινωνικής Αλληλεγγύης Ανασφάλιστων Υπερηλίκων σε μέλη της Ελληνικής Μειονότητας της Αλβανίας, έχοντας, ειδικότερα, τη διαχείριση της ηλεκτρονικής υποβολής αιτήσεων από εξουσιοδοτημένους υπαλλήλους (χρήστες)
    9. Μεριμνά για την ηλεκτρονική υποβολή αίτησης για τα Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ)
    10. Μεριμνά για τον έλεγχο των δικαιούχων επιδομάτων αναπηρίας και τη διασταύρωση των στοιχείων με άλλους φορείς κοινωνικής προστασίας προκειμένου να αποφεύγεται η διπλή επιδότηση.
    11. Μεριμνά για την ηλεκτρονική υποβολή νέων αιτήσεων για καταβολή αναπηρικών επιδομάτων ή αιτήσεων παράτασης χορήγησης αναπηρικών επιδομάτων, σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία και τις οικείες κανονιστικές ρυθμίσεις, με κυριότερα τα παρακάτω: Διατροφικό Επίδομα, Επίδομα Κίνησης (σε Παραπληγικούς, Τετραπληγικούς και Ακρωτηριασμένους), Επίδομα Βαριάς Αναπηρίας, Επίδομα Βαριάς Νοητικής Υστέρησης, Επίδομα Παραπληγικών – Τετραπληγικών και Ακρωτηριασμένων Ανασφάλιστων και Ασφαλισμένων του Δημοσίου, Επίδομα Κωφών και Βαρήκοων Ατόμων, Επίδομα Ατόμων με Εγκεφαλική Παράλυση.
    12. Εκδίδει πιστοποιητικά οικονομικής αδυναμίας.

Αρμοδιότητες εποπτείας και ελέγχου

    1. Χορηγεί άδεια ίδρυσης και λειτουργίας δημοτικών και ιδιωτικών παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών.
    2. Ασκεί έλεγχο και εποπτεία στα ιδρύματα παιδικής προστασίας ιδιωτικού δικαίου (ιδιωτικοί παιδικοί σταθμοί) και ευθύνεται για τη λειτουργία των παιδικών εξοχών.
    3. Χορηγεί άδεια ίδρυσης και λειτουργίας ιδρυμάτων παιδικής πρόνοιας σε ιδιώτες, καθώς και σε συλλόγους ή σωματεία που επιδιώκουν φιλανθρωπικούς σκοπούς.
    4. Εισηγείται και χορηγεί άδεια διενέργειας λαχειοφόρων αγορών, εράνων και φιλανθρωπικών αγορών.
    5. Ασκεί εποπτεία επί των φιλανθρωπικών σωματείων και ιδρυμάτων, εγκρίνει τον προϋπολογισμό τους και παρακολουθεί και ελέγχει τις επιχορηγήσεις, που δίδονται σε Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου με κοινωφελείς σκοπούς.
    6. Μεριμνά για το διορισμό των μελών διοικητικών συμβουλίων και εποπτεύει και ρυθμίζει θέματα λειτουργίας ιδρυμάτων προστασίας και αγωγής οικογένειας του παιδιού (π.χ. Κέντρων Παιδικής Μέριμνας, Παιδικών Σταθμών, Παιδικών Εξοχών, παραρτημάτων ΠΙΚΠΑ και Κέντρων Περίθαλψης Παιδιών).
    7. Εποπτεύει και υποστηρίζει, με Κανονισμό Λειτουργίας, το Κοινωνικό Παντοπωλείο του Δήμου για την κοινωνική ένταξη των ευπαθών ομάδων και κυρίως αυτών, που βρίσκονται κάτω από το όριο της φτώχειας. Το κοινωνικό παντοπωλείο διανέμει, σε τακτική ή έκτακτη βάση, τρόφιμα, είδη ατομικής υγιεινής, ένδυσης, υπόδησης και σχολικά είδη στους ωφελούμενους.
    8. Λειτουργεί την Ομάδα Προστασίας Ανηλίκων η οποία είναι αρμόδια για την πραγματοποίηση κοινωνικών ερευνών για θέματα κακοποίησης ανηλίκων, όταν: α) δέχεται ειδοποίηση από την εθνική γραμμή παιδικής προστασίας, β) δέχεται καταγγελία, έστω και ανώνυμη, για κακοποίηση ανηλίκου στα όρια του Δήμου και γ) λαμβάνει εισαγγελική εντολή για την διεξαγωγή κοινωνικής έρευνας με στόχο την πρόληψη και την αντιμετώπιση της θυματοποίησης ανηλίκων στην περιοχή του Δήμου.

Εκτελεί κάθε άλλη εργασία που δεν περιλαμβάνεται στον παρόντα ΟΕΥ και έχει σχέση με τη λειτουργία του Τμήματος.

Copyright © 2024 Δήμος Κορδελιού Ευόσμου

Σύμφωνα με το άρθρο 266 του N. 5037/2023 (ΦΕΚ 78/28.03.2023 τεύχος Α΄) που αντικαθιστά την υποπερίπτωση 26 περ. β παρ. Ι άρθρου 75 Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων:
«26. Η μέριμνα για την εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού των ιδιοκτητών, νομέων, επικαρπωτών, μισθωτών και υπομισθωτών, από την 1η έως την 30ή Απριλίου εκάστου έτους, καθώς και της υποχρέωσης συντήρησης καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ήτοι από την 1η Μαΐου έως την 31η Οκτωβρίου εκάστου έτους, για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της, επί οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων σε περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων και εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, επί εκτάσεων που βρίσκονται εντός ακτίνας εκατό μέτρων (100 μ.), από τα όρια των ανωτέρω περιοχών, καθώς και επί εκτός σχεδίου γηπέδων με κτίσμα. Η ως άνω μέριμνα, περιλαμβάνει ιδίως την ενημέρωση των υπόχρεων από τον οικείο δήμο, έως την 31η Μαρτίου εκάστου έτους, με κάθε πρόσφορο μέσο για το περιεχόμενο της υποχρέωσης καθαρισμού, την εξέταση σχετικών καταγγελιών, την αυτεπάγγελτη αυτοψία και την επιβολή προστίμου κατά την παρούσα.
Ο οικείος δήμος, καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, μεριμνά για τη διενέργεια αυτοψίας. Αν οι υπόχρεοι προς καθαρισμό δεν συμμορφωθούν, ο δήμος επιβάλλει πρόστιμο πενήντα (50) λεπτών του ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, με ελάχιστο ποσό τα διακόσια (200) ευρώ. Κατά του προστίμου ο ενδιαφερόμενος δύναται να υποβάλει ένσταση στον δήμο εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών. Εάν αυτή δεν γίνει αποδεκτή, εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών ο δήμος προβαίνει σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των χώρων αυτών, κατά προτεραιότητα, βάσει του κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς. Ειδικά για περιφραγμένους ή επαρκώς περιτοιχισμένους χώρους του πρώτου εδαφίου και σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων για καθαρισμό τους, ο οικείος δήμος, ταυτόχρονα με την επιβολή του προστίμου, αιτείται προς την κατά τόπο αρ- μόδια Πυροσβεστική Υπηρεσία τη διενέργεια αυτοψίας για τη βεβαίωση συνδρομής υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς, και βάσει αυτής, προβαίνει σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των ως άνω χώρων για την άρση του κινδύνου. Αν δεν βρεθούν τα στοιχεία των υπόχρεων, ακολουθείται η διαδικασία των προηγούμενων εδαφίων, εξαιρουμένης της διαδικασίας επιβολής προστίμου. Σε επείγουσες περιπτώσεις άμεσου και ιδιαίτερα υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή επέκτασης πυρκαγιάς, ο οποίος διαπιστώνεται με σχετικό έγγραφο της οικείας Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση της διαδικασίας των προηγούμενων εδαφίων, ο επείγων αυτεπάγγελτος καθαρισμός για την άμεση άρση του κινδύνου. Σε κάθε περίπτωση αυτεπάγγελτου καθαρισμού, καταλογίζεται εξ ολοκλήρου στους υπόχρεους, από τον οικείο δήμο, η δαπάνη καθαρισμού του χώρου και απομάκρυνσης των υλικών. Η δαπάνη και το πρόστιμο αποτελούν έσοδα του οικείου δήμου και εισπράττονται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
Ειδικότερα θέματα σχετικά με τη διαδικασία εφαρμογής των ανωτέρω και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια καθορίζονται με πυροσβεστική διάταξη σύμφωνα με το άρθρο 167 του ν. 4662/2020 (Α’ 27). Με την παρούσα δεν θίγεται το από 13/22.4.1929 π.δ. (Α’ 153).»

Σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 20/2023 πυροσβεστική διάταξη (ΦΕΚ 2549Β/2023) :

«Άρθρο 1
Πεδίο Εφαρμογής
1. Με τις διατάξεις της παρούσας εξειδικεύονται τα οριζόμενα στην υποπερ. 26 της περ. β’ της παρ. Ι του άρθρου 75 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 266 του ν. 5037/2023 (Α’ 78), αναφορικά με τη μέριμνα των Δήμων σχετικά με την εκπλήρωση της υποχρέωσης των ιδιοκτητών, νομέων, επικαρπωτών, μισθωτών και υπομισθωτών(α) οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων, που βρίσκονται σε περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων, (β) οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων, που βρίσκονται σε περιοχές εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, (γ) εκτάσεων που βρίσκονται εντός ακτίνας 100 μ. από τα όρια των περ. "(α)" και "(β)" του παρόντος άρθρου και (δ) εκτός σχεδίου γηπέδων με κτίσμα, να προβαίνουν σε καθαρισμό των ανωτέρω χώρων κατά το χρονικό διάστημα από την 1η μέχρι την 30η Απριλίου εκάστου έτους και τη συντήρηση αυτού καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ήτοι από 1η Μαΐου έως 31 Οκτωβρίου, για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της.
2. Από το πεδίο εφαρμογής της παρούσας εξαιρούνται οι διαμορφωμένοι, συντηρημένοι κήποι των ως άνω
χώρων.
Άρθρο 2
Διαδικασία καθαρισμού
1. Ο απαιτούμενος καθαρισμός περιλαμβάνει:
α. Υλοτομία και απομάκρυνση των ξερών και σπασμένων δέντρων και κλαδιών, καθώς και των κλαδιών που βρίσκονται σε άμεση επαφή με κτίσμα.
β. Απομάκρυνση της καύσιμης φυτικής ύλης που βρίσκεται στην επιφάνεια του εδάφους όπως ενδεικτικά το φυλλόστρωμα, τα ξερά χόρτα και τα κατακείμενα ξερά κλαδιά.
γ. Αποκλάδωση της βάσης της κόμης των δέντρων και αύξηση του ύψους έναρξής της από την επιφάνεια του εδάφους, ανάλογα με την ηλικία και το είδος του δέντρου. δ. Αραίωση της θαμνώδους βλάστησης ως προς την κάλυψη του εδάφους.
ε. Απομάκρυνση τυχόν άλλων εγκαταλελειμμένων καυστών, αναφλέξιμων, εκρήξιμων ή εύφλεκτων υλικών, αντικειμένων και απορριμμάτων.
2. Οι υπόχρεοι οφείλουν να μεριμνούν για την ασφαλή συλλογή και μεταφορά όλων των υπολειμμάτων καθαρισμού της παρ. 1. Απαγορεύεται η εγκατάλειψη, η απόρριψη ή η ανεξέλεγκτη διαχείρισή τους.
Άρθρο 3
Υποχρεώσεις - Μέριμνα Δήμων
1. Ο οικείος Δήμος προβαίνει στην ενημέρωση των υπόχρεων, για το περιεχόμενο της παρούσας και ειδικότερα της υποχρέωσης καθαρισμού μέχρι 31η Μαρτίου εκάστου έτους με κάθε πρόσφορο μέσο, όπως ενδεικτικά με ανάρτηση στην ιστοσελίδα και στον πίνακα ανακοινώσεων του οικείου Δήμου, αποστολή ενημερωτικού υλικού στην ταχυδρομική ή ηλεκτρονική διεύθυνση του υπόχρεου ή τυχόν αντικλήτού του, ενημερώσεις στα καταστήματα του Δήμου ή των Δημοτικών Διαμερισμάτων, σε τοπικούς φορείς και συλλόγους, σε συνεργασία με την οικεία Πυροσβεστική Υπηρεσία. Ειδικά κατά την πρώτη εφαρμογή της παρούσας, η ενημέρωση των υπόχρεων λαμβάνει χώρα έως την 28 Απριλίου.
2. Για την ανεύρεση των στοιχείων του υπόχρεου, ο οικείος Δήμος δύναται να ανατρέχει σε δεδομένα που τηρούνται στα αρχεία του, καθώς και στα δεδομένα του Εθνικού Κτηματολογίου.
3. Εφόσον ο οικείος Δήμος διαθέτει την απαραίτητη υποδομή, μπορεί να παρέχεται η δυνατότητα στους υπόχρεους να αιτηθούν (π.χ. με φυσική παρουσία, ταχυδρομικά, ηλεκτρονικά ή μέσω ειδικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας που θα δημιουργηθεί από το Υπουργείο Εσωτερικών μέσω gov.gr για το σύνολο των Δήμων), τη διενέργεια καθαρισμού με χρέωση της αντίστοιχης δαπάνης στο όνομά τους, από τις αρμόδιες υπηρεσίες του οικείου Δήμου ή από ιδιωτική εταιρία με την οποία ο οικείος Δήμος έχει συνάψει σχετική σύμβαση. Στις παραπάνω περιπτώσεις, μόνη η υποβολή της αίτησης δεν αναστέλλει τις προθεσμίες για την διενέργεια καθαρισμού και δεν απαλλάσσει τους υπόχρεους από την υποχρέωση καθαρισμού με ίδια μέσα. Η υποχρέωση εκπληρώνεται με την πραγματοποίηση του καθαρισμού και μόνον.
4. Ο οικείος Δήμος οφείλει να διενεργεί τακτικούς ή έκτακτους ελέγχους (ύστερα από καταγγελία ή και αυτεπαγγέλτως) για διαπίστωση εκπλήρωσης ή μη των υποχρεώσεων των υπόχρεων του άρθρου 1, προσηκόντως και με τη δέουσα επιμέλεια, καθ’ όλη την διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου.
5. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων στην εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού και συντήρησης αυτού, ο οικείος Δήμος ακολουθεί τη διαδικασία, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 5 της παρούσας.
Άρθρο 4
Μέριμνα υπόχρεων
1. Οι ιδιοκτήτες, νομείς, επικαρπωτές, μισθωτές και υπομισθωτές των εκτάσεων του άρθρου 1 της παρούσας οφείλουν να εκπληρώνουν την υποχρέωση καθαρισμού, να συναινούν και να επιδεικνύουν ανοχή στους τακτικούς ή έκτακτους ελέγχους, αυτοψίες και ενέργειες των αρμοδίων οργάνων του οικείου Δήμου και των αρμόδιων πυροσβεστικών υπαλλήλων για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης ή επέκτασης πυρκαγιάς. Στο πλαίσιο αυτό, καλούνται μέχρι την 30η Απριλίου εκάστου έτους, να προβαίνουν σε καθαρισμό των χώρων που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας και να συντηρούν αυτόν, καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ήτοι από την 1η Μαΐου έως την 31η Οκτωβρίου εκάστου έτους.
2. Οι υπόχρεοι, μετά την ολοκλήρωση του αρχικού καθαρισμού, καθώς και της συντήρησης καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, δύναται ενημερώνουν σχετικά τον οικείο Δήμο με κάθε πρόσφορο μέσο. Ενδεικτικό υπόδειγμα της ως άνω δήλωσης αποτυπώνεται στο Παράρτημα Α της παρούσας.
Άρθρο 5
Κυρώσεις - Αυτεπάγγελτος καθαρισμός
1. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων στην εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού και συντήρησης καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, επιβάλλεται ή καταλογίζεται αντίστοιχα εξ ολοκλήρου στον/στους υπόχρεους από τον οικείο Δήμο:
α. πρόστιμο πενήντα (50) λεπτών του ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, με ελάχιστο ποσό τα διακόσια (200) ευρώ,
β. δαπάνη του αυτεπάγγελτου καθαρισμού του χώρου και απομάκρυνσης των υλικών.
2. Εντός προθεσμίας δέκα (10) ημερών από την επίδοση, θυροκόλληση ή κοινοποίηση της Πράξης Επιβολής Προστίμου, ο παραβάτης δύναται να υποβάλλει έγγραφη ένσταση στον οικείο Δήμο, παρελθούσης δε άπρακτης της ως άνω προθεσμίας και εφόσον η υποβαλλόμενη ένσταση δεν έχει γίνει αποδεκτή, το επιβληθέν πρόστιμο οριστικοποιείται. Στην περίπτωση συμμόρφωσης εντός της άνω προθεσμίας με την υποχρέωση καθαρισμού, ο οικείος Δήμος εκδίδει απόφαση μείωσης έως και 50% του προς επιβολή προστίμου. Η δαπάνη και το πρόστιμο αποτελούν έσοδα του οικείου Δήμου και εισπράττονται σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις.
3. Μετά το πέρας της δεκαήμερης προθεσμίας ή εφόσον έχει υποβληθεί ένσταση η οποία δεν έχει γίνει αποδεκτή, ο οικείος Δήμος υποχρεούται εντός πέντε (5) ημερών σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των χώρων αυτών, κατά προτεραιότητα βάσει του κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς.
4. Ειδικά για περιφραγμένους ή επαρκώς περιτοιχισμένους χώρους και σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων για καθαρισμό τους, ο οικείος Δήμος, ταυτόχρονα με την επιβολή του προστίμου, αιτείται προς την κατά τόπο αρμόδια Πυροσβεστική Υπηρεσία τη διενέργεια αυτοψίας για τη βεβαίωση τυχόν συνδρομής υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς και βάσει αυτής, υποχρεούται σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των χώρων για την άρση του κινδύνου (Παράρτημα Γ’).
5. Σε περίπτωση μη ανεύρεσης των στοιχείων των υπόχρεων, ακολουθείται η διαδικασία των προηγούμενων παραγράφων του παρόντος άρθρου εξαιρουμένης της διαδικασίας επιβολής προστίμου και των προθεσμιών που αναφέρονται σε αυτήν.»

Σύμφωνα με την υποπερ. 26 περ. β’ παρ. Ι του άρθρου 75 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν. 3463/2006, Α’ 114), ισχύουν τα εξής:
«26. Η μέριμνα για την εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού των ιδιοκτητών, νομέων, επικαρπωτών, μισθωτών και υπομισθωτών, από την 1η έως την 30ή Απριλίου εκάστου έτους, καθώς και της υποχρέωσης συντήρησης καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ήτοι από την 1η Μaΐου έως την 31η Οκτωβρίου εκάστου έτους, για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της, επί οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων σε περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων και εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, επί εκτάσεων που βρίσκονται εντός ακτίνας εκατό μέτρων (100 μ.), από τα όρια των ανωτέρω περιοχών, καθώς και επί εκτός σχεδίου γηπέδων με κτίσμα. Η ως άνω μέριμνα, περιλαμβάνει ιδίως την ενημέρωση των υπόχρεων από τον οικείο δήμο, έως την 31η Μαρτίου εκάστου έτους, με κάθε πρόσφορο μέσο για το περιεχόμενο της υποχρέωσης καθαρισμού, την εξέταση σχετικών καταγγελιών, την αυτεπάγγελτη αυτοψία και την επιβολή προστίμου κατά την παρούσα.

Ο οικείος δήμος, καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, μεριμνά για τη διενέργεια αυτοψίας. Αν οι υπόχρεοι προς καθαρισμό δεν συμμορφωθούν, ο δήμος επιβάλλει πρόστιμο πενήντα (50) λεπτών του ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, με ελάχιστο ποσό τα διακόσια (200) ευρώ. Κατά του προστίμου ο ενδιαφερόμενος δύναται να υποβάλει ένσταση στον δήμο εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών. Εάν αυτή δεν γίνει αποδεκτή, εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών ο δήμος προβαίνει σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των χώρων αυτών, κατά προτεραιότητα, βάσει του κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς. Ειδικά για περιφραγμένους ή επαρκώς περιτοιχισμένους χώρους του πρώτου εδαφίου και σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων για καθαρισμό τους, ο οικείος δήμος, ταυτόχρονα με την επιβολή του προστίμου, αιτείται προς την κατά τόπο αρμόδια Πυροσβεστική Υπηρεσία τη διενέργεια αυτοψίας για τη βεβαίωση συνδρομής υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς, και βάσει αυτής, προβαίνει σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των ως άνω χώρων για την άρση του κινδύνου. Αν δεν βρεθούν τα στοιχεία των υπόχρεων, ακολουθείται η διαδικασία των προηγούμενων εδαφίων, εξαιρουμένης της διαδικασίας επιβολής προστίμου. Σε επείγουσες περιπτώσεις άμεσου και ιδιαίτερα υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή επέκτασης πυρκαγιάς, ο οποίος διαπιστώνεται με σχετικό έγγραφο της οικείας Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση της διαδικασίας των προηγούμενων εδαφίων, ο επείγων αυτεπάγγελτος καθαρισμός για την άμεση άρση του κινδύνου. Σε κάθε περίπτωση αυτεπάγγελτου καθαρισμού, καταλογίζεται εξ ολοκλήρου στους υπόχρεους, από τον οικείο δήμο, η δαπάνη καθαρισμού του χώρου και απομάκρυνσης των υλικών. Η δαπάνη και το πρόστιμο αποτελούν έσοδα του οικείου δήμου και εισπράττονται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Ειδικότερα θέματα σχετικά με τη διαδικασία εφαρμογής των ανωτέρω και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια καθορίζονται με πυροσβεστική διάταξη σύμφωνα με το άρθρο 167 του ν. 4662/2020 (Α’ 27). Με την παρούσα δεν θίγεται το από 13/22.4.1929 π.δ. (Α’ 153)