Kοινό Δελτίο Τύπου

Kοινό Δελτίο Τύπου

ΚΟΙΝΟ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΩΝ ΔΗΜΩΝ
ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ ΕΥΟΣΜΟΥ, ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ ΜΕΝΕΜΕΝΗΣ, ΧΑΛΚΗΔΟΝΟΣ, ΔΕΛΤΑ ΚΑΙ ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ
Διπλή συνάντηση Δημάρχων δυτικής Θεσσαλονίκης και εκπροσώπων της Κίνησης Πολιτών «ΔΕΘ – Μητροπολιτικό Πάρκο για μια Βιώσιμη Θεσσαλονίκη» με την Πρόεδρο του ΚΙΝ.ΑΛ.
και τον Γενικό Γραμματέα του Κ.Κ.Ε.

Την πρόταση για το μεγαλόπνοο αναπτυξιακό σχέδιο της μετεγκατάστασης της ΔΕΘ στη δυτική Θεσσαλονίκη και της δημιουργίας μητροπολιτικού πάρκου στο χώρο της σημερινής Έκθεσης στο κέντρο της πόλης, το οποίο με αιχμή την πράσινη ανάπλαση θα συγκεντρώνει ενότητες εξειδικευμένων λειτουργιών, παρουσίασαν χτες στην Πρόεδρο του ΚΙΝ.ΑΛ. Φώφη Γεννηματά και τον Γενικό Γραμματέα του ΚΚΕ, Δημήτρη Κουτσούμπα οι δήμαρχοι της δυτικής Θεσσαλονίκης και εκπρόσωποι της Κίνησης Πολιτών «ΔΕΘ – Μητροπολιτικό Πάρκο για μια Βιώσιμη Θεσσαλονίκη».

Κατά τη διάρκεια σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στο Δημαρχείο Κορδελιού Ευόσμου – στην οποία συμμετείχαν οι Δήμαρχοι Κορδελιού Ευόσμου Κλεάνθης Μανδαλιανός, Αμπελοκήπων Μενεμένης Λάζαρος Κυρίζογλου, Χαλκηδόνος Σταύρος Αναγνωστόπουλος, Δέλτα Γιάννης Ιωαννίδης, ο Γεν. Γραμματέας του Δήμου Παύλου Μελά Κίμων Σαραφίδης και οι εκπρόσωποι της «Κίνησης Πολιτών», Ρία Καλφακάκου, Γρηγόρης Ζαρωτιάδης, Γιάννης Μαγκριώτης και Γιάννης Ξενίδης – τονίστηκε από όλες τις πλευρές ότι η δημιουργία ενός «πράσινου» μητροπολιτικού πάρκου στο κέντρο της πόλης, με την ενσωμάτωση «ήπιων εκθεσιακών δραστηριοτήτων» και ταυτόχρονη μεταφορά της ΔΕΘ στα δυτικά που θα φιλοξενεί «βαριές» εκθεσιακές δραστηριότητες, θα έχει τεράστια αναπτυξιακά οφέλη για την επί δεκαετίες αδικημένη δυτική Θεσσαλονίκη. Μια περιοχή η οποία – όπως αναφέρθηκε – μαστίζεται από σοβαρά περιβαλλοντικά, οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα αλλά και από χρόνιες ελλείψεις υποδομών, που έχουν οδηγήσει σε μαρασμό και υποβάθμιση τις τοπικές κοινωνίες, επιβαρύνοντας την ποιότητα ζωής των 500.000 κατοίκων της.
Υπογραμμίστηκε ότι η μεταφορά του εκθεσιακού φορέα με τη δημιουργία ενός σύγχρονου εκθεσιακού κέντρου με βιοκλιματικό και ψηφιακό χαρακτήρα στα δυτικά – όπως άλλωστε υπαγορεύουν και τα σύγχρονα παγκόσμια μοντέλα βιώσιμης ανάπτυξης – θα σημάνει μια νέα εποχή αναγέννησης της τοπικής οικονομίας, με πολλαπλές αναπτυξιακές, περιβαλλοντικές και κοινωνικές προεκτάσεις, συμβάλλοντας σε μια βιώσιμα αναπτυσσόμενη Θεσσαλονίκη. Τονίζοντας την άμεση ανάγκη να αρθούν οι αδικίες και η δυτική Θεσσαλονίκη να έχει δίκαιη μεταχείριση και αντιμετώπιση από την πολιτεία, οι δήμαρχοι ζήτησαν να εξασφαλιστούν οι προϋποθέσεις για την ισόρροπη και ισότιμη ανάπτυξη της δυτικής Θεσσαλονίκης, ώστε να ενισχυθεί η κοινωνική συνοχή και να μειωθούν οι χωρικές ανισότητες.
Οι Δήμαρχοι της δυτικής Θεσσαλονίκης και οι εκπρόσωποι της Κίνησης Πολιτών παρουσίασαν στην κ. Γεννηματά τις τεκμηριωμένες ενστάσεις τους αναφορικά με το τωρινό σχέδιο ανάπλασης της ΔΕΘ, τονίζοντας πως η ανάπλαση που προωθείται αφαιρεί από την τσιμεντοποιημένη Θεσσαλονίκη τη δυνατότητά της να αναπνεύσει, καταστρέφοντας τη μοναδική ευκαιρία να αποκτήσει η πόλη έναν αξιόλογο πνεύμονα πρασίνου στο κέντρο της.
Από την πλευρά της η Πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής Φώφη Γεννηματά, τάχθηκε υπέρ της πράσινης ανάπλασης της ΔΕΘ στο πολύπαθο – όπως το χαρακτήρισε – κέντρο της Θεσσαλονίκης, ενώ υποστήριξε το αίτημα των Δημάρχων για τη μεταφορά του εκθεσιακού φορέα στα δυτικά. Η Πρόεδρος του ΚΙΝ.ΑΛ. εστίασε στην ανάγκη αναβάθμισης της ποιότητας ζωής των κατοίκων της δυτικής Θεσσαλονίκης, καθώς όπως υποστήριξε «δεν μπορούν να ζουν στη μιζέρια, στη φτώχεια και μόνο με επιδοματικές πολιτικές που τους κρατούν σε αυτήν την κατάσταση και δεν τους δίνουν τη δυνατότητα να έχουν ίσες ευκαιρίες να αλλάξουν την ποιότητα ζωής τους». Η κ. Γεννηματά τόνισε πως είναι πολύ σημαντικό να μην κλείσει το κεφάλαιο μετεγκατάστασης της έκθεσης αλλά «πάση θυσία να κρατηθεί ανοιχτό», ώστε να υπάρξουν αποτελέσματα. Διαβεβαίωσε μάλιστα πως το κόμμα της θα συνεχίσει να πιέζει, παραμένοντας συνεπές στη θέση του.
Συνάντηση και με τον Γενικό Γραμματέα του ΚΚΕ
Νωρίτερα πραγματοποιήθηκε συνάντηση σε γνωστό ξενοδοχείο στη δυτική Θεσσαλονίκη με τον Γενικό Γραμματέα του Κ.Κ.Ε., Δημήτρη Κουτσούμπα, στον οποίο οι Δήμαρχοι έθεσαν το ζήτημα της ΔΕΘ.
«Ήταν υποχρέωσή μας να σας συναντήσουμε, γιατί κύριος σκοπός της επίσκεψης στη Θεσσαλονίκη, με αφορμή τη ΔΕΘ, είναι η επαφή με την τοπική κοινωνία, τους φορείς, τις συλλογικές οργανώσεις των εργαζομένων, τις κινήσεις, την Τοπική Διοίκηση, που είναι γνώστες των προβλημάτων, έτσι ώστε μέσα από αυτόν τον διάλογο να κάνουμε και εμείς καλύτερα τη δουλειά μας, να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα με βάση τις πραγματικές ανάγκες», δήλωσε ο κ. Κουτσούμπας.

Όπως είπε «για την ανάπλαση της ΔΕΘ, είδαμε τη διοίκηση κι είπαμε την άποψή μας, ότι δηλαδή – ανεξάρτητα πού θα γίνει τελικά η ΔΕΘ – θα πρέπει να υπάρχει ένα μητροπολιτικό πάρκο, να έχει πράσινο, να είναι ανοιχτό σε χρήσεις πολιτιστικές, αθλητικές, όλο τον χρόνο για τον λαό, τη νεολαία κυρίως της Θεσσαλονίκης και βεβαίως να μην είναι ένα άλλο επιχειρηματικό κέντρο, όπου επιχειρηματίες θα κάνουν τις μπίζνες τους ή θα προωθούν τα προϊόντα τους, γιατί γι' αυτό υπάρχουν κι άλλες δυνατότητες να γίνει και άλλες δράσεις.Από αυτήν τη σκοπιά έχουμε επιφύλαξη και είχαμε πει ότι δεν πρέπει να προχωρήσει ο ενιαίος χωρικός σχεδιασμός, ο οποίος έχει εγκριθεί, από ό,τι ξέρουμε».
Αναφορικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Δυτική Θεσσαλονίκη, ο κ. Κουτσούμπας τόνισε ότι «τα παρακολουθούμε, οι βουλευτές μας έχουν κάνει πολλές παρεμβάσεις στη Βουλή και αλλού. Από τη σχολική στέγη, που έχει τεράστια προβλήματα, μέχρι τον τομέα της Υγείας και της πρόληψης. Από τα Κέντρα Υγείας, που έχουν τεράστιες ελλείψεις και η πανδημία έχει επιδεινώσει περισσότερο την κατάσταση, μέχρι τις αστικές συγκοινωνίες, τα μέσα σταθερής τροχιάς, το μετρό, ο προαστιακός που έπρεπε να υπάρχει. Για όλα αυτά παλεύουμε και πρωτοστατούμε, γιατί ο αγώνας και η συσπείρωση όλων, η συντονισμένη δράση μπορεί να φέρει αποτελέσματα σε αυτό. Και φυσικά υπάρχουν μία σειρά άλλα ζητήματα, όπως είναι τα αντιπλημμυρικά έργα, γιατί έρχεται χειμώνας, ή όπως είναι η αντισεισμική θωράκιση. Είναι όλα αυτά τα αναγκαία έργα που δεν θεωρούνται "επιλέξιμα", ούτε από το κράτος ούτε από την Ευρωπαϊκή Ενωση».
«Για όλα αυτά έχουμε τοποθετηθεί, έχουμε κάνει Ερωτήσεις στη Βουλή, θα κάνουμε κι άλλες και θέλω να σας πω ότι όντως η λύση βρίσκεται στη συσπείρωσή σας, στον συντονισμό, διευρύνεται αυτό το μέτωπο. Εμείς θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατό, μέσω των μελών του Κόμματος, των στελεχών μας, των ανθρώπων που δουλεύουν παντού, είτε στην Τοπική Διοίκηση είτε στα εργατικά σωματεία, σε άλλους συλλόγους, για να διευρυνθεί αυτό το μέτωπο της αλληλεγγύης, της διεκδίκησης γιατί μόνο με την πίεση μπορεί να υπάρξουν και κάποια αποτελέσματα, αλλιώς οι σχεδιασμοί είναι για το μεγάλο κεφάλαιο», κατέληξε ο κ. Κουτσούμπας.

Προηγούμενο
Copyright © 2024 Δήμος Κορδελιού Ευόσμου

Σύμφωνα με το άρθρο 266 του N. 5037/2023 (ΦΕΚ 78/28.03.2023 τεύχος Α΄) που αντικαθιστά την υποπερίπτωση 26 περ. β παρ. Ι άρθρου 75 Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων:
«26. Η μέριμνα για την εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού των ιδιοκτητών, νομέων, επικαρπωτών, μισθωτών και υπομισθωτών, από την 1η έως την 30ή Απριλίου εκάστου έτους, καθώς και της υποχρέωσης συντήρησης καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ήτοι από την 1η Μαΐου έως την 31η Οκτωβρίου εκάστου έτους, για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της, επί οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων σε περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων και εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, επί εκτάσεων που βρίσκονται εντός ακτίνας εκατό μέτρων (100 μ.), από τα όρια των ανωτέρω περιοχών, καθώς και επί εκτός σχεδίου γηπέδων με κτίσμα. Η ως άνω μέριμνα, περιλαμβάνει ιδίως την ενημέρωση των υπόχρεων από τον οικείο δήμο, έως την 31η Μαρτίου εκάστου έτους, με κάθε πρόσφορο μέσο για το περιεχόμενο της υποχρέωσης καθαρισμού, την εξέταση σχετικών καταγγελιών, την αυτεπάγγελτη αυτοψία και την επιβολή προστίμου κατά την παρούσα.
Ο οικείος δήμος, καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, μεριμνά για τη διενέργεια αυτοψίας. Αν οι υπόχρεοι προς καθαρισμό δεν συμμορφωθούν, ο δήμος επιβάλλει πρόστιμο πενήντα (50) λεπτών του ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, με ελάχιστο ποσό τα διακόσια (200) ευρώ. Κατά του προστίμου ο ενδιαφερόμενος δύναται να υποβάλει ένσταση στον δήμο εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών. Εάν αυτή δεν γίνει αποδεκτή, εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών ο δήμος προβαίνει σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των χώρων αυτών, κατά προτεραιότητα, βάσει του κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς. Ειδικά για περιφραγμένους ή επαρκώς περιτοιχισμένους χώρους του πρώτου εδαφίου και σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων για καθαρισμό τους, ο οικείος δήμος, ταυτόχρονα με την επιβολή του προστίμου, αιτείται προς την κατά τόπο αρ- μόδια Πυροσβεστική Υπηρεσία τη διενέργεια αυτοψίας για τη βεβαίωση συνδρομής υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς, και βάσει αυτής, προβαίνει σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των ως άνω χώρων για την άρση του κινδύνου. Αν δεν βρεθούν τα στοιχεία των υπόχρεων, ακολουθείται η διαδικασία των προηγούμενων εδαφίων, εξαιρουμένης της διαδικασίας επιβολής προστίμου. Σε επείγουσες περιπτώσεις άμεσου και ιδιαίτερα υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή επέκτασης πυρκαγιάς, ο οποίος διαπιστώνεται με σχετικό έγγραφο της οικείας Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση της διαδικασίας των προηγούμενων εδαφίων, ο επείγων αυτεπάγγελτος καθαρισμός για την άμεση άρση του κινδύνου. Σε κάθε περίπτωση αυτεπάγγελτου καθαρισμού, καταλογίζεται εξ ολοκλήρου στους υπόχρεους, από τον οικείο δήμο, η δαπάνη καθαρισμού του χώρου και απομάκρυνσης των υλικών. Η δαπάνη και το πρόστιμο αποτελούν έσοδα του οικείου δήμου και εισπράττονται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
Ειδικότερα θέματα σχετικά με τη διαδικασία εφαρμογής των ανωτέρω και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια καθορίζονται με πυροσβεστική διάταξη σύμφωνα με το άρθρο 167 του ν. 4662/2020 (Α’ 27). Με την παρούσα δεν θίγεται το από 13/22.4.1929 π.δ. (Α’ 153).»

Σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 20/2023 πυροσβεστική διάταξη (ΦΕΚ 2549Β/2023) :

«Άρθρο 1
Πεδίο Εφαρμογής
1. Με τις διατάξεις της παρούσας εξειδικεύονται τα οριζόμενα στην υποπερ. 26 της περ. β’ της παρ. Ι του άρθρου 75 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 266 του ν. 5037/2023 (Α’ 78), αναφορικά με τη μέριμνα των Δήμων σχετικά με την εκπλήρωση της υποχρέωσης των ιδιοκτητών, νομέων, επικαρπωτών, μισθωτών και υπομισθωτών(α) οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων, που βρίσκονται σε περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων, (β) οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων, που βρίσκονται σε περιοχές εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, (γ) εκτάσεων που βρίσκονται εντός ακτίνας 100 μ. από τα όρια των περ. "(α)" και "(β)" του παρόντος άρθρου και (δ) εκτός σχεδίου γηπέδων με κτίσμα, να προβαίνουν σε καθαρισμό των ανωτέρω χώρων κατά το χρονικό διάστημα από την 1η μέχρι την 30η Απριλίου εκάστου έτους και τη συντήρηση αυτού καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ήτοι από 1η Μαΐου έως 31 Οκτωβρίου, για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της.
2. Από το πεδίο εφαρμογής της παρούσας εξαιρούνται οι διαμορφωμένοι, συντηρημένοι κήποι των ως άνω
χώρων.
Άρθρο 2
Διαδικασία καθαρισμού
1. Ο απαιτούμενος καθαρισμός περιλαμβάνει:
α. Υλοτομία και απομάκρυνση των ξερών και σπασμένων δέντρων και κλαδιών, καθώς και των κλαδιών που βρίσκονται σε άμεση επαφή με κτίσμα.
β. Απομάκρυνση της καύσιμης φυτικής ύλης που βρίσκεται στην επιφάνεια του εδάφους όπως ενδεικτικά το φυλλόστρωμα, τα ξερά χόρτα και τα κατακείμενα ξερά κλαδιά.
γ. Αποκλάδωση της βάσης της κόμης των δέντρων και αύξηση του ύψους έναρξής της από την επιφάνεια του εδάφους, ανάλογα με την ηλικία και το είδος του δέντρου. δ. Αραίωση της θαμνώδους βλάστησης ως προς την κάλυψη του εδάφους.
ε. Απομάκρυνση τυχόν άλλων εγκαταλελειμμένων καυστών, αναφλέξιμων, εκρήξιμων ή εύφλεκτων υλικών, αντικειμένων και απορριμμάτων.
2. Οι υπόχρεοι οφείλουν να μεριμνούν για την ασφαλή συλλογή και μεταφορά όλων των υπολειμμάτων καθαρισμού της παρ. 1. Απαγορεύεται η εγκατάλειψη, η απόρριψη ή η ανεξέλεγκτη διαχείρισή τους.
Άρθρο 3
Υποχρεώσεις - Μέριμνα Δήμων
1. Ο οικείος Δήμος προβαίνει στην ενημέρωση των υπόχρεων, για το περιεχόμενο της παρούσας και ειδικότερα της υποχρέωσης καθαρισμού μέχρι 31η Μαρτίου εκάστου έτους με κάθε πρόσφορο μέσο, όπως ενδεικτικά με ανάρτηση στην ιστοσελίδα και στον πίνακα ανακοινώσεων του οικείου Δήμου, αποστολή ενημερωτικού υλικού στην ταχυδρομική ή ηλεκτρονική διεύθυνση του υπόχρεου ή τυχόν αντικλήτού του, ενημερώσεις στα καταστήματα του Δήμου ή των Δημοτικών Διαμερισμάτων, σε τοπικούς φορείς και συλλόγους, σε συνεργασία με την οικεία Πυροσβεστική Υπηρεσία. Ειδικά κατά την πρώτη εφαρμογή της παρούσας, η ενημέρωση των υπόχρεων λαμβάνει χώρα έως την 28 Απριλίου.
2. Για την ανεύρεση των στοιχείων του υπόχρεου, ο οικείος Δήμος δύναται να ανατρέχει σε δεδομένα που τηρούνται στα αρχεία του, καθώς και στα δεδομένα του Εθνικού Κτηματολογίου.
3. Εφόσον ο οικείος Δήμος διαθέτει την απαραίτητη υποδομή, μπορεί να παρέχεται η δυνατότητα στους υπόχρεους να αιτηθούν (π.χ. με φυσική παρουσία, ταχυδρομικά, ηλεκτρονικά ή μέσω ειδικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας που θα δημιουργηθεί από το Υπουργείο Εσωτερικών μέσω gov.gr για το σύνολο των Δήμων), τη διενέργεια καθαρισμού με χρέωση της αντίστοιχης δαπάνης στο όνομά τους, από τις αρμόδιες υπηρεσίες του οικείου Δήμου ή από ιδιωτική εταιρία με την οποία ο οικείος Δήμος έχει συνάψει σχετική σύμβαση. Στις παραπάνω περιπτώσεις, μόνη η υποβολή της αίτησης δεν αναστέλλει τις προθεσμίες για την διενέργεια καθαρισμού και δεν απαλλάσσει τους υπόχρεους από την υποχρέωση καθαρισμού με ίδια μέσα. Η υποχρέωση εκπληρώνεται με την πραγματοποίηση του καθαρισμού και μόνον.
4. Ο οικείος Δήμος οφείλει να διενεργεί τακτικούς ή έκτακτους ελέγχους (ύστερα από καταγγελία ή και αυτεπαγγέλτως) για διαπίστωση εκπλήρωσης ή μη των υποχρεώσεων των υπόχρεων του άρθρου 1, προσηκόντως και με τη δέουσα επιμέλεια, καθ’ όλη την διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου.
5. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων στην εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού και συντήρησης αυτού, ο οικείος Δήμος ακολουθεί τη διαδικασία, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 5 της παρούσας.
Άρθρο 4
Μέριμνα υπόχρεων
1. Οι ιδιοκτήτες, νομείς, επικαρπωτές, μισθωτές και υπομισθωτές των εκτάσεων του άρθρου 1 της παρούσας οφείλουν να εκπληρώνουν την υποχρέωση καθαρισμού, να συναινούν και να επιδεικνύουν ανοχή στους τακτικούς ή έκτακτους ελέγχους, αυτοψίες και ενέργειες των αρμοδίων οργάνων του οικείου Δήμου και των αρμόδιων πυροσβεστικών υπαλλήλων για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης ή επέκτασης πυρκαγιάς. Στο πλαίσιο αυτό, καλούνται μέχρι την 30η Απριλίου εκάστου έτους, να προβαίνουν σε καθαρισμό των χώρων που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας και να συντηρούν αυτόν, καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ήτοι από την 1η Μαΐου έως την 31η Οκτωβρίου εκάστου έτους.
2. Οι υπόχρεοι, μετά την ολοκλήρωση του αρχικού καθαρισμού, καθώς και της συντήρησης καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, δύναται ενημερώνουν σχετικά τον οικείο Δήμο με κάθε πρόσφορο μέσο. Ενδεικτικό υπόδειγμα της ως άνω δήλωσης αποτυπώνεται στο Παράρτημα Α της παρούσας.
Άρθρο 5
Κυρώσεις - Αυτεπάγγελτος καθαρισμός
1. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων στην εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού και συντήρησης καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, επιβάλλεται ή καταλογίζεται αντίστοιχα εξ ολοκλήρου στον/στους υπόχρεους από τον οικείο Δήμο:
α. πρόστιμο πενήντα (50) λεπτών του ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, με ελάχιστο ποσό τα διακόσια (200) ευρώ,
β. δαπάνη του αυτεπάγγελτου καθαρισμού του χώρου και απομάκρυνσης των υλικών.
2. Εντός προθεσμίας δέκα (10) ημερών από την επίδοση, θυροκόλληση ή κοινοποίηση της Πράξης Επιβολής Προστίμου, ο παραβάτης δύναται να υποβάλλει έγγραφη ένσταση στον οικείο Δήμο, παρελθούσης δε άπρακτης της ως άνω προθεσμίας και εφόσον η υποβαλλόμενη ένσταση δεν έχει γίνει αποδεκτή, το επιβληθέν πρόστιμο οριστικοποιείται. Στην περίπτωση συμμόρφωσης εντός της άνω προθεσμίας με την υποχρέωση καθαρισμού, ο οικείος Δήμος εκδίδει απόφαση μείωσης έως και 50% του προς επιβολή προστίμου. Η δαπάνη και το πρόστιμο αποτελούν έσοδα του οικείου Δήμου και εισπράττονται σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις.
3. Μετά το πέρας της δεκαήμερης προθεσμίας ή εφόσον έχει υποβληθεί ένσταση η οποία δεν έχει γίνει αποδεκτή, ο οικείος Δήμος υποχρεούται εντός πέντε (5) ημερών σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των χώρων αυτών, κατά προτεραιότητα βάσει του κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς.
4. Ειδικά για περιφραγμένους ή επαρκώς περιτοιχισμένους χώρους και σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων για καθαρισμό τους, ο οικείος Δήμος, ταυτόχρονα με την επιβολή του προστίμου, αιτείται προς την κατά τόπο αρμόδια Πυροσβεστική Υπηρεσία τη διενέργεια αυτοψίας για τη βεβαίωση τυχόν συνδρομής υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς και βάσει αυτής, υποχρεούται σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των χώρων για την άρση του κινδύνου (Παράρτημα Γ’).
5. Σε περίπτωση μη ανεύρεσης των στοιχείων των υπόχρεων, ακολουθείται η διαδικασία των προηγούμενων παραγράφων του παρόντος άρθρου εξαιρουμένης της διαδικασίας επιβολής προστίμου και των προθεσμιών που αναφέρονται σε αυτήν.»

Σύμφωνα με την υποπερ. 26 περ. β’ παρ. Ι του άρθρου 75 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν. 3463/2006, Α’ 114), ισχύουν τα εξής:
«26. Η μέριμνα για την εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού των ιδιοκτητών, νομέων, επικαρπωτών, μισθωτών και υπομισθωτών, από την 1η έως την 30ή Απριλίου εκάστου έτους, καθώς και της υποχρέωσης συντήρησης καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ήτοι από την 1η Μaΐου έως την 31η Οκτωβρίου εκάστου έτους, για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της, επί οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων σε περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων και εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, επί εκτάσεων που βρίσκονται εντός ακτίνας εκατό μέτρων (100 μ.), από τα όρια των ανωτέρω περιοχών, καθώς και επί εκτός σχεδίου γηπέδων με κτίσμα. Η ως άνω μέριμνα, περιλαμβάνει ιδίως την ενημέρωση των υπόχρεων από τον οικείο δήμο, έως την 31η Μαρτίου εκάστου έτους, με κάθε πρόσφορο μέσο για το περιεχόμενο της υποχρέωσης καθαρισμού, την εξέταση σχετικών καταγγελιών, την αυτεπάγγελτη αυτοψία και την επιβολή προστίμου κατά την παρούσα.

Ο οικείος δήμος, καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, μεριμνά για τη διενέργεια αυτοψίας. Αν οι υπόχρεοι προς καθαρισμό δεν συμμορφωθούν, ο δήμος επιβάλλει πρόστιμο πενήντα (50) λεπτών του ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, με ελάχιστο ποσό τα διακόσια (200) ευρώ. Κατά του προστίμου ο ενδιαφερόμενος δύναται να υποβάλει ένσταση στον δήμο εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών. Εάν αυτή δεν γίνει αποδεκτή, εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών ο δήμος προβαίνει σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των χώρων αυτών, κατά προτεραιότητα, βάσει του κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς. Ειδικά για περιφραγμένους ή επαρκώς περιτοιχισμένους χώρους του πρώτου εδαφίου και σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων για καθαρισμό τους, ο οικείος δήμος, ταυτόχρονα με την επιβολή του προστίμου, αιτείται προς την κατά τόπο αρμόδια Πυροσβεστική Υπηρεσία τη διενέργεια αυτοψίας για τη βεβαίωση συνδρομής υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς, και βάσει αυτής, προβαίνει σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των ως άνω χώρων για την άρση του κινδύνου. Αν δεν βρεθούν τα στοιχεία των υπόχρεων, ακολουθείται η διαδικασία των προηγούμενων εδαφίων, εξαιρουμένης της διαδικασίας επιβολής προστίμου. Σε επείγουσες περιπτώσεις άμεσου και ιδιαίτερα υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή επέκτασης πυρκαγιάς, ο οποίος διαπιστώνεται με σχετικό έγγραφο της οικείας Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση της διαδικασίας των προηγούμενων εδαφίων, ο επείγων αυτεπάγγελτος καθαρισμός για την άμεση άρση του κινδύνου. Σε κάθε περίπτωση αυτεπάγγελτου καθαρισμού, καταλογίζεται εξ ολοκλήρου στους υπόχρεους, από τον οικείο δήμο, η δαπάνη καθαρισμού του χώρου και απομάκρυνσης των υλικών. Η δαπάνη και το πρόστιμο αποτελούν έσοδα του οικείου δήμου και εισπράττονται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Ειδικότερα θέματα σχετικά με τη διαδικασία εφαρμογής των ανωτέρω και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια καθορίζονται με πυροσβεστική διάταξη σύμφωνα με το άρθρο 167 του ν. 4662/2020 (Α’ 27). Με την παρούσα δεν θίγεται το από 13/22.4.1929 π.δ. (Α’ 153)