To 3o Δημοτικό Σχολείο Ελευθερίου Κορδελιού ολοκλήρωσε το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ με τίτλο “nEURO-Nesting 3.0”, που υλοποίησε το διάστημα 2020-2023, με παράταση ενός έτους λόγω της πανδημίας. Οι συνεργαζόμενες χώρες ήταν : Ισπανία, Ρουμανία, Βουλγαρία , Πορτογαλία, Ελλάδα. Επρόκειτο για ένα διαθεματικό πρόγραμμα που εστίαζε στον κόσμο των πουλιών και ήταν βασισμένο στη θεωρία της πολλαπλής νοημοσύνης, μέσω της χρήσης των ενεργών μεθοδολογιών.
Ο τίτλος είναι ένα λογοπαίγνιο:
α) Η λέξη EURO δηλώνει με σαφήνεια ότι πρόκειται για ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα.
β) Το γράμμα “n” δημιουργεί τη λέξη “neuro” και αναφέρεται στη μελέτη της νευροεπιστήμης ( neuroscience), η οποία κατέχει βασικό ρόλο στη διαδικασία της μάθησης και στη δημιουργία σύγχρονων προγραμμάτων σπουδών.
Πρόκειται για βιωματική μάθηση βασισμένη στη θεωρία της πολλαπλής νοημοσύνης του ψυχολόγου Gardner. Το φάσμα των δραστηριοτήτων διεχήχθηκε χρησιμοποιώντας ενεργές μεθοδολογίες και επεκτάθηκε μέσω της εφαρμογής της πολλαπλής νοημοσύνης , σε διαφορετικές πτυχές του θέματος με έναν πιο συγκεκριμένο, επιστημονικό, γλωσσικό, φυσιοκρατικό, μαθηματικό, ενδο- και διαπροσωπικό, μουσικό, χωρoταξικό και κινητικό τρόπο.
Ο στόχος ήταν όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες, ανεξάρτητα από τον τρόπο που μαθαίνουν, να ωφεληθούν ανάλογα.
γ) Η λέξη “Nesting” δηλώνει το “φώλιασμα” των πουλιών.
Το πρόγραμμα εστίασε στην ενσωμάτωση της συγκεκριμένης γνώσης των πουλιών της κάθε χώρας και του συγκεκριμένου φυσικού περιβάλλοντος, τη μετανάστευσή τους στην Ευρώπη και στην ευαισθητοποίηση ως προς τη σπουδαιότητα των πουλιών αλλά και ως προς την επίδραση της καταστροφής του περιβάλλοντος στην εξαφάνιση κάποιων ειδών.
δ) Το 3.0 δηλώνει την παροχή πραγματικού πλαισίου για την ανάπτυξη καινοτόμου χρήσης νέων τεχνολογιών και κατά τη διάρκεια της υλοποίησης του προγράμματος αλλά και ως προς τα προϊόντα που παρήχθησαν.
Παρακάτω αποτυπώνονται οι στόχοι που επιτύχαμε, με την επακόλουθη ευρωπαϊκή προστιθέμενη αξία, και οι οποίοι εμπίπτουν στις ανάγκες των σχολείων που συμμετείχαν στο πρόγραμμα:
-Μοιραστήκαμε με άλλα ευρωπαϊκά σχολεία ενεργές μεθοδολογίες -Γνωρίσαμε άλλες ευρωπαϊκές σχολικές πραγματικότητες -Αυξήθηκε η ευαισθητοποίηση σχετικά με τη σημασία της περιβαλλοντικής φροντίδας για τη διατήρηση των ειδών -Αναπτύχθηκε το ενδιαφέρον και η περιέργεια των μαθητών για τον κόσμο των πουλιών -Υπήρξε γνωριμία και σύγκριση του τρόπου εργασίας των μαθητών από άλλες χώρες, στο ίδιο περιεχόμενο -Δόθηκε η ευκαιρία στα παιδιά για την ανάπτυξη καινοτόμου χρήσης νέων τεχνολογιών ,ώστε να επικοινωνούν με άλλα παιδιά μέσω του eTwinning, βιντεοδιασκέψεων, ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και δια ζώσης συναντήσεων μέσω των προγραμματισμένων κινητικοτήτων, χρησιμοποιώντας τα αγγλικά ως γλώσσα επικοινωνίας
-Παρασχέθηκε ένα πραγματικό πλαίσιο στο οποίο οι μαθητές και οι μαθήτριες έμαθαν για άλλες χώρες και πολιτισμούς εντός της Ευρώπης -Έγινε χρήση της διεθνούς διάστασης για την παροχή προστιθέμενης αξίας σε μαθητές και εκπαιδευτικούς -Προωθήθηκε η επαγγελματική εξέλιξη των εκπαιδευτικών και η εκπαιδευτική καινοτομία με την εφαρμογή ενεργών μεθοδολογιών, μέσω της διεθνούς συνεργασίας, της ανταλλαγής ορθών πρακτικών και της απόκτησης νέων προσεγγίσεων, εμπλουτίζοντας έτσι το πρόγραμμα σπουδών, εφαρμόζοντας δραστηριότητες που αναπτύσσουν πολλαπλές ευφυΐες στην τάξη -Αναπτύχθηκαν βασικές και κοινωνικές δεξιότητες καθώς και η ταυτότητα του Ευρωπαίου πολίτη -Με τη σειρά μας, με την εμπειρία μας, την εργατικότητά μας και την δημιουργικότητά μας προσφέραμε στο πρόγραμμα και στα άλλα σχολεία αντίστοιχα οφέλη.
-Οι δεσμοί που δημιουργήθηκαν σε μαθητικό και εκπαιδευτικό δυναμικό των συμμετεχόντων οργανισμών είναι ισχυροί Ήρθαμε ένα βήμα πιο κοντά στο στόχο μας ώστε να είμαστε ένα σχολείο ανοιχτό στην Ευρώπη, να μαθαίνουμε και να ενσωματώνουμε στην καθημερινότητα του σχολείου μας αυτές τις σχετικές ευρωπαϊκές πτυχές και τις νέες πρακτικές που γίνονται σε άλλα σχολεία.
Εκ του Σχολείου