Η αποκομιδή μεμονωμένων ογκωδών αστικών απορριμμάτων (παλαιά έπιπλα, στρώματα, κτλ.) που δεν προέρχονται από γενικές ανακαινίσεις χώρων διαβίωσης, εργασίας, παραγωγής, ψυχαγωγίας, γίνεται κατόπιν αιτήματος στην αρμόδια Υπηρεσία Καθαριότητας του Δήμου (τηλ.: 2310757557 ή 2313302200). Οι υπεύθυνοι υποχρεούνται να βγάλουν τα ογκώδη απορρίμματα στο πεζοδρόμιο την ημέρα που τους ενημερώνουν ότι θα περάσει το ειδικό απορριμματοφόρο και τα τοποθετούν σε σημείο που να μην εμποδίζεται η κυκλοφορία οχημάτων ή πεζών. Σε αντίθετη περίπτωση, θεωρείται ότι καταλαμβάνει δημοτικό χώρο και θα επιβάλλεται, εκτός από το σχετικό τέλος μεταφοράς, και επιπλέον πρόστιμο (άρθρο 33).
Οι κάδοι απορριμμάτων, οι μεγάλοι υποδοχείς (containers), οι συμπιεστές και κάθε άλλο μέσο προσωρινής αποθήκευσης απορριμμάτων, τοποθετούνται σε συγκεκριμένες θέσεις από την υπηρεσία καθαριότητας του Δήμου, η οποία είναι αρμόδια για την επιλογή των θέσεων, την αρχική εγκατάσταση, καθώς και τη μετακίνηση ή αλλαγή θέσεως (μόνιμης ή προσωρινής). Η μετακίνηση των κάδων μηχανικής αποκομιδής και λοιπών μέσων προσωρινής αποθήκευσης απορριμμάτων και μικροαπορριμμάτων, η παρεμπόδιση τοποθέτησης, η παρεμπόδιση κατασκευής εσοχών ή τοποθέτησης προστατευτικών μέσων, η αυθαίρετη αφαίρεση προστατευτικών «Π», καθώς και η εσκεμμένη φθορά των ανωτέρω μέσων, αποτελεί παράβαση και επισύρει κάθε φορά πρόστιμο (άρθρο 33 του κανονισμού καθαριότητας).
Η αποκομιδή, μεταφορά και διάθεση των αστικών απορριμμάτων και των ανακυκλώσιμων υλικών, πραγματοποιείται καθημερινά Δευτέρα με Παρασκευή με τα πρώτα πρωινά δρομολόγια να ξεκινάνε στις 5:00 βάσει προγράμματος που καταρτίζει η Υπηρεσία Καθαριότητας. Επίσης, δρομολόγια πραγματοποιούνται και τα Σαββατοκύριακα καθώς επίσης και τις ημέρες και ώρες που λειτουργούν οι λαϊκές αγορές στο Δήμο μας. Τα απορρίμματα μεταφέρονται σε σταθμούς μεταφόρτωσης, χώρους υγειονομικής ταφής, κέντρα διαλογής ανακύκλωσης ή όπου αλλού καθοριστεί αρμοδίως, σε συμφωνία με τον ισχύοντα Περιφερειακό Σχεδιασμό Διαχείρισης Αποβλήτων.
Στους μπλε κάδους ρίπτονται: Γυάλινες συσκευασίες από νερό, αλκοολούχα ποτά, χυμούς, αναψυκτικά, βαζάκια τροφίμων και λοιπά. Χάρτινες συσκευασίες από δημητριακά, μπισκότα, ζάχαρη, απορρυπαντικά, οδοντόκρεμες, χαρτοσακούλες κα., χαρτοκιβώτια από ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές, καθώς και το έντυπο χαρτί (εφημερίδες, περιοδικά, βιβλία, κτλ.). Πλαστικές συσκευασίες όπως: μπουκάλια νερού, αναψυκτικά, γιαούρτια, λάδι, φιλμ περιτυλίγματος, απορρυπαντικά, είδη καθαρισμού, σαμπουάν, αφρόλουτρα, οδοντόκρεμες, αποσμητικά, πλαστικές σακούλες, κα. Μεταλλικές συσκευασίες από αναψυκτικά, μπύρες, γάλα εβαπορέ, τόνο, καφέ, τοματοπολτό, κα. Oι μπλε κώδωνες αποτελούν ένα χωριστό ρεύμα ανακύκλωσης γυάλινων συσκευασιών. Εξυπηρετούν τους μεγάλους παραγωγούς και τα σημεία επαγγελματικών δραστηριοτήτων όπως π.χ. κέντρα διασκέδασης, μπαρ, καφετέριες, εστιατόρια, ξενοδοχειακά συγκροτήματα κτλ. όπου καταναλώνονται μεγάλες ποσότητες προϊόντων σε γυάλινη συσκευασία που υπό άλλες συνθήκες, θα κατέληγαν στα κοινά απορρίμματα.
Οι ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές, οι οποίες έχουν ολοκληρώσει τον κύκλο ζωής τους και δεν χρησιμοποιούνται πια, μπορούν να ανακυκλωθούν. Η ανακύκλωση τους βοηθά να ανακτηθούν αξιοποιήσιμα υλικά όπως μέταλλα, γυαλί και πλαστικό. Για την απόρριψη ογκωδών ηλεκτρικών συσκευών, οι δημότες μπορούν να απευθυνθούν στην διεύθυνση καθαριότητας και ανακύκλωσης για ορισμό ραντεβού με το συνεργείο αποκομιδής. Επίσης εντός των δημοτικών κτιρίων, είναι εγκατεστημένοι μικροί πράσινοι κάδοι ανακύκλωσης όπου οι δημότες μπορούν να εναποθέτουν ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές μικροσυσκευές στις εξής τοποθεσίες: Δημαρχείο, Παύλου Μελά 24, Εύοσμος Πολιτιστικό Κέντρο Ευόσμου, Μ. Αλεξάνδρου 57, Εύοσμος Τεχνική Υπηρεσία, Μαιάνδρου 98, Εύοσμος Διεύθυνση Αθλητισμού, Κολοκοτρώνη 43 & Τσαλή, Εύοσμος Πρώην Δημαρχείο Ελευθερίου- Κορδελιού, Εθνικής Αντιστάσεως 56, Κορδελιό Πολυλειτουργικό Κέντρο, Παρατσίκογλου 2/ Μοναστηρίου, Κορδελιό
Με την αριθ. 2/2022 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου (ΑΔΑ: 68Δ4ΩΛΒ-ΖΥΠ) «Καθορισμός τελών καθαριότητας, φωτισμού και Δημοτικού φόρου έτους 2022» του Δήμου Κορδελιού-Εύοσμου, καθορίστηκαν οι συντελεστές τελών καθαριότητας, φωτισμού και Δημοτικού φόρου έτους 2022, με οριζόντια μείωση των τελών κατά 10% σε όλες τις ζώνες του Δήμου Κορδελιού Ευόσμου, όπως παρακάτω: 1. Για τον πρώτο γενικό συντελεστή και για την οικιακή χρήση από 1,22 €/τ.μ. σε 1,10 €/τ.μ. 2. Για τον δεύτερο γενικό συντελεστή και για ακίνητα στα οποία χρησιμοποιούνται για κοινωφελής μη κερδοσκοπικούς και φιλανθρωπικούς σκοπούς (φιλανθρωπικά ιδρύματα) από 1.05€ σε 0,95€ 3. Για τον τρίτο γενικό συντελεστή για ακίνητα στα οποία ασκείται πάσης φύσεως οικονομική δραστηριότητα από 2,58 €/τ.μ. για την γενική χρήση όπως ίσχυαν οι κατηγορίες σε 2,32 €/τ.μ. Μετά τα ανωτέρω οι συντελεστές των τελών καθαριότητας και φωτισμού, δημοτικού φόρου και του ειδικού τέλους για το έτος 2022, έχουν ως εξής : Στεγασμένοι και μη στεγασμένοι χώροι άνω των 1.000 τ.μ. Α. Για τους στεγασμένους χώρους (μεγάλα ακίνητα για την άσκηση πάσης φύσης οικονομικής δραστηριότητας) Από 1.001 τ.μ. έως 6.000 τ.μ. ποσοστό μείωσης εμβαδού 35% με την οριζόμενη τιμή του τρίτου γενικού συντελεστή από 1 μέχρι 1.000 τ.μ. : Για ακίνητα άνω των 6.000 τ.μ. ορίζεται σε ποσοστό 60% αυτού που έχει οριστεί για στεγασμένους χώρους μέχρι 1.000 τ.μ. (πργ. 1 άρθρ. 5 του Ν.1080/80) : Β. Για τους μη στεγασμένους χώρους (μεγάλα ακίνητα για την άσκηση πάσης φύσης οικονομικής δραστηριότητας) Από 1.001 έως 6.000 τ.μ. ποσοστό μείωσης εμβαδού 50% με την οριζόμενη τιμή του τρίτου γενικού συντελεστή από 1 μέχρι 1000 τ.μ. Για ακίνητα άνω των 6.000 τ.μ. ορίζεται σε ποσοστό 30% αυτού που έχει οριστεί για στεγασμένους χώρους μέχρι 1.000 τ.μ. (εδαφ. Β΄πργ. 1 άρθρ. 5 του Ν.1080/80) : Η προαναφερόμενη μείωση χορηγείται έπειτα από αίτηση των ενδιαφερομένων με την προσκόμιση των απαραίτητων κατά περίπτωση δικαιολογητικών κατά περίπτωση και έλεγχο ακινήτου και γίνεται επί του εμβαδού των αντίστοιχων χώρων. Η χορήγηση της μείωσης του εμβαδού των χώρων άνω των 1.000 τ.μ. δεν έχει αναδρομική ισχύ. Συντελεστές δημοτικού Φόρου του Ν.1080/80 και Ειδικού Τέλους Ο συντελεστής του Δημοτικού Φόρου καθορίζεται σύμφωνα από τις διατάξεις του άρθ.10 του Ν.1080/80 όπως αντικαταστάθηκε από το άρθ.25 πργ.13 του Ν.1828/89. Ο συντελεστής ορίζεται από 6 μέχρι 25 δρχ. ( 0,02 μέχρι 0,08 €) και μπορεί να αυξάνεται με απόφαση Δ.Σ. μέχρι 20 % κάθε οικονομικό έτος. Ο συντελεστής του Ειδικού τέλους έχει επιβληθεί με την αρίθμ. 485/19 Απόφαση Δ.Σ. σύμφωνα με την πργ.6β το άρθρ.113 του Ν.1892/90 και δεν μπορεί να υπερβαίνει το 25% του Δημοτικού Φόρου για την αντιμετώπιση των δαπανών συντήρησης των σχολείων και αφορά όλους τους χώρους Σύμφωνα με το άρθρ. 10 του N. 1080/80 (ΦΕΚ 246/80 τεύχος Α') οι παραπάνω συντελεστές για τους μη στεγασμένους χώρους, ορίζεται κατά τετραγωνικό μέτρο φωτιζόμενης επιφανείας, στο 50% του ορισθέντος συντελεστή στους στεγασμένους χώρους. Αποφασίζει Ομόφωνα Εγκρίνει τον καθορισμό των τελών Καθαριότητας, φωτισμού Δημοτικού Φόρου και Ειδικού Τέλους έτους 2022 όπως παρακάτω: Μείωση ποσοστού 10% των συντελεστών των τελών Καθαριότητας και Ηλεκτροφωτισμού 1. για τον πρώτο γενικό συντελεστή και για την οικιακή χρήση από 1,22 €/τ.μ. σε 1,10 €/τ.μ. 2. για τον δεύτερο γενικό συντελεστή ο οποίος αφορά σε ακίνητα που χρησιμοποιούνται για κοινωφελείς, μη κερδοσκοπικούς και φιλανθρωπικούς σκοπούς (φιλανθρωπικά ιδρύματα) από 1,05€ σε 0,95€ 3. για τον τρίτο γενικό συντελεστή και για ακίνητα στα οποία ασκείται πάσης φύσεως οικονομική δραστηριότητα από 2,58€/τ.μ. για την γενική χρήση όπως ίσχυαν οι κατηγορίες σε 2,32 €/τ.μ. Οι Γενικοί και Ειδικοί Συντελεστές διαμορφώνονται σύμφωνα με τον Πίνακα 3 ΠΙΝΑΚΑΣ 3 ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΕΛΩΝ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΓΕΝΙΚΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ ΤΕΛΩΝ ΚΑΘΑΡΙΌΤΗΤΑΣ Γενικός Συντελεστής Γεωγραφικής ζώνης Α΄ Γενικός Συντελεστής Γεωγραφικής ζώνης Β΄ Α. Γενικός Συντελεστής για στεγασμένους χώρους που χρησιμοποιούνται ως κατοικία και τους κοινόχρηστα των πολυκατοικιών 1,10 € 0,99 € Β. Γενικός Συντελεστής ο οποίος αφορά σε ακίνητα που χρησιμοποιούνται για κοινωφελείς, μη κερδοσκοπικούς και φιλανθρωπικούς σκοπούς (φιλανθρωπικά ιδρύματα) 0,95 € 0,81 € Γ. Γενικός συντελεστής για στεγασμένους χώρους και μη στεγασμένους χώρους που χρησιμοποιούνται για την άσκηση πάσης φύσεως οικονομικής δραστηριότητας . 2,32 € 2,13 € ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΙΔΙΚΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΩΝ ΤΕΛΩΝ ΚΑΘΑΡΙΌΤΗΤΑΣ Ειδικός Συντελεστής Γεωγραφικής ζώνης Α΄ Ειδικός Συντελεστής Γεωγραφικής ζώνης Β΄ Α1.Ειδικός συντελεστής για τις κατοικίες και τα κοινόχρηστα των πολυκατοικιών 1,10 € 0,99 € Α2.Ειδικός συντελεστής για τα υπόγεια των κατοικιών, τα οποία αποτελούν βοηθητικοί αποθηκευτικοί χώροι και θέσεις στάθμευσης αυτών. 0,55 € 0,50 € Γ1. Ειδικός συντελεστής για τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος (Επαγγελματικοί χώροι με χρήση κατάστημα, βιοτεχνία, γραφείο, ιατρείο, κ .α) 2,32 € 2,13 € Γ2. Ειδικός συντελεστής για τους επαγγελματικούς χώρους στάθμευσης και τους υποσταθμούς (Επαγγελματικοί χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων) 1,97 € 1,77 € Γ3.Ειδικός συντελεστής για τα υπόγεια και τα πατάρια, τα οποία αποτελούν βοηθητικοί αποθηκευτικοί χώροι των καταστημάτων και θέσεις στάθμευσης αυτών. 1,16 € 1,06 € Γ4. Ειδικός συντελεστής για τους ακάλυπτους μη στεγασμένους χώρους (Εργοτάξια) 0,54 € 0,50 € Γ5. Ειδικός συντελεστής για στεγασμένους χώρους που χρησιμοποιούνται για την άσκηση πάσης φύσεως οικονομικής δραστηριότητας με εμβαδόν από 1.001 τ.μ έως 6.000 τ.μ Ποσοστό μείωσης εμβαδού 35% (αρθ. 5 Ν.1080/80) που αντιστοιχεί σε συντελεστή 1,51 € Ποσοστό μείωσης εμβαδού 35% (αρθ. 5 Ν.1080/80) που αντιστοιχεί σε συντελεστή 1,38 € Γ6. Ειδικός συντελεστής για στεγασμένους χώρους που χρησιμοποιούνται για την άσκηση πάσης φύσεως οικονομικής δραστηριότητας με εμβαδόν από 6.001 τ.μ και άνω Ποσοστό μείωσης εμβαδού 60% (αρθ. 5 Ν.1080/80) που αντιστοιχεί σε συντελεστή 0,93 € Ποσοστό μείωσης εμβαδού 60% (αρθ. 5 Ν.1080/80) που αντιστοιχεί σε συντελεστή 0,85 € Γ7. Ειδικός συντελεστής για μη στεγασμένους χώρους που χρησιμοποιούνται για την άσκηση πάσης φύσεως οικονομικής δραστηριότητας με εμβαδόν από 1.001 τ.μ έως 6.000 τ.μ Ποσοστό μείωσης εμβαδού 50% (αρθ. 5 Ν.1080/80) που αντιστοιχεί σε συντελεστή 1,16 € Ποσοστό μείωσης εμβαδού 50% (αρθ. 5 Ν.1080/80) που αντιστοιχεί σε συντελεστή 1,07 € Γ8. Ειδικός συντελεστής για μη στεγασμένους χώρους που χρησιμοποιούνται για την άσκηση πάσης φύσεως οικονομικής δραστηριότητας με εμβαδόν από 6.001 τ.μ και άνω Ποσοστό μείωσης εμβαδού 70% (αρθ. 5 Ν.1080/80) που αντιστοιχεί σε συντελεστή 0,70 € Ποσοστό μείωσης εμβαδού 70% (αρθ. 5 Ν.1080/80) που αντιστοιχεί σε συντελεστή 0,64 € Η χορήγηση των ειδικών συντελεστών θα δίνεται κατόπιν προσκόμισης ανάλογων δικαιολογητικών κατά περίπτωση και η εφαρμογή τους δεν έχει αναδρομική ισχύ. Δύναται να διενεργούνται επιτόπιοι έλεγχοι προκειμένου να διαπιστώνεται η χρήση του χώρου από μεικτά κλιμάκια εξουσιοδοτημένων υπαλλήλων του δήμου. Η χρέωση των τελών µη ηλεκτροδοτούμενων και χρησιμοποιούμενων ακίνητων θα γίνεται µε τις ίδιες τιμές που ισχύουν για τα ηλεκτροδοτούμενα, ανάλογα µε την γεωγραφική ζώνη που ανήκουν και την χρήση τους. Η χρέωση των τελών των ακίνητων εκτός σχεδίου πόλεως θα γίνεται µε τις τιμές όπως αυτές έχουν καθορισθεί με την ΑΔΣ 409/2011 ΑΔΑ: 45ΨΩΩΛΒ-8Σ6. Οι συντελεστές του Δημοτικού Φόρου και του ειδικού τέλους παραμένουν ίδιοι, όπως καθορίζονται στη απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου 387/2020 (ΑΔΑ ΨΔΔΖΩΛΒ-6ΙΛ) (Πίνακας 4): ΠΙΝΑΚΑΣ 4 ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΦΟΡΟΥ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΦΟΡΟΥ Για τους στεγασμένους χώρους Για τους μη στεγασμένους χώρους Δημοτικός Φόρος 0,21€/τμ. 0,105 €/τ.μ. Ειδικό τέλος 0,05 €/τμ 0,025 €/τ.μ. Συντελεστές που θα κοινοποιηθούν στη ΔΕΔΔΗΕ Σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν.429/76, στη ∆Ε∆∆ΗΕ κοινοποιούνται µόνο δύο (2) συντελεστές, ένας για τις κατοικίες και ένας για τις επαγγελματικές στέγες οπότε οι δύο γενικοί συντελεστές Δημοτικών Τελών (∆.Τ.) για τα ακίνητα του Δήμου που θα κοινοποιηθούν στη ∆Ε∆∆ΗΕ είναι οι εξής: 1. Συντελεστής για τις κατοικίες 1,10 €/τ.μ 2. Συντελεστής για χώρους άλλης χρήσης 2,32 €/τ.μ. 1. Συντελεστής Δημοτικού Φόρου 0,26€/τ.μ. και έχουν εφαρμογή έως την έκδοση νεότερης απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου. ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΕΙΩΣΕΙΣ Με τις διατάξεις του άρθρου 202 παρ. 3 Ν.3463/06, όπως αυτή αντικαταστάθηκε από το άρθρο 13 του Ν 4368/2016 και τροποποιήθηκε από το άρθρο 12 του Ν 4558/2018) εγκρίνει: Α. ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ : Απαλλαγή από τα Τέλη Καθαριότητας, Φωτισμού και Δημοτικού Φόρου και Ειδικού Τέλους, με την προϋπόθεση το οικογενειακό φορολογητέο εισόδημα των γονέων και τέκνων να είναι έως και 30.000 €. ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ 1. Αίτηση. 2. Αστυνομική ταυτότητα ενδιαφερομένου (φωτοαντίγραφο). 3. Εκκαθαριστικό σημείωμα φόρου εισοδήματος (φωτοαντίγραφο). 4. Πρόσφατη απόδειξη της Δ.Ε.Η. ή άλλου παρόχου της κατοικίας στην οποία διαμένουν. 5. Συμβόλαιο ιδιοκτησίας του ακινήτου ή και συμβόλαιο μίσθωσης στις περιπτώσεις που ο ενδιαφερόμενος πολύτεκνος είναι μισθωτής. 6. Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης, στο οποίο σε περίπτωση διαζευγμένων γονέων να είναι εμφανές ποιος από τους δύο γονείς έχει την επιμέλεια των παιδιών. 7. Στη περίπτωση αδυναμίας προσκόμισης Πιστοποιητικού Οικογενειακής Κατάστασης, Πιστοποιητικό της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδος, η οποία απονέμει την πολυτεκνική ιδιότητα, στο σώμα του οποίου θα επισημαίνεται η τελευταία θεώρηση, η οποία γίνεται ανά τριετία ατελώς. 8. Σε περίπτωση μίσθωσης υπεύθυνη δήλωση του μισθωτή ή ιδιοκτήτη ότι σε περίπτωση αλλαγής κατοικίας δεσμεύεται να προσέλθει στην Υπηρεσία να δηλώσει τη διακοπή ή τη λήξη της μίσθωσης, προκειμένου να προβούμε στην επαναφορά της αρχικής χρέωσης του ακινήτου. 9. Για τα προστατευόμενα τέκνα έως 24 ετών εάν είναι άνεργα ή φοιτούν σε σχολές όλων των βαθμίδων προσκομίζονται θεωρημένη κάρτα ανεργίας ή βεβαίωση σπουδών αντίστοιχα, Ε1 των γονέων και εκκαθαριστικό φορολογικής δήλωσης τέκνων (άνω των 18 και έως το 24ο έτος ηλικίας τους). Για τα προστατευόμενα τέκνα έως 24 ετών εάν είναι άνεργα ή φοιτούν σε σχολές όλων των βαθμίδων προσκομίζονται θεωρημένη κάρτα ανεργίας ή βεβαίωση σπουδών αντίστοιχα, Ε1 των γονέων και εκκαθαριστικό φορολογικής δήλωσης τέκνων (άνω των 18 και έως το 24ο έτος ηλικίας τους). Β. ΤΡΙΤΕΚΝΟΙ : Απαλλαγή από τα Τέλη Καθαριότητας, Φωτισμού και Δημοτικού Φόρου και Ειδικού Τέλους, με την προϋπόθεση το οικογενειακό φορολογητέο εισόδημα των γονέων και τέκνων να είναι έως και 30.000,00 €. Απαιτούμενα δικαιολογητικά είναι αυτά που προαναφέρθηκαν στην περίπτωση Α. Γ. ΜΟΝΟΓΟΝΕΪΚΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ : Απαλλαγή από τα Τέλη Καθαριότητας, Φωτισμού και Δημοτικού Φόρου και Ειδικού Τέλους, με την προϋπόθεση το οικογενειακό φορολογητέο εισόδημα να είναι έως και 30.000,00 €. Απαιτούμενα δικαιολογητικά είναι αυτά που προαναφέρθηκαν στην περίπτωση Α. Δ. Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες (ΑΜΕΑ) με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω : Απαλλαγή από τα Τέλη Καθαριότητας, Φωτισμού και Δημοτικού Φόρου και Ειδικού Τέλους, με την προϋπόθεση το οικογενειακό φορολογητέο εισόδημα των γονέων και τέκνων να μην υπερβαίνει το ποσό των 30.000,00 €. Ε. Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες (ΑΜΕΑ) με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω : Απαλλαγή από τα Τέλη Καθαριότητας, Φωτισμού και Δημοτικού Φόρου και Ειδικού Τέλους, με την προϋπόθεση το οικογενειακό φορολογητέο εισόδημα των γονέων και τέκνων να μην υπερβαίνει το ποσό των 35.000,00 €. ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ 1. Αίτηση. 2. Αστυνομική ταυτότητα ενδιαφερομένου (φωτοαντίγραφο). 3. Εκκαθαριστικό σημείωμα φόρου εισοδήματος (φωτοαντίγραφο). 4. Πρόσφατη απόδειξη της Δ.Ε.Η. ή άλλου παρόχου της κατοικίας στην οποία διαμένουν. 5. Συμβόλαιο ιδιοκτησίας του ακινήτου ή και συμβόλαιο μίσθωσης στις περιπτώσεις που ο ενδιαφερόμενος πολύτεκνος είναι μισθωτής. 6. Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης, στο οποίο σε περίπτωση διαζευγμένων γονέων να είναι εμφανές ποιος από τους δύο γονείς έχει την επιμέλεια των παιδιών. 7. Στη περίπτωση αδυναμίας προσκόμισης Πιστοποιητικού Οικογενειακής Κατάστασης, Πιστοποιητικό της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδος, η οποία απονέμει την πολυτεκνική ιδιότητα, στο σώμα του οποίου θα επισημαίνεται η τελευταία θεώρηση, η οποία γίνεται ανά τριετία ατελώς. 8. Σε περίπτωση μίσθωσης υπεύθυνη δήλωση του μισθωτή ή ιδιοκτήτη ότι σε περίπτωση αλλαγής κατοικίας δεσμεύεται να προσέλθει στην Υπηρεσία να δηλώσει τη διακοπή ή τη λήξη της μίσθωσης, προκειμένου να προβούμε στην επαναφορά της αρχικής χρέωσης του ακινήτου. 9. Για τα προστατευόμενα τέκνα έως 24 ετών εάν είναι άνεργα ή φοιτούν σε σχολές όλων των βαθμίδων προσκομίζονται θεωρημένη κάρτα ανεργίας ή βεβαίωση σπουδών αντίστοιχα, Ε1 των γονέων και εκκαθαριστικό φορολογικής δήλωσης τέκνων (άνω των 18 και έως το 24ο έτος ηλικίας τους). Για τα άτομα με ειδικές ανάγκες δεν θα λαμβάνονται οι αιτήσεις μόνον όσων φέρονται στο λογαριασμό της ΔΕΗ ως καταναλωτές. Δικαιούχοι των μειώσεων είναι οι σύζυγοι, αδέρφια, τέκνα, γιαγιάδες, παππούδες, οι ασκούντες γονική μέριμνα και οι ασκούντες δικαστική συμπαράσταση των ΑΜΕΑ. Η αίτηση για την απαλλαγή θα γίνεται κατά περίπτωση. Για τα προστατευόμενα τέκνα έως 24 ετών εφόσον είναι άνεργα ή φοιτούν σε σχολές όλων των βαθμίδων προσκομίζονται θεωρημένη κάρτα ανεργίας ή βεβαίωση σπουδών αντίστοιχα, Ε1 των γονέων και εκκαθαριστικό φορολογικής δήλωσης τέκνων (άνω των 18 και έως το 24ο έτος ηλικίας τους). ΣΤ. Απαλλαγή τελών στους άπορους – μακροχρόνια άνεργοι – δικαιούχοι Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης του άρθ. 235 του ν. 4389/2016 : Απαλλαγή από τα Τέλη Καθαριότητας, Φωτισμού και Δημοτικού Φόρου και Ειδικού Τέλους ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ 1. Αίτηση 2. Αστυνομική ταυτότητα ενδιαφερομένου (φωτοαντίγραφο). 3. Εκκαθαριστικό σημείωμα φόρου εισοδήματος (φωτοαντίγραφο). 4. Πρόσφατη απόδειξη της Δ.Ε.Η. της κατοικίας στην οποία διαμένουν. 5. Συμβόλαιο ιδιοκτησίας του ακινήτου ή και μισθωτήριο συμβόλαιο, σε περίπτωση μίσθωσης του ακινήτου. 6. Πιστοποιητικό οικονομικής αδυναμίας από την Κοινωνική Πρόνοια. ( άποροι) 7. Πιστοποιητικό Κ.Ε.Α ( δικαιούχοι Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης) 8. Βεβαίωση μακροχρόνιας ανεργίας από τον Ο.Α.Ε.Δ (μακροχρόνια άνεργοι) 9. Υπεύθυνη δήλωση των ενδιαφερόμενων, με την οποία θα δηλώνουν ότι σε περίπτωση λήξης της μίσθωσης ή αλλαγής κατοικίας ή επερχόμενης έλλειψης των προϋποθέσεων, δεσμεύονται να ενημερώσουν την Υπηρεσία, προκειμένου να προβεί στην επαναφορά της αρχικής χρέωσης του ακινήτου. Παρατηρήσεις: 1. Η απαλλαγή των δημοτικών τελών στα άτομα με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω και στα άτομα με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω δε θα έχει αναδρομική ισχύ και θα υπολογίζεται από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης του ενδιαφερόμενου. 2. Η χρονική διάρκεια της μείωσης θα υπολογίζεται σύμφωνα με το χρονικό όριο επανελέγχου και ανανέωσης του ποσοστού αναπηρίας που αναφέρεται στη γνωμάτευση και με την προϋπόθεση του οικογενειακού εισοδήματος. Σε περίπτωση επαναφοράς των αρχικών τετραγωνικών μέτρων, μετά τη λήξη του χρονικού ορίου επανελέγχου του ποσοστού αναπηρίας, η προσκόμιση νέας αίτησης για μείωση δημοτικών τελών, λόγω έκδοσης νέας γνωμάτευσης, δε θα γεννά αξιώσεις επιστροφής ποσών ή αναδρομικής μείωσης των δημοτικών τελών για το χρονικό διάστημα επαναφοράς χρέωσης των αρχικών τετραγωνικών μέτρων του ακινήτου. 3. Οι απαλλαγές για τις κατηγορίες των πολύτεκνων, τρίτεκνων, μονογονεϊκών οικογενειών, των ΑΜΕΑ άνω των 67% ή 80%, των απόρων, μακροχρόνια ανέργων και δικαιούχων Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης αφορά την πρώτη κατοικία.
1. Κατεβάζουμε τα σκουπίδια πριν την ώρα αποκομιδής τους Η αποκομιδή των απορριμμάτων γίνεται νωρίς το πρωί, συνεπώς κατεβάζουμε τα απορρίμματα είτε τις νυχτερινές ώρες είτε νωρίς το πρωί πριν την αποκομιδή. Αν κάποιος κάτοικος δεν προλάβει να κατεβάσει τα σκουπίδια εγκαίρως παρακαλείται να κρατήσει τα απορρίμματα στο σπίτι του μέχρι την επομένη μέρα. 2. Σωστή τοποθέτηση των απορριμμάτων Τοποθετούμε τα απορρίμματα μέσα στους κάδους μηχανικής αποκομιδής, σε καλά κλεισμένους και ανθεκτικούς πλαστικούς σάκους. Αποφεύγουμε τις απλές σακούλες και δεν αφήνουμε ποτέ τα σκουπίδια εκτός κάδων. 3. Καλούμε την υπηρεσία καθαριότητας πριν βγάλουμε ογκώδη αντικείμενα Βοηθάμε να μείνει η πόλη μας καθαρή για αυτό ενημερώνουμε τον Δήμο (2310757557) για το πότε σκοπεύουμε να βγάλουμε τα ογκώδη αντικείμενα και κατόπιν μια ημέρα πριν την ημέρα αποκομιδής τους τα τοποθετούμε κοντά στους κάδους ή σε σημείο που να μην ενοχλεί. 4. Κάνουμε την καθαριότητα στην πόλη δική μας υπόθεση Για οποιοδήποτε ζήτημα σχετικό με την καθαριότητα της πόλης επικοινωνούμε με τη Γραμμή του Δημότη στο 15388 ή με το τμήμα καθαριότητας στο τηλ. 2310757557 καθώς και μέσω της φόρμας επικοινωνίας, ώστε να επιλυθεί το συντομότερο δυνατό. Τηρούμε τον νέο κανονισμό καθαριότητας Ενημερωνόμαστε και τηρούμε το πρόγραμμα διαχείρισης απορριμμάτων του Δήμου. Ο κανονισμός καθαριότητας του δήμου ορίστηκε με την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου με αριθμό 47 του 2021 (ΑΔΑ ΩΖ9ΦΩΛΒ-8ΦΡ).
Τον Μάρτιο του 2022 εκπονήθηκε το Τοπικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων δήμου Κορδελιού - Εύοσμου.
O Κανονισμός Καθαριότητας του Δήμου εξυπηρετεί τις παρακάτω αρχές και έχει τους παρακάτω στόχους την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, τη διασφάλιση της Δημόσιας Υγείας, τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, τη λειτουργικότητα της πόλης, τα δικαιώματα και υποχρεώσεις Δήμου και Δημοτών στη διαχείριση των απορριμμάτων, τη στενότερη συνεργασία με τους πολίτες.
Σύμφωνα με το άρθρο 266 του N. 5037/2023 (ΦΕΚ 78/28.03.2023 τεύχος Α΄) που αντικαθιστά την υποπερίπτωση 26 περ. β παρ. Ι άρθρου 75 Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων:
«26. Η μέριμνα για την εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού των ιδιοκτητών, νομέων, επικαρπωτών, μισθωτών και υπομισθωτών, από την 1η έως την 30ή Απριλίου εκάστου έτους, καθώς και της υποχρέωσης συντήρησης καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ήτοι από την 1η Μαΐου έως την 31η Οκτωβρίου εκάστου έτους, για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της, επί οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων σε περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων και εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, επί εκτάσεων που βρίσκονται εντός ακτίνας εκατό μέτρων (100 μ.), από τα όρια των ανωτέρω περιοχών, καθώς και επί εκτός σχεδίου γηπέδων με κτίσμα. Η ως άνω μέριμνα, περιλαμβάνει ιδίως την ενημέρωση των υπόχρεων από τον οικείο δήμο, έως την 31η Μαρτίου εκάστου έτους, με κάθε πρόσφορο μέσο για το περιεχόμενο της υποχρέωσης καθαρισμού, την εξέταση σχετικών καταγγελιών, την αυτεπάγγελτη αυτοψία και την επιβολή προστίμου κατά την παρούσα.
Ο οικείος δήμος, καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, μεριμνά για τη διενέργεια αυτοψίας. Αν οι υπόχρεοι προς καθαρισμό δεν συμμορφωθούν, ο δήμος επιβάλλει πρόστιμο πενήντα (50) λεπτών του ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, με ελάχιστο ποσό τα διακόσια (200) ευρώ. Κατά του προστίμου ο ενδιαφερόμενος δύναται να υποβάλει ένσταση στον δήμο εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών. Εάν αυτή δεν γίνει αποδεκτή, εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών ο δήμος προβαίνει σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των χώρων αυτών, κατά προτεραιότητα, βάσει του κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς. Ειδικά για περιφραγμένους ή επαρκώς περιτοιχισμένους χώρους του πρώτου εδαφίου και σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων για καθαρισμό τους, ο οικείος δήμος, ταυτόχρονα με την επιβολή του προστίμου, αιτείται προς την κατά τόπο αρ- μόδια Πυροσβεστική Υπηρεσία τη διενέργεια αυτοψίας για τη βεβαίωση συνδρομής υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς, και βάσει αυτής, προβαίνει σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των ως άνω χώρων για την άρση του κινδύνου. Αν δεν βρεθούν τα στοιχεία των υπόχρεων, ακολουθείται η διαδικασία των προηγούμενων εδαφίων, εξαιρουμένης της διαδικασίας επιβολής προστίμου. Σε επείγουσες περιπτώσεις άμεσου και ιδιαίτερα υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή επέκτασης πυρκαγιάς, ο οποίος διαπιστώνεται με σχετικό έγγραφο της οικείας Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση της διαδικασίας των προηγούμενων εδαφίων, ο επείγων αυτεπάγγελτος καθαρισμός για την άμεση άρση του κινδύνου. Σε κάθε περίπτωση αυτεπάγγελτου καθαρισμού, καταλογίζεται εξ ολοκλήρου στους υπόχρεους, από τον οικείο δήμο, η δαπάνη καθαρισμού του χώρου και απομάκρυνσης των υλικών. Η δαπάνη και το πρόστιμο αποτελούν έσοδα του οικείου δήμου και εισπράττονται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
Ειδικότερα θέματα σχετικά με τη διαδικασία εφαρμογής των ανωτέρω και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια καθορίζονται με πυροσβεστική διάταξη σύμφωνα με το άρθρο 167 του ν. 4662/2020 (Α’ 27). Με την παρούσα δεν θίγεται το από 13/22.4.1929 π.δ. (Α’ 153).»
Σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 20/2023 πυροσβεστική διάταξη (ΦΕΚ 2549Β/2023) :
«Άρθρο 1
Πεδίο Εφαρμογής
1. Με τις διατάξεις της παρούσας εξειδικεύονται τα οριζόμενα στην υποπερ. 26 της περ. β’ της παρ. Ι του άρθρου 75 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 266 του ν. 5037/2023 (Α’ 78), αναφορικά με τη μέριμνα των Δήμων σχετικά με την εκπλήρωση της υποχρέωσης των ιδιοκτητών, νομέων, επικαρπωτών, μισθωτών και υπομισθωτών(α) οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων, που βρίσκονται σε περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων, (β) οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων, που βρίσκονται σε περιοχές εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, (γ) εκτάσεων που βρίσκονται εντός ακτίνας 100 μ. από τα όρια των περ. "(α)" και "(β)" του παρόντος άρθρου και (δ) εκτός σχεδίου γηπέδων με κτίσμα, να προβαίνουν σε καθαρισμό των ανωτέρω χώρων κατά το χρονικό διάστημα από την 1η μέχρι την 30η Απριλίου εκάστου έτους και τη συντήρηση αυτού καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ήτοι από 1η Μαΐου έως 31 Οκτωβρίου, για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της.
2. Από το πεδίο εφαρμογής της παρούσας εξαιρούνται οι διαμορφωμένοι, συντηρημένοι κήποι των ως άνω
χώρων.
Άρθρο 2
Διαδικασία καθαρισμού
1. Ο απαιτούμενος καθαρισμός περιλαμβάνει:
α. Υλοτομία και απομάκρυνση των ξερών και σπασμένων δέντρων και κλαδιών, καθώς και των κλαδιών που βρίσκονται σε άμεση επαφή με κτίσμα.
β. Απομάκρυνση της καύσιμης φυτικής ύλης που βρίσκεται στην επιφάνεια του εδάφους όπως ενδεικτικά το φυλλόστρωμα, τα ξερά χόρτα και τα κατακείμενα ξερά κλαδιά.
γ. Αποκλάδωση της βάσης της κόμης των δέντρων και αύξηση του ύψους έναρξής της από την επιφάνεια του εδάφους, ανάλογα με την ηλικία και το είδος του δέντρου. δ. Αραίωση της θαμνώδους βλάστησης ως προς την κάλυψη του εδάφους.
ε. Απομάκρυνση τυχόν άλλων εγκαταλελειμμένων καυστών, αναφλέξιμων, εκρήξιμων ή εύφλεκτων υλικών, αντικειμένων και απορριμμάτων.
2. Οι υπόχρεοι οφείλουν να μεριμνούν για την ασφαλή συλλογή και μεταφορά όλων των υπολειμμάτων καθαρισμού της παρ. 1. Απαγορεύεται η εγκατάλειψη, η απόρριψη ή η ανεξέλεγκτη διαχείρισή τους.
Άρθρο 3
Υποχρεώσεις - Μέριμνα Δήμων
1. Ο οικείος Δήμος προβαίνει στην ενημέρωση των υπόχρεων, για το περιεχόμενο της παρούσας και ειδικότερα της υποχρέωσης καθαρισμού μέχρι 31η Μαρτίου εκάστου έτους με κάθε πρόσφορο μέσο, όπως ενδεικτικά με ανάρτηση στην ιστοσελίδα και στον πίνακα ανακοινώσεων του οικείου Δήμου, αποστολή ενημερωτικού υλικού στην ταχυδρομική ή ηλεκτρονική διεύθυνση του υπόχρεου ή τυχόν αντικλήτού του, ενημερώσεις στα καταστήματα του Δήμου ή των Δημοτικών Διαμερισμάτων, σε τοπικούς φορείς και συλλόγους, σε συνεργασία με την οικεία Πυροσβεστική Υπηρεσία. Ειδικά κατά την πρώτη εφαρμογή της παρούσας, η ενημέρωση των υπόχρεων λαμβάνει χώρα έως την 28 Απριλίου.
2. Για την ανεύρεση των στοιχείων του υπόχρεου, ο οικείος Δήμος δύναται να ανατρέχει σε δεδομένα που τηρούνται στα αρχεία του, καθώς και στα δεδομένα του Εθνικού Κτηματολογίου.
3. Εφόσον ο οικείος Δήμος διαθέτει την απαραίτητη υποδομή, μπορεί να παρέχεται η δυνατότητα στους υπόχρεους να αιτηθούν (π.χ. με φυσική παρουσία, ταχυδρομικά, ηλεκτρονικά ή μέσω ειδικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας που θα δημιουργηθεί από το Υπουργείο Εσωτερικών μέσω gov.gr για το σύνολο των Δήμων), τη διενέργεια καθαρισμού με χρέωση της αντίστοιχης δαπάνης στο όνομά τους, από τις αρμόδιες υπηρεσίες του οικείου Δήμου ή από ιδιωτική εταιρία με την οποία ο οικείος Δήμος έχει συνάψει σχετική σύμβαση. Στις παραπάνω περιπτώσεις, μόνη η υποβολή της αίτησης δεν αναστέλλει τις προθεσμίες για την διενέργεια καθαρισμού και δεν απαλλάσσει τους υπόχρεους από την υποχρέωση καθαρισμού με ίδια μέσα. Η υποχρέωση εκπληρώνεται με την πραγματοποίηση του καθαρισμού και μόνον.
4. Ο οικείος Δήμος οφείλει να διενεργεί τακτικούς ή έκτακτους ελέγχους (ύστερα από καταγγελία ή και αυτεπαγγέλτως) για διαπίστωση εκπλήρωσης ή μη των υποχρεώσεων των υπόχρεων του άρθρου 1, προσηκόντως και με τη δέουσα επιμέλεια, καθ’ όλη την διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου.
5. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων στην εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού και συντήρησης αυτού, ο οικείος Δήμος ακολουθεί τη διαδικασία, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 5 της παρούσας.
Άρθρο 4
Μέριμνα υπόχρεων
1. Οι ιδιοκτήτες, νομείς, επικαρπωτές, μισθωτές και υπομισθωτές των εκτάσεων του άρθρου 1 της παρούσας οφείλουν να εκπληρώνουν την υποχρέωση καθαρισμού, να συναινούν και να επιδεικνύουν ανοχή στους τακτικούς ή έκτακτους ελέγχους, αυτοψίες και ενέργειες των αρμοδίων οργάνων του οικείου Δήμου και των αρμόδιων πυροσβεστικών υπαλλήλων για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης ή επέκτασης πυρκαγιάς. Στο πλαίσιο αυτό, καλούνται μέχρι την 30η Απριλίου εκάστου έτους, να προβαίνουν σε καθαρισμό των χώρων που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας και να συντηρούν αυτόν, καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ήτοι από την 1η Μαΐου έως την 31η Οκτωβρίου εκάστου έτους.
2. Οι υπόχρεοι, μετά την ολοκλήρωση του αρχικού καθαρισμού, καθώς και της συντήρησης καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, δύναται ενημερώνουν σχετικά τον οικείο Δήμο με κάθε πρόσφορο μέσο. Ενδεικτικό υπόδειγμα της ως άνω δήλωσης αποτυπώνεται στο Παράρτημα Α της παρούσας.
Άρθρο 5
Κυρώσεις - Αυτεπάγγελτος καθαρισμός
1. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων στην εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού και συντήρησης καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, επιβάλλεται ή καταλογίζεται αντίστοιχα εξ ολοκλήρου στον/στους υπόχρεους από τον οικείο Δήμο:
α. πρόστιμο πενήντα (50) λεπτών του ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, με ελάχιστο ποσό τα διακόσια (200) ευρώ,
β. δαπάνη του αυτεπάγγελτου καθαρισμού του χώρου και απομάκρυνσης των υλικών.
2. Εντός προθεσμίας δέκα (10) ημερών από την επίδοση, θυροκόλληση ή κοινοποίηση της Πράξης Επιβολής Προστίμου, ο παραβάτης δύναται να υποβάλλει έγγραφη ένσταση στον οικείο Δήμο, παρελθούσης δε άπρακτης της ως άνω προθεσμίας και εφόσον η υποβαλλόμενη ένσταση δεν έχει γίνει αποδεκτή, το επιβληθέν πρόστιμο οριστικοποιείται. Στην περίπτωση συμμόρφωσης εντός της άνω προθεσμίας με την υποχρέωση καθαρισμού, ο οικείος Δήμος εκδίδει απόφαση μείωσης έως και 50% του προς επιβολή προστίμου. Η δαπάνη και το πρόστιμο αποτελούν έσοδα του οικείου Δήμου και εισπράττονται σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις.
3. Μετά το πέρας της δεκαήμερης προθεσμίας ή εφόσον έχει υποβληθεί ένσταση η οποία δεν έχει γίνει αποδεκτή, ο οικείος Δήμος υποχρεούται εντός πέντε (5) ημερών σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των χώρων αυτών, κατά προτεραιότητα βάσει του κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς.
4. Ειδικά για περιφραγμένους ή επαρκώς περιτοιχισμένους χώρους και σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων για καθαρισμό τους, ο οικείος Δήμος, ταυτόχρονα με την επιβολή του προστίμου, αιτείται προς την κατά τόπο αρμόδια Πυροσβεστική Υπηρεσία τη διενέργεια αυτοψίας για τη βεβαίωση τυχόν συνδρομής υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς και βάσει αυτής, υποχρεούται σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των χώρων για την άρση του κινδύνου (Παράρτημα Γ’).
5. Σε περίπτωση μη ανεύρεσης των στοιχείων των υπόχρεων, ακολουθείται η διαδικασία των προηγούμενων παραγράφων του παρόντος άρθρου εξαιρουμένης της διαδικασίας επιβολής προστίμου και των προθεσμιών που αναφέρονται σε αυτήν.»
Σύμφωνα με την υποπερ. 26 περ. β’ παρ. Ι του άρθρου 75 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν. 3463/2006, Α’ 114), ισχύουν τα εξής:
«26. Η μέριμνα για την εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού των ιδιοκτητών, νομέων, επικαρπωτών, μισθωτών και υπομισθωτών, από την 1η έως την 30ή Απριλίου εκάστου έτους, καθώς και της υποχρέωσης συντήρησης καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ήτοι από την 1η Μaΐου έως την 31η Οκτωβρίου εκάστου έτους, για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της, επί οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων σε περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων και εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, επί εκτάσεων που βρίσκονται εντός ακτίνας εκατό μέτρων (100 μ.), από τα όρια των ανωτέρω περιοχών, καθώς και επί εκτός σχεδίου γηπέδων με κτίσμα. Η ως άνω μέριμνα, περιλαμβάνει ιδίως την ενημέρωση των υπόχρεων από τον οικείο δήμο, έως την 31η Μαρτίου εκάστου έτους, με κάθε πρόσφορο μέσο για το περιεχόμενο της υποχρέωσης καθαρισμού, την εξέταση σχετικών καταγγελιών, την αυτεπάγγελτη αυτοψία και την επιβολή προστίμου κατά την παρούσα.
Ο οικείος δήμος, καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, μεριμνά για τη διενέργεια αυτοψίας. Αν οι υπόχρεοι προς καθαρισμό δεν συμμορφωθούν, ο δήμος επιβάλλει πρόστιμο πενήντα (50) λεπτών του ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, με ελάχιστο ποσό τα διακόσια (200) ευρώ. Κατά του προστίμου ο ενδιαφερόμενος δύναται να υποβάλει ένσταση στον δήμο εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών. Εάν αυτή δεν γίνει αποδεκτή, εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών ο δήμος προβαίνει σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των χώρων αυτών, κατά προτεραιότητα, βάσει του κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς. Ειδικά για περιφραγμένους ή επαρκώς περιτοιχισμένους χώρους του πρώτου εδαφίου και σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων για καθαρισμό τους, ο οικείος δήμος, ταυτόχρονα με την επιβολή του προστίμου, αιτείται προς την κατά τόπο αρμόδια Πυροσβεστική Υπηρεσία τη διενέργεια αυτοψίας για τη βεβαίωση συνδρομής υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς, και βάσει αυτής, προβαίνει σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των ως άνω χώρων για την άρση του κινδύνου. Αν δεν βρεθούν τα στοιχεία των υπόχρεων, ακολουθείται η διαδικασία των προηγούμενων εδαφίων, εξαιρουμένης της διαδικασίας επιβολής προστίμου. Σε επείγουσες περιπτώσεις άμεσου και ιδιαίτερα υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή επέκτασης πυρκαγιάς, ο οποίος διαπιστώνεται με σχετικό έγγραφο της οικείας Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση της διαδικασίας των προηγούμενων εδαφίων, ο επείγων αυτεπάγγελτος καθαρισμός για την άμεση άρση του κινδύνου. Σε κάθε περίπτωση αυτεπάγγελτου καθαρισμού, καταλογίζεται εξ ολοκλήρου στους υπόχρεους, από τον οικείο δήμο, η δαπάνη καθαρισμού του χώρου και απομάκρυνσης των υλικών. Η δαπάνη και το πρόστιμο αποτελούν έσοδα του οικείου δήμου και εισπράττονται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Ειδικότερα θέματα σχετικά με τη διαδικασία εφαρμογής των ανωτέρω και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια καθορίζονται με πυροσβεστική διάταξη σύμφωνα με το άρθρο 167 του ν. 4662/2020 (Α’ 27). Με την παρούσα δεν θίγεται το από 13/22.4.1929 π.δ. (Α’ 153).»