ΤΙΤΛΟΣ | ΑΡ.ΜΕΛ. | ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ |
«Προμήθεια και εγκατάσταση υδραυλικού ανελκυστήρα ΑΜΕΑ στο 3ο Γυμνάσιο Ελευθερίου – Κορδελιού». | 278/2017 | € 24.800,00 (με το Φ.Π.Α.) |
Ο Δήμος Κορδελιού Ευόσμου πρόκειται να προβεί στη συλλογή σφραγισμένων προσφορών με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει τιμής για το σύνολο της προμήθειας με απ’ ευθείας ανάθεση, με απόφαση Δημάρχου σύμφωνα με:
1. Τις διατάξεις του άρθρου 58 του Ν. 3852/2010.
2. Τις διατάξεις του άρθρου 118 του Ν. 4412/2016.
3. Τις διατάξεις του άρθρου 22 του Ν. 4441/2016 (ΦΕΚ 227/Α΄/06-12-2016).
4. Τις διατάξεις του άρθρου 2 παρ.1 περιπτ.8 του Ν.4412/2016 (ΦΕΚ 147/Α/8-8-2016).
5. Τις διατάξεις των άρθρων 206 ως 215 του Ν.4412/2016 (ΦΕΚ 147/Α/8-8-2016).
6. Τις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 209 του Ν. 3463/2006, όπως αναδιατυπώθηκε με την παρ. 3 του άρθρου 22 του Ν. 3536/2007.
7. Τις διατάξεις της παρ. 9 του άρθρου 209 του Ν. 3463/2006, όπως προστέθηκε με την παρ. 13 του άρθρου 20 του Ν. 3731/2008 και διατηρήθηκε σε ισχύ το δεύτερο εδάφιο σύμφωνα με την περίπτωση 38 της παρ. 1 του άρθρου 377 του Ν. 4412/2016.
8. Την αρ.57654/22-05-2017 Απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης (ΦΕΚ 1781/τ.Β΄/23-05-2017.
9. Τις διατάξεις του άρθρου 107 του Ν.4497/2017 (Φ.Ε.Κ. 171/13-11-2017 τεύχος Α΄).
10. Την 278/2017 οικονομοτεχνική έκθεση που συντάχθηκε από τη Δ/νση Μελετών και Έργων.
11. Την υπ’ αριθ. 67/2018 Απόφαση Οικονομικής Επιτροπής (ΑΔΑ:Ψ157ΩΛΒ-Τ3Ξ) για την έγκριση δαπάνης και διάθεση πίστωσης.
12. Την υπ’ αριθ. 111/2018 Απόφαση Οικονομικής Επιτροπής που αποδεσμεύει το ποσό 24.800,00 € (ΑΠ 6/18) από την 320/18 απόφαση ανάληψης υποχρέωσης (Κ.Α. 30.7135.39) και την υπ’ αριθ. πρωτ.10129/01-03-2018 απόφαση ανάληψης υποχρέωσης, με αριθμό καταχώρισης 353 (ΑΔΑ:60ΟΒΩΛΒ-ΧΕΩ, ΑΔΑΜ:18REQ002736226 2018-03-01) στα λογιστικά βιβλία του Δήμου.
13. Την με αριθ. πρωτ.11473/08-03-2018 πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος του Δημάρχου προς τους οικονομικούς φορείς.
14. Τις με αριθ. πρωτ.13219/19-03-2018 και 13330/19-03-2018 προσφορές των εταιρειών «ΚΑΣΑΠΙΔΗΣ ΕΜ.-ΛΑΜΠΟΥ Γ.Ο.Ε. TERA GROUP» και «ΑΦΟΙ Γ. ΛΕΜΟΝΙΔΗ Ε.Ε.» αντίστοιχα.
15. Το με αριθ. πρωτ.14178/22-03-2018 έγγραφο της Δ/νσης Μελετών και Έργων.
16. Την υπ’ αριθ. 672/2018 (ΑΔΑΜ:18AWRD002889568 2018-03-30, ΑΔΑ:6ΨΡΧΩΛΒ-9ΘΗ), απόφαση Δημάρχου.
17. Την υπ’ αριθ. πρωτ. 16132/03-04-2018 ένσταση της εταιρείας ΚΑΣΑΠΙΔΗΣ ΕΜ. – ΛΑΜΠΟΥ Γ. Ο.Ε.
18. Την υπ’ αριθ. πρωτ. 16576/05-04-2018 γνωμοδότηση της Επιτροπής Εξέταση Ενστάσεων.
19. Την υπ’ αριθ. 214/2018 Απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής (ΑΔΑ:ΩΥ3ΗΩΛΒ-8ΡΔ) για την εκδίκαση της με αριθ. πρωτ. 16132/03-04-2018 ένστασης της εταιρείας ΚΑΣΑΠΙΔΗΣ ΕΜ. – ΛΑΜΠΟΥ Γ. Ο.Ε.
20. Την υπ’ αριθ. 225/2018 Απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής (ΑΔΑ:Ω56ΛΩΛΒ-ΕΛΩ) για την εκδίκαση της με αριθ. πρωτ. 16132/03-04-2018 ένστασης της εταιρείας ΚΑΣΑΠΙΔΗΣ ΕΜ. – ΛΑΜΠΟΥ Γ. Ο.Ε.
21. Το υπ’ αριθ. πρωτ. 28702+26197/23-05-2018 έγγραφο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης με θέμα προσφυγή της εταιρείας ΚΑΣΑΠΙΔΗΣ ΕΜ. – ΛΑΜΠΟΥ Γ. Ο.Ε.
22. Την υπ’ αριθ. πρωτ. 33647/27-07-2018 απόφαση του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης για την εξέταση προσφυγής της εταιρείας ΚΑΣΑΠΙΔΗΣ ΕΜ. – ΛΑΜΠΟΥ Γ. Ο.Ε.
23. Την υπ΄ αριθ. 360/2018 Απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής (ΑΔΑ:72ΩΓΩΛΒ-ΜΞΥ) για άσκηση ή μη προσφυγής ενώπιον της Επιτροπής του άρθρου 152 ΚΔΚ.
24. Την υπ’ αριθ. 1823/2018 (ΑΔΑ:ΩΦΟ9ΩΛΒ-66Ξ), απόφαση Δημάρχου για ανάκληση της υπ’ αριθ. 672/2018 (ΑΔΑΜ:18AWRD002889568 2018-03-30, ΑΔΑ:6ΨΡΧΩΛΒ-9ΘΗ), απόφασης Δημάρχου και επανάληψη της διαδικασίας με απευθείας ανάθεσης, σύμφωνα με την υπ’ αριθ.33647/27-07-2018 απόφαση του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης.
25. Το υπ’ αριθ. πρωτ.41106/10-09-2018 έγγραφο του Τμήματος Προμηθειών και Αποθήκης προς τις εταιρείες ΚΑΣΑΠΙΔΗΣ ΕΜ.-ΛΑΜΠΟΥ Γ.Ο.Ε. TERA GROUP και ΑΦΟΙ Γ. ΛΕΜΟΝΙΔΗ Ε.Ε για κοινοποίηση απόφασης Δημάρχου μαζί με τα αποδεικτικά ηλεκτρονικής αποστολής.
26. Το με αριθ.πρωτ.41243/10-09-2018 έγγραφο της Δ/νσης Μελετών & Έργων.
27. Την υπ’ αριθ. πρωτ.41123/10-09-2018 επανάληψη πρόσκληση υποβολής προσφοράς προς τις εταιρείες ΚΑΣΑΠΙΔΗΣ ΕΜ.-ΛΑΜΠΟΥ Γ.Ο.Ε. TERA GROUP και ΑΦΟΙ Γ. ΛΕΜΟΝΙΔΗ Ε.Ε. μαζί με τα αποδεικτικά ηλεκτρονικής αποστολής.
28. Την υπ’ αριθ. πρωτ. 42552/18-09-2018 ένσταση της εταιρείας ΚΑΣΑΠΙΔΗΣ ΕΜ. – ΛΑΜΠΟΥ Γ. Ο.Ε.
29. Το υπ’ αριθ. πρωτ. 42767/19-09-2018 έγγραφο αποστολής ένστασης προς πρόεδρο επιτροπής εξέτασης ενστάσεων μαζί με το αποδεικτικό ηλεκτρονικής αποστολής.
30. Την υπ’ αριθ. πρωτ.43188/21-09-2018 προσφορά της εταιρείας ΑΦΟΙ Γ. ΛΕΜΟΝΙΔΗ Ε.Ε.
31. Την υπ’ αριθ. πρωτ.43571/25-09-2018 γνωμοδότηση της Επιτροπής Εξέταση Ενστάσεων.
32. Την υπ’ αριθ. 407/2018(ΑΔΑ:Ω9ΙΟΩΛΒ-Σ0Σ) Απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής για εξέταση της ένστασης.
33. Το υπ’ αριθ. πρωτ.47882/18-10-2018 έγγραφο του Τμήματος Προμηθειών και Αποθήκης προς την εταιρεία ΚΑΣΑΠΙΔΗΣ ΕΜ. – ΛΑΜΠΟΥ Γ. Ο.Ε. για κοινοποίηση της 407/2018 Απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής μαζί με το αποδεικτικό ηλεκτρονικής αποστολής.
34. Το υπ’ αριθ. πρωτ. 57132/04-10-2018 έγγραφο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης με θέμα προσφυγή της εταιρείας ΚΑΣΑΠΙΔΗΣ ΕΜ. – ΛΑΜΠΟΥ Γ. Ο.Ε.
35. Την υπ’ αριθ. πρωτ.64788/14-11-2018 απόφαση του Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης για την εξέταση προσφυγής της εταιρείας ΚΑΣΑΠΙΔΗΣ ΕΜ. – ΛΑΜΠΟΥ Γ. Ο.Ε.
36. Το υπ’ αριθ. πρωτ.52396/19-11-2018 έγγραφο για αποστολή φακέλου και προσφοράς προς την Δ/νση Μελετών και Έργων.
37. Το υπ’ αριθ. πρωτ.53932/28-11-2018 έγγραφο της Δ/νσης Μελετών και Έργων για τον έλεγχο της προσφοράς, με το οποίο προτείνεται: α) η απόρριψη της προσφοράς διότι κρίνεται μη συμφέρουσα για τον Δήμο, καθώς είναι υψηλότερη κατά 1.736,00€ από την προηγούμενη προσφορά της ίδιας εταιρείας, παρόλη την υποχρέωση του αναδόχου να μεριμνήσει για την έκδοση άδειας εργασιών μικρής κλίμακας, που προστέθηκε στην επαναληπτική πρόσκληση του Δημάρχου και β) η επανάληψη της διαδικασίας ανάθεσης κατόπιν νέας πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος.
38. Την υπ’ αριθ.2576/2018 (ΑΔΑ:6ΕΞ9ΩΛΒ-ΥΜΥ), με αριθ. πρωτ.55904/11-12-2018 απόφαση του Δημάρχου με την οποία εγκρίνει: α) την απόρριψη της υπ’ αριθ. πρωτ.43188/21-09-2018 προσφοράς της εταιρείας ΑΦΟΙ Γ. ΛΕΜΟΝΙΔΗ Ε.Ε. και β) την ματαίωση και επανάληψη της διαδικασίας.
39. Τον προϋπολογισμό του 2018
Α/Α | ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ | ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΕΛΕΤΗΣ | ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ |
1. | «Προμήθεια και εγκατάσταση υδραυλικού ανελκυστήρα ΑΜΕΑ στο 3ο Γυμνάσιο Ελευθερίου – Κορδελιού » . | 278/2017 | € 24.800,00 (με το Φ.Π.Α.) |
Δικαίωμα συμμετοχής στον διαγωνισμό έχουν φυσικά ή νομικά πρόσωπα σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 25 του Ν. 4412/16.
Οι προσφορές και τα περιλαμβανόμενα σε αυτές στοιχεία συντάσσονται στην ελληνική γλώσσα ή συνοδεύονται από επίσημη μετάφρασή τους στην ελληνική γλώσσα. Ενημερωτικά και τεχνικά φυλλάδια και άλλα έντυπα -εταιρικά ή μη- με ειδικό τεχνικό περιεχόμενο μπορούν να υποβάλλονται σε άλλη γλώσσα, χωρίς να συνοδεύονται από μετάφραση στην ελληνική.
Οι προσφορές θα κατατίθενται, ύστερα από την πρωτοκόλλησή τους από το αρμόδιο γραφείο το οποίο βρίσκεται στο ισόγειο του Δημαρχείου επί της οδού Π. Μελά 24 Τ.Κ. 562 24, στο Τμήμα Προμηθειών και Αποθήκης της Οικονομικής Υπηρεσίας (2ος όροφος) είτε αυτοπροσώπως ή και ταχυδρομικώς, μέχρι και την Παρασκευή 21/12/2018 και ώρα 11.00π.μ.
Οι προσφορές θα υπογράφονται από τους ίδιους τους διαγωνιζόμενους ή τους νόμιμους εκπρόσωπους τους, θα υποβάλλονται σε φάκελο καλά σφραγισμένο σε δύο αντίγραφα, θα πρέπει να είναι σύμφωνες με τις τεχνικές προδιαγραφές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά της υπ΄αρίθμ.278/2017 μελέτης και θα ισχύουν για χρονικό διάστημα ενενήντα (90) ημερών από την επόμενη της διενέργειας της διαδικασίας.
Οι υποψήφιοι προμηθευτές μπορούν να συμμετάσχουν και να καταθέσουν προσφορά για το σύνολο της προμήθειας που περιγράφεται στην τεχνική έκθεση και η κατακύρωση θα γίνει στο σύνολό της.
ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ-ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ
Μαζί με την προσφορά τους οι ενδιαφερόμενοι οφείλουν να υποβάλλουν:
1. Υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/86 (ΦΕΚ Α75/1986) με την οποία οι οικονομικοί φορείς θα δηλώνουν:
· ότι έλαβαν γνώση όλων των τεχνικών προδιαγραφών και των όρων που αναφέρονται στην υπ’ αριθ. 278/2017 μελέτη και ότι τους αποδέχονται πλήρως και ανεπιφύλακτα
· ότι η προσφορά τους ισχύει και τους δεσμεύει για χρονικό διάστημα ενενήντα (90) ημερών από την επόμενη της διενέργειας της διαδικασίας
· ότι δεν υφίστανται νομικοί περιορισμοί λειτουργίας της επιχείρησης σας και δεν έχουν αποκλεισθεί από διαγωνισμούς του Δημοσίου ή των ΟΤΑ
· ότι τα προσφερόμενα είδη είναι σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές της μελέτης
· ότι σε περίπτωση που αναδειχθεί ανάδοχος της προμήθειας, εγγυάται τη καλή λειτουργία της εγκατάστασης για χρονικό διάστημα δύο ετών και ότι θα αναλάβει τη συντήρηση του ανελκυστήρα σύμφωνα με το άρθρο 4 της Κ.Υ.Α. Φ.Α./9.2/ΟΙΚ. 28425/22-12-08 για δύο έτη (24 μήνες) χωρίς πρόσθετο κόστος, ώστε να είναι σε ισχύ η εγγύηση χωρίς να υπάρξει παρέμβαση άλλου συντηρητή που θα την θέσει υπό αίρεση/αμφισβήτηση
2. Απόσπασμα ποινικού μητρώου που να έχει εκδοθεί εντός του τελευταίου τριμήνου (άρθρο 80 Ν. 4412/2016)
Η υποχρέωση προσκόμισης του ως άνω αποσπάσματος εφαρμόζεται επιπροσθέτως, εκτός των Ατομικών Επιχειρήσεων και στις : α) περιπτώσεις εταιρειών περιορισμένης ευθύνης (Ε.Π.Ε.), ιδιωτικών κεφαλαιουχικών εταιρειών (Ι.Κ.Ε.) και προσωπικών εταιρειών (Ο.Ε. και Ε.Ε.) αφορά τους διαχειριστές, β) περιπτώσεις ανωνύμων εταιρειών (Α.Ε.), αφορά τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, καθώς και όλα τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου.
3. Φορολογική ενημερότητα (άρθρο 73 Ν. 4412/2016)
I. Φορολογική Ενημερότητα για κάθε χρήση ή για συμμετοχή σε διαγωνισμό (όχι για είσπραξη)
4. Ασφαλιστική ενημερότητα (άρθρο 73 Ν. 4412/2016)
I. Σε περίπτωση νομικών προσώπων, αφορά το νομικό πρόσωπο και όχι τα φυσικά πρόσωπα που τη διοικούν ή την εκπροσωπούν, εκτός εάν αυτά έχουν εργασιακή σχέση με την εταιρεία. Σε περίπτωση φυσικών προσώπων (ατομικών επιχειρήσεων), αφορά και όσους είναι ασφαλισμένοι ως εργοδότες ή ελεύθεροι επαγγελματίες σε οποιονδήποτε ασφαλιστικό οργανισμό.
II. Αν ο οικονομικός φορέας είναι Έλληνας πολίτης ή έχει την εγκατάσταση του στην Ελλάδα, οι υποχρεώσεις του που αφορούν τις εισφορές κοινωνικής ασφάλισης καλύπτουν τόσο την κύρια όσο και την επικουρική ασφάλιση.
5. Πιστοποιητικό του οικείου Επαγγελματικού Επιμελητηρίου που να είναι σε ισχύ, με το οποίο θα πιστοποιείται σ’ αυτό η εγγραφή του και το επάγγελμά του.
6. Νομιμοποιητικά έγγραφα εκπροσώπησης:
I. Για Ανώνυμη Εταιρεία απαιτείται: α) ισχύον καταστατικό αυτής, β) σειρά Φ.Ε.Κ. σύστασης, τροποποιήσεων καταστατικού και γ) Φ.Ε.Κ., στο οποίο υπάρχει δημοσιευμένη ολόκληρη η ανακοίνωση με το Διοικητικό Συμβούλιο και την εκπροσώπηση της συγκεκριμένης εταιρείας.
II. Για Ε.Π.Ε. και Ι.Κ.Ε., κωδικοποιημένο καταστατικό, από το οποίο προκύπτει ο διαχειριστής τους .
III. Εάν ο προσφέρων είναι προσωπική εταιρεία (Ο.Ε., Ε.Ε.) πρέπει να προσκομίσει επικυρωμένο αντίγραφο του τελευταίου ισχύοντος καταστατικού.
7. Τεχνική προσφορά που περιλαμβάνει πλήρη σχέδια (μηχανολογικό και ηλεκτρολογικό) και αναλυτική περιγραφή της εγκατάστασης και τις προδιαγραφές του βασικού εξοπλισμού του ανελκυστήρα που θα τοποθετήσει, προσκομίζοντας ταυτόχρονα και αντίγραφα των πιστοποιητικών CE των βασικών υλικών (έμβολο, κινητήριος μηχανισμός, αρπάγη, σωλήνας τροφοδοσίας, αυτόματες πόρτες, πίνακας χειρισμού, προσκρουστήρας, κτλ) καθώς και τεχνικά φυλλάδια (προσπέκτους) αυτών στα ελληνικά ή αγγλικά. Γενικά τα υλικά πρέπει να είναι επώνυμων κατασκευαστικών οίκων με πλήρη τεχνική υποστήριξη και παρακαταθήκη ανταλλακτικών για τουλάχιστον 10 έτη.
8. Τις παρακάτω άδειες που αφορούν την εγκατάσταση και συντήρηση του ανελκυστήρα:
Ø Αντίγραφο της Βεβαίωσης Αναγγελίας (Άδεια) όπου να αναγράφεται το δικαίωμα άσκησης του εγκαταστάτη ηλεκτρολόγου 1ης Ομάδας Δ΄ Ειδικότητας και του συντηρητή ηλεκτρολόγου Δ΄ Ειδικότητας (εγκαταστάσεις ανελκυστήρων και λοιπών ανυψωτικών μηχανημάτων μεταφοράς) σύμφωνα με το Π.Δ. 108/2013 που να είναι σε ισχύ και να έχει εκδοθεί από την αρμόδια Υπηρεσία (Διεύθυνση Ανάπτυξης Περιφέρειας). Το φυσικό πρόσωπο που κατέχει τη παραπάνω άδεια πρέπει ο ίδιος να ανήκει στην ανάδοχο εταιρεία είτε σαν ιδιοκτήτης – μέτοχος είτε σαν υπάλληλος με εξαρτημένη σχέση εργασίας .
Ø Αντίγραφο της άδειας συνεργείου συντήρησης ανελκυστήρων που να είναι σε ισχύ και να έχει εκδοθεί από την αρμόδια Υπηρεσία (Διεύθυνση Ανάπτυξης Περιφέρειας). Θα πρέπει να υπάρχει συνεργείο τεχνικής υποστήριξης στη Θεσσαλονίκη με αυτόματο τηλεφωνητή για την αναγγελία βλαβών σε 24-ωρη βάση σύμφωνα και με τη νομοθεσία.
Οι προσφορές και αιτήσεις συμμετοχής υποβάλλονται μέσα σε σφραγισμένο φάκελο, στον οποίο πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς:
α) η λέξη Προσφορά ή Αίτηση συμμετοχής,
β) η επωνυμία της αναθέτουσας αρχής,
γ) ο Αριθμός μελέτης και ο τίτλος της σύμβασης.
δ) τα στοιχεία του οικονομικού φορέα. (άρθρο 92, παρ. 1 Ν.4412/2016)
Οι οικονομικοί φορείς υποβάλλουν με την προσφορά τους, μέσα στον κυρίως φάκελο, τα ακόλουθα:
α) Ξεχωριστό σφραγισμένο φάκελο, με την ένδειξη «Δικαιολογητικά Συμμετοχής-Τεχνική Προσφορά» (εφόσον απαιτείται από τα έγγραφα της σύμβασης τεχνική προσφορά).
β) Ξεχωριστό σφραγισμένο φάκελο, με την ένδειξη «Οικονομική Προσφορά», ο οποίος περιέχει τα οικονομικά στοιχεία της προσφοράς, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 95 Ν. 4412/2016.
ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΣΥΜΒΑΣΗΣ
1. Η διάρκεια της σύμβασης θα είναι για έξι (6) μήνες από την καταχώριση της σύμβασης στο ΚΗΜΔΗΣ, ο συμβατικός χρόνος μπορεί να παρατείνεται για χρονικό διάστημα ίσο ή μικρότερο από τρεις (3) μήνες υπό της σωρευτικές προϋποθέσεις που αναφέρονται αναλυτικά στο άρθρο 206 του Ν. 4412/2016.
2. Τα προσφερόμενα είδη θα είναι σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές της υπ’αρίθ.278/2017 μελέτης και τη σχετική νομοθεσία.
3. Για την καλή εκτέλεση των όρων της σύμβασης (χρόνος παράδοσης, ποιότητα υλικών, ποιότητα εργασίας, κλπ.) ο προμηθευτής (ανάδοχος) είναι υποχρεωμένος να καταθέσει, με την υπογραφή της σύμβασης, εγγυητική επιστολή που να καλύπτει το 5% επί της αξίας της σύμβασης, χωρίς Φ.Π.Α., ισχύος τουλάχιστον του συμβατικού χρόνου που θα επιστραφεί στον ανάδοχο μετά την παραλαβή της προμήθειας από την αρμόδια Επιτροπή του Δήμου.
4. Επίσης ο ανάδοχος θα παρέχει εγγύηση καλής λειτουργίας για δύο έτη για το σύνολο της κατασκευής, καταθέτοντας αντίστοιχη εγγυητική επιστολή, η αξία της οποίας ορίζεται σε ποσοστό 5% επί του συμβατικού τιμήματος (χωρίς τον Φ.Π.Α.), ισχύος ίση με τη διάρκεια της εγγύησης. Επίσης θα αναλάβει την συντήρηση του ανελκυστήρα σύμφωνα με το άρθρο 4 της Κ.Υ.Α. Φ.Α./9.2/ΟΙΚ. 28425/22-12-08 για δύο έτη (24 μήνες) χωρίς πρόσθετο κόστος, ώστε να είναι σε ισχύ η εγγύηση χωρίς να υπάρξει παρέμβαση άλλου συντηρητή που θα την θέσει υπό αίρεση/αμφισβήτηση.
5. Ο ανάδοχος της προμήθειας θα πρέπει πριν την έναρξη των εργασιών να προσκομίσει στη Δ/νση Πολεοδομίας – Υπηρεσιών Δόμησης του Δήμου Κορδελιού – Ευόσμου, την οριστική μελέτη (υπολογισμοί και τεχνική περιγραφή) και τα αντίστοιχα σχέδια (μηχανολογικό και ηλεκτρολογικό), καθώς και όλα τα απαραίτητα έγγραφα (τεχνική έκθεση, υπεύθυνες δηλώσεις μηχανικών, οικοδομική άδεια, φωτογραφίες και κατόψεις του χώρου, ΦΑΥ-ΣΑΥ, κλπ.) που απαιτούνται από την κείμενη νομοθεσία, προκειμένου να εκδοθεί η άδεια εργασιών μικρής κλίμακας για την κατασκευή του ανελκυστήρα.
6. Ο ανάδοχος υποχρεούται κατά την απόφαση ανάθεσης και καθ’ όλη τη διάρκεια εκτέλεσης να τηρεί τις υποχρεώσεις των παραγράφων 2 και 11 του άρθρου 4β ή και της παρ.1 του άρθρου 12 ή και της παρ.1 του άρθρου 16 του ν.2939/2001.
Η τήρηση των υποχρεώσεων ελέγχεται από την αναθέτουσα αρχή μέσω του αρχείου δημοσιοποίησης εγγεγραμμένων παραγωγών στο Εθνικό Μητρώο Παραγωγών (ΕΜΠΑ) που τηρείται στην ηλεκτρονική σελίδα του Ε.Ο.Α.Ν. εντός της προθεσμίας της παραγράφου 4 του άρθρου 105 και αποτελεί προϋπόθεση για την υπογραφή του συμφωνητικού, στο οποίο γίνεται υποχρεωτικά μνεία του αριθμού ΕΜΠΑ του υπόχρεου παραγωγού.
Η μη τήρηση των υποχρεώσεων του προηγούμενου εδαφίου έχει τις συνέπειες της παραγράφου 5 του άρθρου 105.
7. Η πληρωμή του συμβατικού ποσού θα γίνει με την έκδοση εντάλματος πληρωμής, μετά την υποβολή από τον ανάδοχο ισόποσου τιμολογίου και την έκδοση των πρωτοκόλλων παραλαβής. Ο ανάδοχος σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, βαρύνεται με όλους τους φόρους, τέλη και κρατήσεις, που ισχύουν κατά την ημέρα ανάθεσης της εργασίας.
8. Στη σύμβαση που θα συναφθεί θα αναφερθούν ειδικότεροι όροι για την ορθή, απρόσκοπτη και σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές εκτέλεση της προς ανάθεση προμήθειας.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να καλέσετε στο Τμήμα Προμηθειών και Αποθήκης του Δήμου Κορδελιού Ευόσμου (Τηλ. 2313-302151,169,102,136) κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες.
Οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν τη δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης στο πλήρες κείμενο της μελέτης, σε ηλεκτρονική μορφή, στον επίσημο διαδικτυακό τόπο του Δήμου www.kordelio-evosmos.gr.
Σύμφωνα με το άρθρο 266 του N. 5037/2023 (ΦΕΚ 78/28.03.2023 τεύχος Α΄) που αντικαθιστά την υποπερίπτωση 26 περ. β παρ. Ι άρθρου 75 Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων:
«26. Η μέριμνα για την εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού των ιδιοκτητών, νομέων, επικαρπωτών, μισθωτών και υπομισθωτών, από την 1η έως την 30ή Απριλίου εκάστου έτους, καθώς και της υποχρέωσης συντήρησης καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ήτοι από την 1η Μαΐου έως την 31η Οκτωβρίου εκάστου έτους, για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της, επί οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων σε περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων και εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, επί εκτάσεων που βρίσκονται εντός ακτίνας εκατό μέτρων (100 μ.), από τα όρια των ανωτέρω περιοχών, καθώς και επί εκτός σχεδίου γηπέδων με κτίσμα. Η ως άνω μέριμνα, περιλαμβάνει ιδίως την ενημέρωση των υπόχρεων από τον οικείο δήμο, έως την 31η Μαρτίου εκάστου έτους, με κάθε πρόσφορο μέσο για το περιεχόμενο της υποχρέωσης καθαρισμού, την εξέταση σχετικών καταγγελιών, την αυτεπάγγελτη αυτοψία και την επιβολή προστίμου κατά την παρούσα.
Ο οικείος δήμος, καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, μεριμνά για τη διενέργεια αυτοψίας. Αν οι υπόχρεοι προς καθαρισμό δεν συμμορφωθούν, ο δήμος επιβάλλει πρόστιμο πενήντα (50) λεπτών του ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, με ελάχιστο ποσό τα διακόσια (200) ευρώ. Κατά του προστίμου ο ενδιαφερόμενος δύναται να υποβάλει ένσταση στον δήμο εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών. Εάν αυτή δεν γίνει αποδεκτή, εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών ο δήμος προβαίνει σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των χώρων αυτών, κατά προτεραιότητα, βάσει του κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς. Ειδικά για περιφραγμένους ή επαρκώς περιτοιχισμένους χώρους του πρώτου εδαφίου και σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων για καθαρισμό τους, ο οικείος δήμος, ταυτόχρονα με την επιβολή του προστίμου, αιτείται προς την κατά τόπο αρ- μόδια Πυροσβεστική Υπηρεσία τη διενέργεια αυτοψίας για τη βεβαίωση συνδρομής υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς, και βάσει αυτής, προβαίνει σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των ως άνω χώρων για την άρση του κινδύνου. Αν δεν βρεθούν τα στοιχεία των υπόχρεων, ακολουθείται η διαδικασία των προηγούμενων εδαφίων, εξαιρουμένης της διαδικασίας επιβολής προστίμου. Σε επείγουσες περιπτώσεις άμεσου και ιδιαίτερα υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή επέκτασης πυρκαγιάς, ο οποίος διαπιστώνεται με σχετικό έγγραφο της οικείας Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση της διαδικασίας των προηγούμενων εδαφίων, ο επείγων αυτεπάγγελτος καθαρισμός για την άμεση άρση του κινδύνου. Σε κάθε περίπτωση αυτεπάγγελτου καθαρισμού, καταλογίζεται εξ ολοκλήρου στους υπόχρεους, από τον οικείο δήμο, η δαπάνη καθαρισμού του χώρου και απομάκρυνσης των υλικών. Η δαπάνη και το πρόστιμο αποτελούν έσοδα του οικείου δήμου και εισπράττονται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
Ειδικότερα θέματα σχετικά με τη διαδικασία εφαρμογής των ανωτέρω και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια καθορίζονται με πυροσβεστική διάταξη σύμφωνα με το άρθρο 167 του ν. 4662/2020 (Α’ 27). Με την παρούσα δεν θίγεται το από 13/22.4.1929 π.δ. (Α’ 153).»
Σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 20/2023 πυροσβεστική διάταξη (ΦΕΚ 2549Β/2023) :
«Άρθρο 1
Πεδίο Εφαρμογής
1. Με τις διατάξεις της παρούσας εξειδικεύονται τα οριζόμενα στην υποπερ. 26 της περ. β’ της παρ. Ι του άρθρου 75 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 266 του ν. 5037/2023 (Α’ 78), αναφορικά με τη μέριμνα των Δήμων σχετικά με την εκπλήρωση της υποχρέωσης των ιδιοκτητών, νομέων, επικαρπωτών, μισθωτών και υπομισθωτών(α) οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων, που βρίσκονται σε περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων, (β) οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων, που βρίσκονται σε περιοχές εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, (γ) εκτάσεων που βρίσκονται εντός ακτίνας 100 μ. από τα όρια των περ. "(α)" και "(β)" του παρόντος άρθρου και (δ) εκτός σχεδίου γηπέδων με κτίσμα, να προβαίνουν σε καθαρισμό των ανωτέρω χώρων κατά το χρονικό διάστημα από την 1η μέχρι την 30η Απριλίου εκάστου έτους και τη συντήρηση αυτού καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ήτοι από 1η Μαΐου έως 31 Οκτωβρίου, για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της.
2. Από το πεδίο εφαρμογής της παρούσας εξαιρούνται οι διαμορφωμένοι, συντηρημένοι κήποι των ως άνω
χώρων.
Άρθρο 2
Διαδικασία καθαρισμού
1. Ο απαιτούμενος καθαρισμός περιλαμβάνει:
α. Υλοτομία και απομάκρυνση των ξερών και σπασμένων δέντρων και κλαδιών, καθώς και των κλαδιών που βρίσκονται σε άμεση επαφή με κτίσμα.
β. Απομάκρυνση της καύσιμης φυτικής ύλης που βρίσκεται στην επιφάνεια του εδάφους όπως ενδεικτικά το φυλλόστρωμα, τα ξερά χόρτα και τα κατακείμενα ξερά κλαδιά.
γ. Αποκλάδωση της βάσης της κόμης των δέντρων και αύξηση του ύψους έναρξής της από την επιφάνεια του εδάφους, ανάλογα με την ηλικία και το είδος του δέντρου. δ. Αραίωση της θαμνώδους βλάστησης ως προς την κάλυψη του εδάφους.
ε. Απομάκρυνση τυχόν άλλων εγκαταλελειμμένων καυστών, αναφλέξιμων, εκρήξιμων ή εύφλεκτων υλικών, αντικειμένων και απορριμμάτων.
2. Οι υπόχρεοι οφείλουν να μεριμνούν για την ασφαλή συλλογή και μεταφορά όλων των υπολειμμάτων καθαρισμού της παρ. 1. Απαγορεύεται η εγκατάλειψη, η απόρριψη ή η ανεξέλεγκτη διαχείρισή τους.
Άρθρο 3
Υποχρεώσεις - Μέριμνα Δήμων
1. Ο οικείος Δήμος προβαίνει στην ενημέρωση των υπόχρεων, για το περιεχόμενο της παρούσας και ειδικότερα της υποχρέωσης καθαρισμού μέχρι 31η Μαρτίου εκάστου έτους με κάθε πρόσφορο μέσο, όπως ενδεικτικά με ανάρτηση στην ιστοσελίδα και στον πίνακα ανακοινώσεων του οικείου Δήμου, αποστολή ενημερωτικού υλικού στην ταχυδρομική ή ηλεκτρονική διεύθυνση του υπόχρεου ή τυχόν αντικλήτού του, ενημερώσεις στα καταστήματα του Δήμου ή των Δημοτικών Διαμερισμάτων, σε τοπικούς φορείς και συλλόγους, σε συνεργασία με την οικεία Πυροσβεστική Υπηρεσία. Ειδικά κατά την πρώτη εφαρμογή της παρούσας, η ενημέρωση των υπόχρεων λαμβάνει χώρα έως την 28 Απριλίου.
2. Για την ανεύρεση των στοιχείων του υπόχρεου, ο οικείος Δήμος δύναται να ανατρέχει σε δεδομένα που τηρούνται στα αρχεία του, καθώς και στα δεδομένα του Εθνικού Κτηματολογίου.
3. Εφόσον ο οικείος Δήμος διαθέτει την απαραίτητη υποδομή, μπορεί να παρέχεται η δυνατότητα στους υπόχρεους να αιτηθούν (π.χ. με φυσική παρουσία, ταχυδρομικά, ηλεκτρονικά ή μέσω ειδικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας που θα δημιουργηθεί από το Υπουργείο Εσωτερικών μέσω gov.gr για το σύνολο των Δήμων), τη διενέργεια καθαρισμού με χρέωση της αντίστοιχης δαπάνης στο όνομά τους, από τις αρμόδιες υπηρεσίες του οικείου Δήμου ή από ιδιωτική εταιρία με την οποία ο οικείος Δήμος έχει συνάψει σχετική σύμβαση. Στις παραπάνω περιπτώσεις, μόνη η υποβολή της αίτησης δεν αναστέλλει τις προθεσμίες για την διενέργεια καθαρισμού και δεν απαλλάσσει τους υπόχρεους από την υποχρέωση καθαρισμού με ίδια μέσα. Η υποχρέωση εκπληρώνεται με την πραγματοποίηση του καθαρισμού και μόνον.
4. Ο οικείος Δήμος οφείλει να διενεργεί τακτικούς ή έκτακτους ελέγχους (ύστερα από καταγγελία ή και αυτεπαγγέλτως) για διαπίστωση εκπλήρωσης ή μη των υποχρεώσεων των υπόχρεων του άρθρου 1, προσηκόντως και με τη δέουσα επιμέλεια, καθ’ όλη την διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου.
5. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων στην εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού και συντήρησης αυτού, ο οικείος Δήμος ακολουθεί τη διαδικασία, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 5 της παρούσας.
Άρθρο 4
Μέριμνα υπόχρεων
1. Οι ιδιοκτήτες, νομείς, επικαρπωτές, μισθωτές και υπομισθωτές των εκτάσεων του άρθρου 1 της παρούσας οφείλουν να εκπληρώνουν την υποχρέωση καθαρισμού, να συναινούν και να επιδεικνύουν ανοχή στους τακτικούς ή έκτακτους ελέγχους, αυτοψίες και ενέργειες των αρμοδίων οργάνων του οικείου Δήμου και των αρμόδιων πυροσβεστικών υπαλλήλων για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης ή επέκτασης πυρκαγιάς. Στο πλαίσιο αυτό, καλούνται μέχρι την 30η Απριλίου εκάστου έτους, να προβαίνουν σε καθαρισμό των χώρων που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας και να συντηρούν αυτόν, καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ήτοι από την 1η Μαΐου έως την 31η Οκτωβρίου εκάστου έτους.
2. Οι υπόχρεοι, μετά την ολοκλήρωση του αρχικού καθαρισμού, καθώς και της συντήρησης καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, δύναται ενημερώνουν σχετικά τον οικείο Δήμο με κάθε πρόσφορο μέσο. Ενδεικτικό υπόδειγμα της ως άνω δήλωσης αποτυπώνεται στο Παράρτημα Α της παρούσας.
Άρθρο 5
Κυρώσεις - Αυτεπάγγελτος καθαρισμός
1. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων στην εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού και συντήρησης καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, επιβάλλεται ή καταλογίζεται αντίστοιχα εξ ολοκλήρου στον/στους υπόχρεους από τον οικείο Δήμο:
α. πρόστιμο πενήντα (50) λεπτών του ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, με ελάχιστο ποσό τα διακόσια (200) ευρώ,
β. δαπάνη του αυτεπάγγελτου καθαρισμού του χώρου και απομάκρυνσης των υλικών.
2. Εντός προθεσμίας δέκα (10) ημερών από την επίδοση, θυροκόλληση ή κοινοποίηση της Πράξης Επιβολής Προστίμου, ο παραβάτης δύναται να υποβάλλει έγγραφη ένσταση στον οικείο Δήμο, παρελθούσης δε άπρακτης της ως άνω προθεσμίας και εφόσον η υποβαλλόμενη ένσταση δεν έχει γίνει αποδεκτή, το επιβληθέν πρόστιμο οριστικοποιείται. Στην περίπτωση συμμόρφωσης εντός της άνω προθεσμίας με την υποχρέωση καθαρισμού, ο οικείος Δήμος εκδίδει απόφαση μείωσης έως και 50% του προς επιβολή προστίμου. Η δαπάνη και το πρόστιμο αποτελούν έσοδα του οικείου Δήμου και εισπράττονται σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις.
3. Μετά το πέρας της δεκαήμερης προθεσμίας ή εφόσον έχει υποβληθεί ένσταση η οποία δεν έχει γίνει αποδεκτή, ο οικείος Δήμος υποχρεούται εντός πέντε (5) ημερών σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των χώρων αυτών, κατά προτεραιότητα βάσει του κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς.
4. Ειδικά για περιφραγμένους ή επαρκώς περιτοιχισμένους χώρους και σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων για καθαρισμό τους, ο οικείος Δήμος, ταυτόχρονα με την επιβολή του προστίμου, αιτείται προς την κατά τόπο αρμόδια Πυροσβεστική Υπηρεσία τη διενέργεια αυτοψίας για τη βεβαίωση τυχόν συνδρομής υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς και βάσει αυτής, υποχρεούται σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των χώρων για την άρση του κινδύνου (Παράρτημα Γ’).
5. Σε περίπτωση μη ανεύρεσης των στοιχείων των υπόχρεων, ακολουθείται η διαδικασία των προηγούμενων παραγράφων του παρόντος άρθρου εξαιρουμένης της διαδικασίας επιβολής προστίμου και των προθεσμιών που αναφέρονται σε αυτήν.»
Σύμφωνα με την υποπερ. 26 περ. β’ παρ. Ι του άρθρου 75 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν. 3463/2006, Α’ 114), ισχύουν τα εξής:
«26. Η μέριμνα για την εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού των ιδιοκτητών, νομέων, επικαρπωτών, μισθωτών και υπομισθωτών, από την 1η έως την 30ή Απριλίου εκάστου έτους, καθώς και της υποχρέωσης συντήρησης καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ήτοι από την 1η Μaΐου έως την 31η Οκτωβρίου εκάστου έτους, για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της, επί οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων σε περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων και εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, επί εκτάσεων που βρίσκονται εντός ακτίνας εκατό μέτρων (100 μ.), από τα όρια των ανωτέρω περιοχών, καθώς και επί εκτός σχεδίου γηπέδων με κτίσμα. Η ως άνω μέριμνα, περιλαμβάνει ιδίως την ενημέρωση των υπόχρεων από τον οικείο δήμο, έως την 31η Μαρτίου εκάστου έτους, με κάθε πρόσφορο μέσο για το περιεχόμενο της υποχρέωσης καθαρισμού, την εξέταση σχετικών καταγγελιών, την αυτεπάγγελτη αυτοψία και την επιβολή προστίμου κατά την παρούσα.
Ο οικείος δήμος, καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, μεριμνά για τη διενέργεια αυτοψίας. Αν οι υπόχρεοι προς καθαρισμό δεν συμμορφωθούν, ο δήμος επιβάλλει πρόστιμο πενήντα (50) λεπτών του ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, με ελάχιστο ποσό τα διακόσια (200) ευρώ. Κατά του προστίμου ο ενδιαφερόμενος δύναται να υποβάλει ένσταση στον δήμο εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών. Εάν αυτή δεν γίνει αποδεκτή, εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών ο δήμος προβαίνει σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των χώρων αυτών, κατά προτεραιότητα, βάσει του κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς. Ειδικά για περιφραγμένους ή επαρκώς περιτοιχισμένους χώρους του πρώτου εδαφίου και σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων για καθαρισμό τους, ο οικείος δήμος, ταυτόχρονα με την επιβολή του προστίμου, αιτείται προς την κατά τόπο αρμόδια Πυροσβεστική Υπηρεσία τη διενέργεια αυτοψίας για τη βεβαίωση συνδρομής υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς, και βάσει αυτής, προβαίνει σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των ως άνω χώρων για την άρση του κινδύνου. Αν δεν βρεθούν τα στοιχεία των υπόχρεων, ακολουθείται η διαδικασία των προηγούμενων εδαφίων, εξαιρουμένης της διαδικασίας επιβολής προστίμου. Σε επείγουσες περιπτώσεις άμεσου και ιδιαίτερα υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή επέκτασης πυρκαγιάς, ο οποίος διαπιστώνεται με σχετικό έγγραφο της οικείας Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση της διαδικασίας των προηγούμενων εδαφίων, ο επείγων αυτεπάγγελτος καθαρισμός για την άμεση άρση του κινδύνου. Σε κάθε περίπτωση αυτεπάγγελτου καθαρισμού, καταλογίζεται εξ ολοκλήρου στους υπόχρεους, από τον οικείο δήμο, η δαπάνη καθαρισμού του χώρου και απομάκρυνσης των υλικών. Η δαπάνη και το πρόστιμο αποτελούν έσοδα του οικείου δήμου και εισπράττονται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Ειδικότερα θέματα σχετικά με τη διαδικασία εφαρμογής των ανωτέρω και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια καθορίζονται με πυροσβεστική διάταξη σύμφωνα με το άρθρο 167 του ν. 4662/2020 (Α’ 27). Με την παρούσα δεν θίγεται το από 13/22.4.1929 π.δ. (Α’ 153).»