Προμήθεια και εγκατάσταση σειρήνων συναγερμού Πολιτικής Άμυνας

Προβολές: 139

Προμήθεια και εγκατάσταση σειρήνων συναγερμού Πολιτικής Άμυνας

ΤΙΤΛΟΣ ΑΡ.ΜΕΛ. ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ
« Προμήθεια και εγκατάσταση σειρήνων συναγερμού Πολιτικής Άμυνας» 727/2022

€ 37.200,00
(συμπ/νου Φ.Π.Α 24%)

Ο Δήμος Κορδελιού Ευόσμου, με ΑΦΜ 997742450 και Κωδικό ΑΑΗΤ
1007.Ε80708.0001, πρόκειται να προβεί στη συλλογή σφραγισμένων προσφορών με
τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 118
του ν. 4412/2016, για την υπ’αριθμ.727/2022 μελέτη με τίτλο: «Προμήθεια και
εγκατάσταση σειρήνων συναγερμού Πολιτικής Άμυνας», προϋπολογισμού €
37.200,00, συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α. 24% με κριτήριο ανάθεσης την
πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει τιμής στο σύνολο των
υλικών με απ’ ευθείας ανάθεση, με απόφαση Δημάρχου σύμφωνα
με:

1.
Τις διατάξεις του Ν.4782/2021 (ΦΕΚ 36/Α/09-03-2021).

2.
Τις διατάξεις του Ν. 3852/2010 και ιδίως
του άρθρου 58 όπως έχουν τροποποιηθεί και ισχύουν.

3.
Τις διατάξεις του Ν.3861/2010 (ΦΕΚ 112/Α/13-07-2010).

4.
Τις διατάξεις του Ν. 4412/2016 και ιδίως της παρ.7 του
άρθρου 38, την περίπτ.31 της παρ.1 του άρθρου 2 και του άρθρου 118, όπως έχουν τροποποιηθεί και ισχύει.

5.
Τις διατάξεις του άρθρου 22 του Ν. 4441/2016 (ΦΕΚ
227/Α΄/06-12-2016).

6.
Τις διατάξεις του Π.Δ. 80/2016.

7.
Τις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 209 του Ν. 3463/2006,
όπως αναδιατυπώθηκε με την παρ. 3 του άρθρου 22 του Ν. 3536/2007 και αντικαταστάθηκε από το άρθρο 95 του Ν.
4674/20.

8.
Τις διατάξεις της παρ. 9 του άρθρου 209 του Ν. 3463/2006, όπως προστέθηκε
με την παρ. 13 του άρθρου 20 του Ν. 3731/2008 και διατηρήθηκε σε ισχύ το
δεύτερο εδάφιο σύμφωνα με την περίπτωση 38 της παρ. 1 του άρθρου 377 του Ν.
4412/2016.

9.
Την αρ.76928/9-7-2021 ΚΥΑ (ΦΕΚ 3075/τ.Β΄/13-7-2021) «Ρύθμιση ειδικότερων
θεμάτων λειτουργίας και διαχείρισης του Κεντρικού Ηλεκτρονικού Μητρώου
Δημοσίων Συμβάσεων (ΚΗΜΔΗΣ)».

10.
Τις διατάξεις του άρθρου 107 του Ν.4497/2017 (ΦΕΚ 171 Α’/13-11-17).

11.
Τις διατάξεις του άρθρου 203 του Ν. 4555/2018 (ΦΕΚ 133/ Α’/19-07-2018).

12.
Τις διατάξεις του άρθρου 43 του Ν. 4605/2019 (ΦΕΚ 52/Α΄/01-04-2019).

13.
Τις διατάξεις του άρθρου 33 του Ν. 4608/2019 (ΦΕΚ 66/Α΄/25-04-2019).

14.
Τις διατάξεις του άρθρου 56 του Ν. 4609/2019 (ΦΕΚ 67/Α΄/03-05-2019).

15.
Την υπ’ αριθμ. 2046/06-12-2022 απόφαση Δημάρχου (αριθμ.πρωτ.
54020/06-12-2022, ΑΔΑ: ΨΨΨΘΩΛΒ-ΩΙΚ) περί ορισμού Αντιδημάρχων και
μεταβίβαση αρμοδιοτήτων σε αυτούς.

16.
Το υπ΄αριθμ.πρωτ.Φ.420/36-16/04/2019 (αριθ.πρωτ.14714-18/04/2019 Δήμου
Κορδελιού-Ευόσμου) έγγραφο της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.

17.
Το υπ΄αριθμ.πρωτ.5999/1/23-α΄-21/05/2021 (αριθ.πρωτ.19437-21/05/2021 Δήμου
Κορδελιού-Ευόσμου) έγγραφο του Α.Τ. Κορδελιού-Ευόσμου.

18.
Την 727/2022 οικονομοτεχνική έκθεση που συντάχθηκε από τη Δ/νση Πολιτικής
Προστασίας και Συντήρησης Τεχνικών Έργων, Τμήμα Οδοποιίας – Συγκοινωνιών –
Κυκλοφορίας & Πολ. Προστασίας.

19.
Το υπ’αριθ.πρωτ.47535/01-11-2022 (ΑΔΑΜ: 22REQ011513639 2022-11-01)
πρωτογενές αίτημα δαπάνης.

20.
Την υπ΄αριθ.πρωτ.47591/01-11-2022 (ΑΔΑ: 9ΨΛΒΩΛΒ-ΚΣΖ) έγκριση ανάληψης
πολυετούς υποχρέωσης με α/α 53/2022.

21.
Την υπ’ αριθμ.513-09/11/2022 Απόφαση Οικονομικής Επιτροπής περί συγκρότησης
επιτροπής παρακολούθησης και παραλαβής.

22.
Το γεγονός ότι η συγκεκριμένη υπό διενέργεια δαπάνη έχει αναληφθεί νόμιμα
με τις υπ’ αριθ. πρωτ.47616/01-11-2022 (ΑΔΑ: ΨΦΜ2ΩΛΒ-6ΨΨ, ΑΔΑΜ:
22REQ011516569 2022-11-01) και 4122/26-01-2023 (ΑΔΑ: ΨΥ0ΕΩΛΒ-ΓΘΧ) αποφάσεις
ανάληψης υποχρέωσης, με αριθμό καταχώρισης 787 και 335 αντίστοιχα στα
λογιστικά βιβλία του Δήμου για τα έτη 2022 και 2023 αντίστοιχα.

23.
Το υπ΄αριθμ.πρωτ.11491-06/03/2023 έγγραφο του Τμήματος Προμηθειών και
Αποθήκης.

24.
Το υπ΄αριθμ.πρωτ.12293-09/03/2023 έγγραφο του Τμήματος Οδοποιίας –
Συγκοινωνιών – Κυκλοφορίας & Πολ. Προστασίας της Δ/νσης Πολιτικής
Προστασίας και Συντήρησης Τεχνικών Έργων.

25.
Την υπ’αριθμ. 507/2023 με αρ.πρωτ.14069/20-03-2023 απόφαση Δημάρχου περί
έγκρισης διενέργειας και τεχνικών προδιαγραφών της οικονομοτεχνικής έκθεσης
με τίτλο «Προμήθεια και εγκατάσταση σειρήνων συναγερμού Πολιτικής Άμυνας»
(Αρ. μελ.727/2022).

26.
Τον προϋπολογισμό του 2023 (Κωδικό ΑΑΗΤ 1007.Ε80708.0001).

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ

ΟΜΑΔΑΕΙΔΟΣΜΟΝ. ΜΕΤΡΠΟΣΟΤΗΤΑΤΙΜΗ ΜΟΝ.ΔΑΠΑΝΗ
1Ηλεκτρονικές σειρήνες με βάση, πλήρως εγκατεστημένεςΤεμ.83.400,00 €

27.200,00 €

2Χειροκίνητες σειρήνες με βάση, πλήρως εγκατεστημένεςΤεμ.8350,00 €

2.800,00 €

Σύνολο

30.000,00 €

Φ.Π.Α. 24%

7.200,00 €

Γενικό σύνολο

37.200,00 €

Τα προς προμήθεια είδη φέρουν αριθμό αναφοράς, σύμφωνα με την ταξινόμηση
CPV ως εξής: 35121700-5 (Συστήματα συναγερμού),
χρηματοδοτούνται από Δημοτικούς πόρους – Τακτικά και θα βαρύνουν τον Κ.Α.
30.7135.17 του προϋπολογισμού του έτους 2023 με το ποσό των 37.200,00 ευρώ.

Δικαίωμα συμμετοχής στον διαγωνισμό έχουν φυσικά ή νομικά πρόσωπα σύμφωνα
με τις διατάξεις του άρθρου 25 του Ν. 4412/16.

Οι προσφορές και τα περιλαμβανόμενα σε αυτές στοιχεία


συντάσσονται στην ελληνική γλώσσα ή συνοδεύονται από επίσημη
μετάφρασή τους στην ελληνική γλώσσα.


Στα αλλοδαπά δημόσια έγγραφα και δικαιολογητικά εφαρμόζεται η Συνθήκη της
Χάγης της 5ης.10.1961, που κυρώθηκε με τον ν. 1497/1984 (Α’ 188). Τα
αλλοδαπά ιδιωτικά έγγραφα συνοδεύονται από μετάφρασή τους στην ελληνική
γλώσσα, επικυρωμένη είτε από πρόσωπο αρμόδιο κατά τις κείμενες διατάξεις
είτε από πρόσωπο κατά νόμο αρμόδιο της χώρας στην οποία έχει συνταχθεί το
έγγραφο. Ενημερωτικά και τεχνικά φυλλάδια και άλλα έντυπα, εταιρικά ή μη,
με ειδικό τεχνικό περιεχόμενο, δηλαδή έντυπα με αμιγώς τεχνικά
χαρακτηριστικά, όπως αριθμούς, αποδόσεις σε διεθνείς μονάδες, μαθηματικούς
τύπους και σχέδια, που είναι δυνατόν να διαβαστούν σε κάθε γλώσσα και δεν
είναι απαραίτητη η μετάφρασή τους, μπορούν να υποβάλλονται σε άλλη γλώσσα,
χωρίς να συνοδεύονται από μετάφραση στην ελληνική.

Οι προσφορές θα κατατίθενται,


ύστερα από την πρωτοκόλλησή τους από το αρμόδιο γραφείο το οποίο
βρίσκεται στο ισόγειο

του Δημαρχείου, επί της οδού Π. Μελά 24 Τ.Κ. 562 24,

στο Τμήμα Προμηθειών και Αποθήκης της Οικονομικής Υπηρεσίας (2ος
όροφος– Δημαρχείο) είτε αυτοπροσώπως ή και ταχυδρομικώς

μέχρι και την ημέρα Δευτέρα, 03/04/2023 και ώρα 13:00μ.μ..

Οι προσφορές θα υπογράφονται από τους ίδιους τους διαγωνιζόμενους ή τους
νόμιμους εκπρόσωπους τους, θα υποβάλλονται σε φάκελο καλά σφραγισμένο σε δύο αντίγραφα, θα πρέπει να είναι σύμφωνες με τις
τεχνικές προδιαγραφές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά και όρους της 727/2022
μελέτης και θα ισχύουν για χρονικό διάστημα ενενήντα (90) ημερών από την
επόμενη της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής προσφορών.

Προσφορές θα γίνονται δεκτές για το σύνολο των ζητούμενων υλικών και η ανάθεση θα γίνει
στο σύνολο των υλικών με κριτήριο τηνπλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει τιμής για το σύνολο των υλικών.

Η παρούσα πρόσκληση αναρτάται στο ΚΗΜΔΗΣ τουλάχιστον πέντε (5) ημέρες πριν
από την κοινοποίηση της απόφασης ανάθεσης (άρθρο 120 παρ.3α του
Ν.4412/2016, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 53 του Ν.4782/2021).

α) ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ- ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ

Μαζί με την προσφορά τους οι ενδιαφερόμενοι οφείλουν να υποβάλλουν:

1.
Υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/86
(ΦΕΚ Α75/1986)
του οικονομικού φορέα/του νόμιμου εκπροσώπου της εταιρείας, όπως αυτός
ορίζεται στο άρθρο 79Α παρ.2 του ν.4412/2016,

η οποία να έχει συνταχθεί μετά την κοινοποίηση της παρούσας πρόσκλησης
υποβολής προσφοράς

και με την οποία θα δηλώνεται:

– ότι έλαβαν γνώση όλων των τεχνικών προδιαγραφών και των όρων που
αναφέρονται στην υπ’αριθμ.727/2022 μελέτη και όλων των
όρων της παρούσας πρόσκλησης του Δήμου Κορδελιού-Εύοσμου
και ότι τους αποδέχονται πλήρως και ανεπιφύλακτα,

– ότι η προσφορά τους ισχύει και τους δεσμεύει για χρονικό διάστημα
ενενήντα (90) ημερών από την επομένη της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής
προσφορών,

– ότι τα προσφερόμενα υλικά είναι σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές και
τα οριζόμενα της υπ’αριθμ.727/2022 μελέτης και την
ισχύουσα νομοθεσία.

2.
Υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/86
(ΦΕΚ Α75/1986)
του οικονομικού φορέα/του νόμιμου εκπροσώπου της εταιρείας, όπως αυτός
ορίζεται στο άρθρο 79Α παρ.2 του ν.4412/2016,

η οποία να έχει συνταχθεί μετά την κοινοποίηση της παρούσας πρόσκλησης
υποβολής προσφοράς

και με την οποία θα δηλώνεται:

– ότι δεν υφίστανται νομικοί περιορισμοί λειτουργίας της επιχείρησής τους
και δεν έχουν αποκλεισθεί από διαγωνισμούς του Δημοσίου ή των ΟΤΑ,

– ότι δεν έχει επιβληθεί σε βάρος τους κύρωση του οριζόντιου αποκλεισμού,
σύμφωνα τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας (άρθρο 74 παρ.4 Ν.4412/2016,
όπως τροποποιήθηκε από το άρθρο 23 του Ν.4782/2021),

– ότι δεν έχει εκδοθεί δικαστική ή διοικητική απόφαση με τελεσίδικη και
δεσμευτική ισχύ για την αθέτηση των υποχρεώσεών τους, όσον αφορά στην
καταβολή φόρων ή εισφορών κοινωνικής ασφάλισης.

3.
Υπεύθυνη δήλωση του Ν.1599/86
(ΦΕΚ Α75/1986)
του οικονομικού φορέα/του νόμιμου εκπροσώπου της εταιρείας, όπως αυτός
ορίζεται στο άρθρο 79Α παρ.2 του ν.4412/2016,

η οποία να έχει συνταχθεί μετά την κοινοποίηση της παρούσας πρόσκλησης
εκδήλωσης ενδιαφέροντος

και με την οποία θα δηλώνει ότι δεν συντρέχουν οι λόγοι αποκλεισμού της
παρ. 1 του άρθρου 73 του Ν. 4412/2016, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει,
στο πρόσωπό του ή για τον διευθύνοντα σύμβουλο και όλα τα μέλη του
Διοικητικού Συμβουλίου ή τους διαχειριστές ή /και τα λοιπά πρόσωπα,

ανάλογα με τη μορφή του νομικού προσώπου σύμφωνα με την παρ. 1 του
άρθρου 73 του Ν. 4412/2016 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.

Η υποχρέωση αποκλεισμού οικονομικού φορέα εφαρμόζεται επίσης όταν το
πρόσωπο εις βάρος του οποίου εκδόθηκε αμετάκλητη καταδικαστική απόφαση
είναι μέλος του διοικητικού, διευθυντικού ή εποπτικού οργάνου του εν λόγω
οικονομικού φορέα ή έχει εξουσία εκπροσώπησης, λήψης αποφάσεων ή ελέγχου σε
αυτό.

Η υποχρέωση του προηγούμενου εδαφίου αφορά: α) στις περιπτώσεις
εταιρειών περιορισμένης ευθύνης (Ε.Π.Ε.), ιδιωτικών κεφαλαιουχικών
εταιρειών (Ι.Κ.Ε.) και προσωπικών εταιρειών (Ο.Ε. και Ε.Ε.), τους
διαχειριστές, ή β) στις περιπτώσεις ανωνύμων εταιρειών (Α.Ε.), τον
διευθύνοντα σύμβουλο, τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, καθώς και τα
πρόσωπα στα οποία με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου έχει ανατεθεί το
σύνολο της διαχείρισης και εκπροσώπησης της εταιρείας, ή

γ) στις περιπτώσεις των συνεταιρισμών, τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου,
ή

δ) στις υπόλοιπες περιπτώσεις νομικών προσώπων, τον κατά περίπτωση νόμιμο
εκπρόσωπο. (

άρθρο 80 παρ. 9 του Ν.4412/2016

και

άρθρο 73 παρ.1 του Ν.4412/2016

όπως έχουν τροποποιηθεί και ισχύουν).

4.
Φορολογική ενημερότητα
(άρθρο 73 Ν. 4412/2016) εν ισχύ κατά τον χρόνο υποβολής τους.


Ι. Φορολογική Ενημερότητα για κάθε χρήση ή για συμμετοχή σε διαγωνισμό
(όχι για είσπραξη).

5.
Ασφαλιστική ενημερότητα για συμμετοχή σε διαγωνισμό
(άρθρο 73 Ν. 4412/2016) (όχι για είσπραξη) εν ισχύ κατά τον χρόνο υποβολής τους.

o

Αν ο οικονομικός φορέας είναι Έλληνας πολίτης ή έχει την εγκατάσταση
του στην Ελλάδα, οι υποχρεώσεις του που αφορούν τις εισφορές κοινωνικής
ασφάλισης καλύπτουν τόσο την κύρια όσο και την επικουρική ασφάλιση.

6.


Υπογεγραμμένη Επισυναπτόμενη Ενημέρωση για την επεξεργασία
προσωπικών δεδομένων

7.
Νομιμοποιητικά έγγραφα ισχύουσας εκπροσώπησης, τα οποία
γίνονται αποδεκτά,


εφόσον έχουν εκδοθεί έως τριάντα (30) εργάσιμες ημέρες πριν από την
υποβολή τους.

8.
Τεχνική προσφορά
, με πλήρη τεχνική περιγραφή των υλικών όπως αυτή απαιτείται από την
υπ΄αριθμ.727/2022 μελέτη,


κατάλληλα υπογεγραμμένη από τον διαγωνιζόμενο (πρωτότυπη σφραγίδα
και υπογραφή του νόμιμου εκπροσώπου).

Επιπλέον
:


Για τις ηλεκτρονικές σειρήνες θα πρέπει να προσκομισθούν με την τεχνική
προσφορά:

– Δήλωση/πιστοποιητικό συμμόρφωσης CE.

– Απόφαση – άδεια κυκλοφορίας της ηλεκτρονικής σειρήνας (ως υλικό πολιτικής
άμυνας) από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη – Υπηρεσία Π.ΑΜ – Π.Σ.Ε.Α.

– Πιστοποιητικό ηχητικών μετρήσεων.


Για τις χειροκίνητες θα πρέπει να προσκομισθούν με την τεχνική
προσφορά:

– Δήλωση/πιστοποιητικό συμόρφωσης CE.

– Υπεύθυνη δήλωση ότι υπάρχει πλήρης συμμόρφωση με τις προδιαγραφές
Π.ΑΜ-Π.Σ.Ε.Α. και τον χαρακτηρισμό τους, ως υλικά πολιτικής άμυνας και
είναι κατάλληλα για τη χρήση που προορίζονται σύμφωνα με το Ν.Δ.17/1974
“Περί Πολιτικής Σχεδίασης Εκτάκτου Ανάγκης”.

9. Υπεύθυνη δήλωση του Ν.1599/86
(έγγραφη εγγύηση καλής λειτουργίας) στην οποία θα δηλώνεται ότι θα υπάρχει
5ετής υποστήριξη συντήρησης, επισκευής και επάρκειας ανταλλακτικών (δωρεάν)
μετά την οριστική παραλαβή των υλικών.

β) ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ

1.
Οικονομική προσφορά (
Έντυπο
Προσφοράς).

Οι προσφορές και αιτήσεις συμμετοχής υποβάλλονται μέσα σε σφραγισμένο
φάκελο με όλα τα παραπάνω εις διπλούν, στον οποίο πρέπει
να αναγράφονται ευκρινώς:

α) η λέξη Προσφορά ή Αίτηση συμμετοχής,

β) η επωνυμία της αναθέτουσας αρχής,

γ) ο Αριθμός μελέτης και ο τίτλος της σύμβασης,

δ) η καταληκτική ημερομηνία (ημερομηνία λήξης προθεσμίας
υποβολής προσφορών ή αιτήσεων συμμετοχής),

ε) τα στοιχεία του οικονομικού φορέα. (άρθρο 92, παρ. 1 Ν.4412/2016)

Οι οικονομικοί φορείς υποβάλλουν με την προσφορά τους, μέσα στον κυρίως φάκελο, τα ακόλουθα:

α) Ξεχωριστό σφραγισμένο φάκελο, με την ένδειξη «Δικαιολογητικά Συμμετοχής-Τεχνική Προσφορά» .

β) Ξεχωριστό σφραγισμένο φάκελο, με την ένδειξη «Οικονομική Προσφορά»
(περιέχει τα οικονομικά στοιχεία της προσφοράς, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο
95 Ν. 4412/2016, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει).

Στην τιμή προσφοράς συμπεριλαμβάνονται τα έξοδα μεταφοράς και παράδοσης
στην υπηρεσία.


Στις περιπτώσεις που με την αίτηση συμμετοχής ή την προσφορά
υποβάλλονται ιδιωτικά έγγραφα, αυτά γίνονται
αποδεκτά είτε σύμφωνα με όσα προβλέπονται στον ν. 2690/1999 (Α’ 45)
είτε και σε απλή φωτοτυπία, εφόσον συνυποβάλλεται υπεύθυνη δήλωση, στην οποία βεβαιώνεται η
ακρίβειά τους και η οποία

φέρει υπογραφή μετά την έναρξη διαδικασίας σύναψης σύμβασης

. Ως χρόνος έναρξης της διαδικασίας απευθείας ανάθεσης νοείται η
ημερομηνία αποστολής προς τους οικονομικούς φoρείς της πρώτης
πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΣΥΜΒΑΣΗΣ – ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΑΝΑΔΟΧΟΥ

1.
Η χρονική διάρκεια της σύμβασης ορίζεται σε έξι (6) μήνες από την
καταχώριση της σύμβασης στο Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων
(ΚΗΜΔΗΣ) με δυνατότητα παράτασης δύο (2) μηνών.

2.
Τα προσφερόμενα προϊόντα θα είναι σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές και
όρους και τα οριζόμενα της 727/2022 μελέτης.

3.
Κατά την εκτέλεση της σύμβασης ο ανάδοχος τηρεί τις υποχρεώσεις στους
τομείς του περιβαλλοντικού, κοινωνικοασφαλιστικού και εργατικού δικαίου,
που έχουν θεσπισθεί με το δίκαιο της Ένωσης, το εθνικό δίκαιο, συλλογικές
συμβάσεις ή διεθνείς διατάξεις περιβαλλοντικού, κοινωνικοασφαλιστικού και
εργατικού δικαίου, οι οποίες απαριθμούνται στο Παράρτημα X του
Προσαρτήματος Α΄ του ν.4412/2016 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.

4.
Ο ανάδοχος της προμήθειας υποχρεούται κατά την υπογραφή της σύμβασης και
καθ’ όλη τη διάρκεια εκτέλεσης να τηρεί τις υποχρεώσεις των άρθρων 11 &
14 του ν.4819/2021, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει. Η τήρηση των
υποχρεώσεων ελέγχεται από την αναθέτουσα αρχή μέσω του αρχείου
δημοσιοποίησης εγγεγραμμένων παραγωγών στο Εθνικό Μητρώο Παραγωγών (ΕΜΠΑ)
που τηρείται στην ηλεκτρονική σελίδα του Ε.Ο.ΑΝ. εντός της προθεσμίας της
παραγράφου 4 του άρθρου 105 του ν.4412/2016 και αποτελεί προϋπόθεση για την
υπογραφή του συμφωνητικού, στο οποίο γίνεται υποχρεωτικά μνεία του αριθμού
ΕΜΠΑ των υπόχρεων παραγωγών. Η μη τήρηση των υποχρεώσεων της παρούσας
παραγράφου έχει τις συνέπειες της παραγράφου 5 του άρθρου 105 του
ν.4412/2016.

5.
Ο ανάδοχος της προμήθειας υποχρεούται να καταθέσει Εγγυητική Επιστολή Καλής
Λειτουργίας η οποία θα ισχύει για χρονικό διάστημα τουλάχιστον πέντε (5)
ετών από την ημερομηνία του πρωτοκόλλου οριστικής παραλαβής των υλικών. (Ο
χρόνος ισχύος της εγγυητική επιστολής καλής λειτουργίας πρέπει να είναι
μεγαλύτερος από τον χρόνο της εγγυημένης λειτουργίας που έχει δηλώσει ο
προμηθευτής κατά την προσφορά του, για διάστημα δύο (2) μηνών). Το ύψος της
εγγυητικής επιστολής καλής λειτουργίας θα ανέρχεται σε ποσοστό 2% επί της
εκτιμώμενης αξίας της σύμβασης, ήτοι ποσού € 600,00.

6.
Ο ανάδοχος έχει την υποχρέωση να εγκαταστήσει τις σειρήνες και να τις
παραδώσει σε πλήρη λειτουργία.

7.
Οι θέσεις τοποθέτησής τους εμφαίνονται στο με αρ. πρωτ. 19437/21.05.2021
εισερχόμενο έγγραφο της Διεύθυνσης Αστυνομίας Θεσσαλονίκης Α.Τ. ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ –
ΕΥΟΣΜΟΥ (Αρ. Πρωτ. 5999/1/13-α΄ΑΜΥ 3624) του Υπουργείου Προστασίας του
Πολίτη.

8.
Ο ανάδοχος θα αναλάβει και την εγκατάσταση των σειρήνων που θα προμηθεύσει
καθώς και την ηλεκτρική σύνδεσή τους με το ρεύμα. Όλα τα ηλεκτρικά καλώδια
σε εξωτερικούς χώρους των κτιρίων θα είναι εντός μεταλλικού σωλήνα βαρέως
τύπου ενώ σε εσωτερικούς χώρους εντός πλαστικού καναλιού. Όλες οι συνδέσεις
θα είναι στεγανές.

9. Η παραλαβή των υλικών θα γίνεται από την επιτροπή που ορίσθηκε με την
υπ’αριθμ.513/2022 (6ΜΜΕΩΛΒ-ΔΧ9) απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής περί
συγκρότησης επιτροπής παρακολούθησης και παραλαβής για την 727/2022 μελέτη.

10.
Η πληρωμή του συμβατικού ποσού θα γίνει με την έκδοση χρηματικών ενταλμάτων
πληρωμής, μετά την οριστική παραλαβή των υλικών, την υποβολή από τον
ανάδοχο ισόποσων τιμολογίων και την προσκόμιση των νομίμων παραστατικών και
δικαιολογητικών που προβλέπονται από τις διατάξεις του άρθρου 200 του ν.
4412/2016 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει και τη σχετική νομοθεσία, καθώς
και κάθε άλλου δικαιολογητικού που τυχόν ήθελε ζητηθεί από τις αρμόδιες
υπηρεσίες που διενεργούν τον έλεγχο και την πληρωμή.

11.
Ο ανάδοχος, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, βαρύνεται με όλους τους
φόρους, τέλη, κρατήσεις ως και κάθε άλλη επιβάρυνση, σύμφωνα με την κείμενη
νομοθεσία, εκτός του Φ.Π.Α..

12.
Οι τυχόν διαφωνίες που προκύπτουν κατά την εκτέλεση της σύμβασης,
επιλύονται κατά τις διατάξεις του Ν. 4412/16 (ΦΕΚ 147/08.08.16 τεύχος Α’),
όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.

13.
Στη σύμβαση που θα συναφθεί θα αναφερθούν ειδικότεροι όροι για την ορθή,
απρόσκοπτη και σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές εκτέλεση της προς
ανάθεση προμήθειας.

Οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν τη δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης στο πλήρες
κείμενο της μελέτης, σε ηλεκτρονική μορφή, στον επίσημο διαδικτυακό τόπο
του Δήμου www.kordelio-evosmos.gr.

Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να καλούν για θέματα
της διαδικασίας στο Τμήμα Προμηθειών και Αποθήκης του Δήμου Κορδελιού
Ευόσμου (Τηλ. 2313-302102, 151, 155, 169, 183, 184) κατά τις εργάσιμες
ημέρες και ώρες, ενώ για θέματα που αφορούν τις τεχνικές προδιαγραφές
μπορούν να καλούν, κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες, στο Τμήμα της
Οδοποιίας –Συγκοινωνιών – Κυκλοφορίας & Πολιτικής Προστασίας της
Διεύθυνσης Πολιτικής Προστασίας & Συντήρησης Τεχνικών Έργων στο
τηλέφωνο 2310 559253-254.

Έγγραφα

Copyright © 2024 Δήμος Κορδελιού Ευόσμου

Σύμφωνα με το άρθρο 266 του N. 5037/2023 (ΦΕΚ 78/28.03.2023 τεύχος Α΄) που αντικαθιστά την υποπερίπτωση 26 περ. β παρ. Ι άρθρου 75 Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων:
«26. Η μέριμνα για την εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού των ιδιοκτητών, νομέων, επικαρπωτών, μισθωτών και υπομισθωτών, από την 1η έως την 30ή Απριλίου εκάστου έτους, καθώς και της υποχρέωσης συντήρησης καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ήτοι από την 1η Μαΐου έως την 31η Οκτωβρίου εκάστου έτους, για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της, επί οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων σε περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων και εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, επί εκτάσεων που βρίσκονται εντός ακτίνας εκατό μέτρων (100 μ.), από τα όρια των ανωτέρω περιοχών, καθώς και επί εκτός σχεδίου γηπέδων με κτίσμα. Η ως άνω μέριμνα, περιλαμβάνει ιδίως την ενημέρωση των υπόχρεων από τον οικείο δήμο, έως την 31η Μαρτίου εκάστου έτους, με κάθε πρόσφορο μέσο για το περιεχόμενο της υποχρέωσης καθαρισμού, την εξέταση σχετικών καταγγελιών, την αυτεπάγγελτη αυτοψία και την επιβολή προστίμου κατά την παρούσα.
Ο οικείος δήμος, καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, μεριμνά για τη διενέργεια αυτοψίας. Αν οι υπόχρεοι προς καθαρισμό δεν συμμορφωθούν, ο δήμος επιβάλλει πρόστιμο πενήντα (50) λεπτών του ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, με ελάχιστο ποσό τα διακόσια (200) ευρώ. Κατά του προστίμου ο ενδιαφερόμενος δύναται να υποβάλει ένσταση στον δήμο εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών. Εάν αυτή δεν γίνει αποδεκτή, εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών ο δήμος προβαίνει σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των χώρων αυτών, κατά προτεραιότητα, βάσει του κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς. Ειδικά για περιφραγμένους ή επαρκώς περιτοιχισμένους χώρους του πρώτου εδαφίου και σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων για καθαρισμό τους, ο οικείος δήμος, ταυτόχρονα με την επιβολή του προστίμου, αιτείται προς την κατά τόπο αρ- μόδια Πυροσβεστική Υπηρεσία τη διενέργεια αυτοψίας για τη βεβαίωση συνδρομής υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς, και βάσει αυτής, προβαίνει σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των ως άνω χώρων για την άρση του κινδύνου. Αν δεν βρεθούν τα στοιχεία των υπόχρεων, ακολουθείται η διαδικασία των προηγούμενων εδαφίων, εξαιρουμένης της διαδικασίας επιβολής προστίμου. Σε επείγουσες περιπτώσεις άμεσου και ιδιαίτερα υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή επέκτασης πυρκαγιάς, ο οποίος διαπιστώνεται με σχετικό έγγραφο της οικείας Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση της διαδικασίας των προηγούμενων εδαφίων, ο επείγων αυτεπάγγελτος καθαρισμός για την άμεση άρση του κινδύνου. Σε κάθε περίπτωση αυτεπάγγελτου καθαρισμού, καταλογίζεται εξ ολοκλήρου στους υπόχρεους, από τον οικείο δήμο, η δαπάνη καθαρισμού του χώρου και απομάκρυνσης των υλικών. Η δαπάνη και το πρόστιμο αποτελούν έσοδα του οικείου δήμου και εισπράττονται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
Ειδικότερα θέματα σχετικά με τη διαδικασία εφαρμογής των ανωτέρω και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια καθορίζονται με πυροσβεστική διάταξη σύμφωνα με το άρθρο 167 του ν. 4662/2020 (Α’ 27). Με την παρούσα δεν θίγεται το από 13/22.4.1929 π.δ. (Α’ 153).»

Σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 20/2023 πυροσβεστική διάταξη (ΦΕΚ 2549Β/2023) :

«Άρθρο 1
Πεδίο Εφαρμογής
1. Με τις διατάξεις της παρούσας εξειδικεύονται τα οριζόμενα στην υποπερ. 26 της περ. β’ της παρ. Ι του άρθρου 75 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 266 του ν. 5037/2023 (Α’ 78), αναφορικά με τη μέριμνα των Δήμων σχετικά με την εκπλήρωση της υποχρέωσης των ιδιοκτητών, νομέων, επικαρπωτών, μισθωτών και υπομισθωτών(α) οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων, που βρίσκονται σε περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων, (β) οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων, που βρίσκονται σε περιοχές εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, (γ) εκτάσεων που βρίσκονται εντός ακτίνας 100 μ. από τα όρια των περ. "(α)" και "(β)" του παρόντος άρθρου και (δ) εκτός σχεδίου γηπέδων με κτίσμα, να προβαίνουν σε καθαρισμό των ανωτέρω χώρων κατά το χρονικό διάστημα από την 1η μέχρι την 30η Απριλίου εκάστου έτους και τη συντήρηση αυτού καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ήτοι από 1η Μαΐου έως 31 Οκτωβρίου, για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της.
2. Από το πεδίο εφαρμογής της παρούσας εξαιρούνται οι διαμορφωμένοι, συντηρημένοι κήποι των ως άνω
χώρων.
Άρθρο 2
Διαδικασία καθαρισμού
1. Ο απαιτούμενος καθαρισμός περιλαμβάνει:
α. Υλοτομία και απομάκρυνση των ξερών και σπασμένων δέντρων και κλαδιών, καθώς και των κλαδιών που βρίσκονται σε άμεση επαφή με κτίσμα.
β. Απομάκρυνση της καύσιμης φυτικής ύλης που βρίσκεται στην επιφάνεια του εδάφους όπως ενδεικτικά το φυλλόστρωμα, τα ξερά χόρτα και τα κατακείμενα ξερά κλαδιά.
γ. Αποκλάδωση της βάσης της κόμης των δέντρων και αύξηση του ύψους έναρξής της από την επιφάνεια του εδάφους, ανάλογα με την ηλικία και το είδος του δέντρου. δ. Αραίωση της θαμνώδους βλάστησης ως προς την κάλυψη του εδάφους.
ε. Απομάκρυνση τυχόν άλλων εγκαταλελειμμένων καυστών, αναφλέξιμων, εκρήξιμων ή εύφλεκτων υλικών, αντικειμένων και απορριμμάτων.
2. Οι υπόχρεοι οφείλουν να μεριμνούν για την ασφαλή συλλογή και μεταφορά όλων των υπολειμμάτων καθαρισμού της παρ. 1. Απαγορεύεται η εγκατάλειψη, η απόρριψη ή η ανεξέλεγκτη διαχείρισή τους.
Άρθρο 3
Υποχρεώσεις - Μέριμνα Δήμων
1. Ο οικείος Δήμος προβαίνει στην ενημέρωση των υπόχρεων, για το περιεχόμενο της παρούσας και ειδικότερα της υποχρέωσης καθαρισμού μέχρι 31η Μαρτίου εκάστου έτους με κάθε πρόσφορο μέσο, όπως ενδεικτικά με ανάρτηση στην ιστοσελίδα και στον πίνακα ανακοινώσεων του οικείου Δήμου, αποστολή ενημερωτικού υλικού στην ταχυδρομική ή ηλεκτρονική διεύθυνση του υπόχρεου ή τυχόν αντικλήτού του, ενημερώσεις στα καταστήματα του Δήμου ή των Δημοτικών Διαμερισμάτων, σε τοπικούς φορείς και συλλόγους, σε συνεργασία με την οικεία Πυροσβεστική Υπηρεσία. Ειδικά κατά την πρώτη εφαρμογή της παρούσας, η ενημέρωση των υπόχρεων λαμβάνει χώρα έως την 28 Απριλίου.
2. Για την ανεύρεση των στοιχείων του υπόχρεου, ο οικείος Δήμος δύναται να ανατρέχει σε δεδομένα που τηρούνται στα αρχεία του, καθώς και στα δεδομένα του Εθνικού Κτηματολογίου.
3. Εφόσον ο οικείος Δήμος διαθέτει την απαραίτητη υποδομή, μπορεί να παρέχεται η δυνατότητα στους υπόχρεους να αιτηθούν (π.χ. με φυσική παρουσία, ταχυδρομικά, ηλεκτρονικά ή μέσω ειδικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας που θα δημιουργηθεί από το Υπουργείο Εσωτερικών μέσω gov.gr για το σύνολο των Δήμων), τη διενέργεια καθαρισμού με χρέωση της αντίστοιχης δαπάνης στο όνομά τους, από τις αρμόδιες υπηρεσίες του οικείου Δήμου ή από ιδιωτική εταιρία με την οποία ο οικείος Δήμος έχει συνάψει σχετική σύμβαση. Στις παραπάνω περιπτώσεις, μόνη η υποβολή της αίτησης δεν αναστέλλει τις προθεσμίες για την διενέργεια καθαρισμού και δεν απαλλάσσει τους υπόχρεους από την υποχρέωση καθαρισμού με ίδια μέσα. Η υποχρέωση εκπληρώνεται με την πραγματοποίηση του καθαρισμού και μόνον.
4. Ο οικείος Δήμος οφείλει να διενεργεί τακτικούς ή έκτακτους ελέγχους (ύστερα από καταγγελία ή και αυτεπαγγέλτως) για διαπίστωση εκπλήρωσης ή μη των υποχρεώσεων των υπόχρεων του άρθρου 1, προσηκόντως και με τη δέουσα επιμέλεια, καθ’ όλη την διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου.
5. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων στην εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού και συντήρησης αυτού, ο οικείος Δήμος ακολουθεί τη διαδικασία, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 5 της παρούσας.
Άρθρο 4
Μέριμνα υπόχρεων
1. Οι ιδιοκτήτες, νομείς, επικαρπωτές, μισθωτές και υπομισθωτές των εκτάσεων του άρθρου 1 της παρούσας οφείλουν να εκπληρώνουν την υποχρέωση καθαρισμού, να συναινούν και να επιδεικνύουν ανοχή στους τακτικούς ή έκτακτους ελέγχους, αυτοψίες και ενέργειες των αρμοδίων οργάνων του οικείου Δήμου και των αρμόδιων πυροσβεστικών υπαλλήλων για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης ή επέκτασης πυρκαγιάς. Στο πλαίσιο αυτό, καλούνται μέχρι την 30η Απριλίου εκάστου έτους, να προβαίνουν σε καθαρισμό των χώρων που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας και να συντηρούν αυτόν, καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ήτοι από την 1η Μαΐου έως την 31η Οκτωβρίου εκάστου έτους.
2. Οι υπόχρεοι, μετά την ολοκλήρωση του αρχικού καθαρισμού, καθώς και της συντήρησης καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, δύναται ενημερώνουν σχετικά τον οικείο Δήμο με κάθε πρόσφορο μέσο. Ενδεικτικό υπόδειγμα της ως άνω δήλωσης αποτυπώνεται στο Παράρτημα Α της παρούσας.
Άρθρο 5
Κυρώσεις - Αυτεπάγγελτος καθαρισμός
1. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων στην εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού και συντήρησης καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, επιβάλλεται ή καταλογίζεται αντίστοιχα εξ ολοκλήρου στον/στους υπόχρεους από τον οικείο Δήμο:
α. πρόστιμο πενήντα (50) λεπτών του ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, με ελάχιστο ποσό τα διακόσια (200) ευρώ,
β. δαπάνη του αυτεπάγγελτου καθαρισμού του χώρου και απομάκρυνσης των υλικών.
2. Εντός προθεσμίας δέκα (10) ημερών από την επίδοση, θυροκόλληση ή κοινοποίηση της Πράξης Επιβολής Προστίμου, ο παραβάτης δύναται να υποβάλλει έγγραφη ένσταση στον οικείο Δήμο, παρελθούσης δε άπρακτης της ως άνω προθεσμίας και εφόσον η υποβαλλόμενη ένσταση δεν έχει γίνει αποδεκτή, το επιβληθέν πρόστιμο οριστικοποιείται. Στην περίπτωση συμμόρφωσης εντός της άνω προθεσμίας με την υποχρέωση καθαρισμού, ο οικείος Δήμος εκδίδει απόφαση μείωσης έως και 50% του προς επιβολή προστίμου. Η δαπάνη και το πρόστιμο αποτελούν έσοδα του οικείου Δήμου και εισπράττονται σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις.
3. Μετά το πέρας της δεκαήμερης προθεσμίας ή εφόσον έχει υποβληθεί ένσταση η οποία δεν έχει γίνει αποδεκτή, ο οικείος Δήμος υποχρεούται εντός πέντε (5) ημερών σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των χώρων αυτών, κατά προτεραιότητα βάσει του κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς.
4. Ειδικά για περιφραγμένους ή επαρκώς περιτοιχισμένους χώρους και σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων για καθαρισμό τους, ο οικείος Δήμος, ταυτόχρονα με την επιβολή του προστίμου, αιτείται προς την κατά τόπο αρμόδια Πυροσβεστική Υπηρεσία τη διενέργεια αυτοψίας για τη βεβαίωση τυχόν συνδρομής υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς και βάσει αυτής, υποχρεούται σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των χώρων για την άρση του κινδύνου (Παράρτημα Γ’).
5. Σε περίπτωση μη ανεύρεσης των στοιχείων των υπόχρεων, ακολουθείται η διαδικασία των προηγούμενων παραγράφων του παρόντος άρθρου εξαιρουμένης της διαδικασίας επιβολής προστίμου και των προθεσμιών που αναφέρονται σε αυτήν.»

Σύμφωνα με την υποπερ. 26 περ. β’ παρ. Ι του άρθρου 75 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν. 3463/2006, Α’ 114), ισχύουν τα εξής:
«26. Η μέριμνα για την εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού των ιδιοκτητών, νομέων, επικαρπωτών, μισθωτών και υπομισθωτών, από την 1η έως την 30ή Απριλίου εκάστου έτους, καθώς και της υποχρέωσης συντήρησης καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ήτοι από την 1η Μaΐου έως την 31η Οκτωβρίου εκάστου έτους, για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της, επί οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων σε περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων και εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, επί εκτάσεων που βρίσκονται εντός ακτίνας εκατό μέτρων (100 μ.), από τα όρια των ανωτέρω περιοχών, καθώς και επί εκτός σχεδίου γηπέδων με κτίσμα. Η ως άνω μέριμνα, περιλαμβάνει ιδίως την ενημέρωση των υπόχρεων από τον οικείο δήμο, έως την 31η Μαρτίου εκάστου έτους, με κάθε πρόσφορο μέσο για το περιεχόμενο της υποχρέωσης καθαρισμού, την εξέταση σχετικών καταγγελιών, την αυτεπάγγελτη αυτοψία και την επιβολή προστίμου κατά την παρούσα.

Ο οικείος δήμος, καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, μεριμνά για τη διενέργεια αυτοψίας. Αν οι υπόχρεοι προς καθαρισμό δεν συμμορφωθούν, ο δήμος επιβάλλει πρόστιμο πενήντα (50) λεπτών του ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, με ελάχιστο ποσό τα διακόσια (200) ευρώ. Κατά του προστίμου ο ενδιαφερόμενος δύναται να υποβάλει ένσταση στον δήμο εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών. Εάν αυτή δεν γίνει αποδεκτή, εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών ο δήμος προβαίνει σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των χώρων αυτών, κατά προτεραιότητα, βάσει του κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς. Ειδικά για περιφραγμένους ή επαρκώς περιτοιχισμένους χώρους του πρώτου εδαφίου και σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων για καθαρισμό τους, ο οικείος δήμος, ταυτόχρονα με την επιβολή του προστίμου, αιτείται προς την κατά τόπο αρμόδια Πυροσβεστική Υπηρεσία τη διενέργεια αυτοψίας για τη βεβαίωση συνδρομής υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς, και βάσει αυτής, προβαίνει σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των ως άνω χώρων για την άρση του κινδύνου. Αν δεν βρεθούν τα στοιχεία των υπόχρεων, ακολουθείται η διαδικασία των προηγούμενων εδαφίων, εξαιρουμένης της διαδικασίας επιβολής προστίμου. Σε επείγουσες περιπτώσεις άμεσου και ιδιαίτερα υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή επέκτασης πυρκαγιάς, ο οποίος διαπιστώνεται με σχετικό έγγραφο της οικείας Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση της διαδικασίας των προηγούμενων εδαφίων, ο επείγων αυτεπάγγελτος καθαρισμός για την άμεση άρση του κινδύνου. Σε κάθε περίπτωση αυτεπάγγελτου καθαρισμού, καταλογίζεται εξ ολοκλήρου στους υπόχρεους, από τον οικείο δήμο, η δαπάνη καθαρισμού του χώρου και απομάκρυνσης των υλικών. Η δαπάνη και το πρόστιμο αποτελούν έσοδα του οικείου δήμου και εισπράττονται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Ειδικότερα θέματα σχετικά με τη διαδικασία εφαρμογής των ανωτέρω και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια καθορίζονται με πυροσβεστική διάταξη σύμφωνα με το άρθρο 167 του ν. 4662/2020 (Α’ 27). Με την παρούσα δεν θίγεται το από 13/22.4.1929 π.δ. (Α’ 153)