Προμήθεια και εγκατάσταση μέτρων και μέσων πυροπροστασίας σχολικών κτιρίων

Προβολές: 373

Προμήθεια και εγκατάσταση μέτρων και μέσων πυροπροστασίας σχολικών κτιρίων

Ο Δήμος Κορδελιού Ευόσμου, με ΑΦΜ 997742450 και Κωδικό ΑΑΗΤ 1007.Ε80708.0001, πρόκειται να προβεί σε σύναψη δημόσιας σύμβασης για την υπ’αριθμ.825/2023 μελέτη προμήθειας με τίτλο: «Προμήθεια και εγκατάσταση μέτρων και μέσων πυροπροστασίας σχολικών κτιρίων Δήμου Κορδελιού-Εύοσμου», προϋπολογισμού 12.000,00 €, συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α. 24% με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει τιμής στο σύνολο των ειδών και των υπηρεσιών με απ’ ευθείας ανάθεση, με απόφαση Δημάρχου σύμφωνα με:

Τις διατάξεις :

1. Tις διατάξεις του Ν.4782/2021 (ΦΕΚ 36/Α΄/09-03-2021).

2. Τις διατάξεις του Ν. 3852/2010 και ιδίως του άρθρου 58 όπως έχουν τροποποιηθεί και ισχύουν.

3. Τις διατάξεις του Ν.3861/2010 (ΦΕΚ 112/Α/13-07-2010).

4. Τις διατάξεις του Ν. 4412/2016 και ιδίως της παρ.7 του άρθρου 38, την περίπτ.31 της παρ.1 του άρθρου 2 και του άρθρου 118, όπως έχουν τροποποιηθεί και ισχύει.

5. Τις διατάξεις του άρθρου 22 του Ν. 4441/2016 (ΦΕΚ 227/Α΄/06-12-2016).

6. Τις διατάξεις του Π.Δ. 80/2016.

7. Τις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 209 του Ν. 3463/2006, όπως αναδιατυπώθηκε με την παρ. 3 του άρθρου 22 του Ν. 3536/2007 και αντικαταστάθηκε από το άρθρο 95 του Ν. 4674/20.

8. Τις διατάξεις της παρ. 9 του άρθρου 209 του Ν. 3463/2006, όπως προστέθηκε με την παρ. 13 του άρθρου 20 του Ν. 3731/2008 και διατηρήθηκε σε ισχύ το δεύτερο εδάφιο σύμφωνα με την περίπτωση 38 της παρ. 1 του άρθρου 377 του Ν. 4412/2016.

9. Την αρ.76928/9-7-2021 ΚΥΑ (ΦΕΚ 3075/τ.Β΄/13-7-2021) «Ρύθμιση ειδικότερων θεμάτων λειτουργίας και διαχείρισης του Κεντρικού Ηλεκτρονικού Μητρώου Δημοσίων Συμβάσεων (ΚΗΜΔΗΣ)».

10. Τις διατάξεις του άρθρου 107 του Ν. 4497/2017 (Φ.Ε.Κ. 171/13-11-2017).

11. Τις διατάξεις του άρθρου 203 του Ν. 4555/2018.

12. Τις διατάξεις του Ν. 4605/2019 (ΦΕΚ 52/Α΄/01-04-2019) και ιδίως του άρθρου 43.

13. Τις διατάξεις του Ν. 4608/2019 (ΦΕΚ 66/Α΄/25-04-2019) και ιδίως του άρθρου 33.

14. Τις διατάξεις του Ν. 4609/2019 (ΦΕΚ 67/Α΄/03-05-2019) και ιδίως του άρθρου 56.

15. Την υπ’ αριθμ.2046/2022 (Αρ.πρωτ.54020/6-12-2022, ΑΔΑ:ΨΨΨΘΩΛΒ-ΩΙΚ) απόφαση Δημάρχου περί ορισμού Αντιδημάρχων και μεταβίβασης αρμοδιοτήτων σε αυτούς.

16. Τις διατάξεις του άρθρου 42 του ν.5027/23 (ΦΕΚ 48/02.03.2023 τεύχος Α’).

17. Την υπ’αριθμ. 825/2023 μελέτη με τίτλο: « Προμήθεια και εγκατάσταση μέτρων και μέσων πυροπροστασίας σχολικών κτιρίων Δήμου Κορδελιού-Εύοσμου», που συντάχθηκε από το Τμήμα Μελετών και Επιβλέψεων Τεχνικών Έργων της Δ/νσης Μελετών και Έργων.

18. Το υπ’αριθ.πρωτ.23769/11-05-2023 Πρωτογενές Αίτημα Δαπάνης (ΑΔΑΜ:23REQ012672259 2023-05-15).

19. Το υπ’αριθμ.πρωτ.28514/7-6-2023 Τεκμηριωμένο Αίτημα για Ανάληψη Υποχρέωσης.

20. Την υπ’ αριθ. Πρωτ. 28579/7-6-2023 (ΑΔΑ:6ΠΛΧΩΛΒ-6ΗΞ, ΑΔΑΜ:23REQ012824020 2023-06-07) απόφαση ανάληψης υποχρέωσης, με αριθμό καταχώρισης 554/2023 στα λογιστικά βιβλία του Δήμου και την υπ’αριθμ.πρωτ.28585/7-6-2023 (ΑΔΑ: 6Ζ4ΠΩΛΒ-8ΔΨ, ΑΔΑΜ: 23REQ012824357 2023-06-07) απόφαση ανάληψης υποχρέωσης, με αριθμό καταχώρισης 555/2023 στα λογιστικά βιβλία του Δήμου

21. Την αρ.186/2023 (ΑΔΑ: 6ΥΙΧΩΛΒ-Α32) απόφαση του Δ.Σ. περί συγκρότησης Επιτροπής Παρακολούθησης και Παραλαβής της σύμβασης για την προμήθεια και εγκατάσταση μέτρων και μέσων πυροπροστασίας σχολικών κτιρίων του Δήμου Κορδελιού-Εύοσμου με αρ.μελ.825/2023 προϋπολογισμού 12.000 ευρώ με Φ.Π.Α. 24%.

22. Την αρ.1242/2023 με αρ.πρωτ.41033/17-08-2023 απόφαση Δημάρχου περί έγκρισης διενέργειας και τεχνικών προδιαγραφών της 825/2023 μελέτης

23. Το αρ.πρωτ.41088/18-08-2023 έγγραφό μας περί πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος ή υποβολής προσφοράς προς την Δ/νση Μελετών και Έργων και την αρ.πρωτ.41439/22-08-2023 απάντηση του Γραφείου Αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών περί πρόσκλησης γενικού ενδιαφέροντος για την υπ’αριθμ.825/2023 μελέτη.

24. Τον προϋπολογισμό του έτους 2023 και τον Κωδικό ηλεκτρονικής τιμολόγησης : 1007.Ε80708.0001.

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ

Ενδεικτικός Προυπολογισμός

Πιο συγκεκριμένα, προβλέπεται η προμήθεια των συστημάτων πυρασφάλειας και όλων των απαραίτητων υλικών, για τη σωστή και ασφαλή λειτουργία τους, περιλαμβανομένου και της τοποθέτησης αυτών.

Στην προς ανάθεση σύμβαση συμπεριλαμβάνεται η προμήθεια, φορτοεκφόρτωση, μεταφορά, εγκατάσταση και παράδοση σε πλήρη λειτουργία όλων των συστημάτων πυρασφάλειας και η δοκιμαστική λειτουργία και επίδειξη λειτουργίας των συστημάτων πυρασφάλειας στους χρήστες των χώρων, αμέσως μετά την εγκατάστασή τους.

Όλα τα προβλεπόμενα στην 825/2023 μελέτη συστήματα και μέσα πυροπροστασίας θα εγκατασταθούν και θα παραδοθούν σε πλήρη και κανονική λειτουργία απο τον Προμηθευτή, σύμφωνα με τα τεύχη και τα σχέδια των εγκεκριμένων Μελετών Πυροπροστασίας (ΑΜ 6144, ΑΜ 6145, ΧΠΕ 30235, ΧΠΕ 24376, ΧΠΕ 24244 και ΧΠΕ 25744), των Νηπιαγωγείων και Δημοτικού Σχολείου, του Δήμου Κορδελιού-Ευόσμου.

Πιο συγκεκριμένα, ο Προμηθευτής είναι υποχρεωμένος να υλοποιήσει όλες τις κατάλληλες καλωδιώσεις, σωληνώσεις, συνδέσεις, εγκαταστάσεις εξαρτημάτων και των λοιπών μικροϋλικών, που είναι απαραίτητα για την λειτουργία όλων των παραπάνω συστημάτων και μέσων. Με την υποβολή της προσφοράς, κάθε διαγωνιζόμενος αποδέχεται ότι έχει συμπεριλάβει σε αυτήν όλα τα παραπάνω, προκειμένου να παραδοθούν όλα τα συστήματα και μέσα πυροπροστασίας σε πλήρη και κανονική λειτουργία.

Για το λόγο αυτό, κάθε υποψήφιος προμηθευτής, πριν την υποβολή της προσφοράς του, θα πρέπει να συγκεντρώσει όλα τα απαραίτητα στοιχεία, κατόπιν αυτοψίας στους χώρους εγκατάστασης, σε συγκεκριμένες ώρες και κατόπιν συνεννόησης με την Διεύθυνση του εκάστοτε Σχολείου.

Η δαπάνη της οικείας μελέτης φέρει αριθμό αναφοράς, σύμφωνα με την ταξινόμηση CPV ως εξής: 35111400-9 (Εξοπλισμός πυρασφάλειας) και 35111500-0 (Συστήματα πυρόσβεσης), θα αντιμετωπισθεί με πίστωση που θα προέρχεται από χρηματοδότηση ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ και ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΟ ΕΙΔΙΚΟ ΤΕΛΟΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ Ν.1892/90 και θα βαρύνει τον Κ.Α. 64.7135.04 του προϋπολογισμού εξόδων του τρέχοντος έτους με το ποσό των 9.920,00 ευρώ και τον Κ.Α. 30.7135.03 του προϋπολογισμού εξόδων του τρέχοντος έτους με το ποσό των 2.080,00 ευρώ. Στον προϋπολογισμό εξόδων του τρέχοντος έτους έχουν εγγραφεί οι σχετικές πιστώσεις οι οποίες θα βαρύνουν τους Κ.Α. 30.7135.03 και 64.7135.04 και έχουν εκδοθεί οι σχετικές αποφάσεις ανάληψης υποχρέωσης.

Δικαίωμα συμμετοχής στον διαγωνισμό έχουν φυσικά ή νομικά πρόσωπα σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 25 του Ν. 4412/16, όπως έχουν τροποποιηθεί και ισχύει.

Οι προσφορές και τα περιλαμβανόμενα σε αυτές στοιχεία συντάσσονται στην ελληνική γλώσσα ή συνοδεύονται από επίσημη μετάφρασή τους στην ελληνική γλώσσα. Στα αλλοδαπά δημόσια έγγραφα και δικαιολογητικά εφαρμόζεται η Συνθήκη της Χάγης της 5ης.10.1961, που κυρώθηκε με τον ν. 1497/1984 (Α’ 188). Τα αλλοδαπά ιδιωτικά έγγραφα συνοδεύονται από μετάφρασή τους στην ελληνική γλώσσα, επικυρωμένη είτε από πρόσωπο αρμόδιο κατά τις κείμενες διατάξεις είτε από πρόσωπο κατά νόμο αρμόδιο της χώρας στην οποία έχει συνταχθεί το έγγραφο. Ενημερωτικά και τεχνικά φυλλάδια και άλλα έντυπα, εταιρικά ή μη, με ειδικό τεχνικό περιεχόμενο, δηλαδή έντυπα με αμιγώς τεχνικά χαρακτηριστικά, όπως αριθμούς, αποδόσεις σε διεθνείς μονάδες, μαθηματικούς τύπους και σχέδια, που είναι δυνατόν να διαβαστούν σε κάθε γλώσσα και δεν είναι απαραίτητη η μετάφρασή τους, μπορούν να υποβάλλονται σε άλλη γλώσσα, χωρίς να συνοδεύονται από μετάφραση στην ελληνική.

Οι προσφορές θα κατατίθενται, ύστερα από την πρωτοκόλλησή τους από το αρμόδιο γραφείο το οποίο βρίσκεται στο ισόγειο του Δημαρχείου, επί της οδού Π. Μελά 24 Τ.Κ. 562 24, στο Τμήμα Προμηθειών και Αποθήκης της Οικονομικής Υπηρεσίας (2ος όροφος– Δημαρχείο) είτε αυτοπροσώπως ή και ταχυδρομικώς μέχρι και την ημέρα Παρασκευή, 08/09/2023 και ώρα 11:00 π.μ..

Οι προσφορές θα υπογράφονται από τους ίδιους τους διαγωνιζόμενους ή τους νόμιμους εκπρόσωπους τους, θα υποβάλλονται σε φάκελο καλά σφραγισμένο σε δύο αντίγραφα, θα πρέπει να είναι σύμφωνες με τις τεχνικές προδιαγραφές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά και όρους της 825/2023 μελέτης και θα ισχύουν για χρονικό διάστημα ενενήντα (90) ημερών από την επόμενη της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής προσφορών.

Προσφορές θα γίνονται δεκτές για το σύνολο των ζητούμενων ειδών και η ανάθεση θα γίνει στο σύνολο των ειδών με κριτήριο την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει τιμής για το σύνολο των ειδών, η οποία θα καλύπτει τις προδιαγραφές της οικείας μελέτης, διότι απαιτείται η εγγυημένη λειτουργία του συνόλου των συστημάτων (περιλαμβάνονται όλα τα είδη).

Η παρούσα πρόσκληση αναρτάται στο ΚΗΜΔΗΣ τουλάχιστον πέντε (5) ημέρες πριν από την κοινοποίηση της απόφασης ανάθεσης (άρθρο 120 παρ.3α του Ν.4412/2016, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 53 του Ν.4782/2021).

α) ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ- ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ

Μαζί με την προσφορά τους οι ενδιαφερόμενοι οφείλουν να υποβάλλουν:

  1. Υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/86(ΦΕΚ Α75/1986) του οικονομικού φορέα/του νόμιμου εκπροσώπου της εταιρείας, όπως αυτός ορίζεται στο άρθρο 79Α παρ.2 του ν.4412/2016, η οποία να έχει συνταχθεί μετά την κοινοποίηση της παρούσας πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος και με την οποία θα δηλώνεται:
  • ότι έλαβαν γνώση όλων των τεχνικών προδιαγραφών και των όρων που αναφέρονται στην υπ’αριθμ.825/2023 μελέτη και όλων των όρων της παρούσας πρόκλησης του Δήμου Κορδελιού-Εύοσμου και ότι τους αποδέχονται πλήρως και ανεπιφύλακτα,
  • ότι η προσφορά τους ισχύει και σας δεσμεύει για χρονικό διάστημα ενενήντα (90) ημερών από την επομένη της καταληκτικής ημερομηνίας υποβολής προσφορών,
  • ότι τα προσφερόμενα υλικά και υπηρεσίες είναι σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές και τα οριζόμενα της υπ’αριθμ.825/2023 μελέτης και την ισχύουσα νομοθεσία
  1. Υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/86(ΦΕΚ Α75/1986) του οικονομικού φορέα/του νόμιμου εκπροσώπου της εταιρείας, όπως αυτός ορίζεται στο άρθρο 79Α παρ.2 του ν.4412/2016, η οποία να έχει συνταχθεί μετά την κοινοποίηση της παρούσας πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος και με την οποία θα δηλώνεται:
  • ότι δεν υφίστανται νομικοί περιορισμοί λειτουργίας της επιχείρησής τους και δεν έχουν αποκλεισθεί από διαγωνισμούς του Δημοσίου ή των ΟΤΑ,
  • ότι δεν έχει επιβληθεί σε βάρος τους κύρωση του οριζόντιου αποκλεισμού, σύμφωνα τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας (άρθρο 74 παρ.4 Ν.4412/2016, όπως τροποποιήθηκε από το άρθρο 23 του Ν.4782/2021),
  • ότι δεν έχει εκδοθεί δικαστική ή διοικητική απόφαση με τελεσίδικη και δεσμευτική ισχύ για την αθέτηση των υποχρεώσεών τους, όσον αφορά στην καταβολή φόρων ή εισφορών κοινωνικής ασφάλισης.
  1. Υπεύθυνη δήλωση του Ν.1599/86 (ΦΕΚ Α75/1986) του οικονομικού φορέα/του νόμιμου εκπροσώπου της εταιρείας, όπως αυτός ορίζεται στο άρθρο 79Α παρ.2 του ν.4412/2016, η οποία να έχει συνταχθεί μετά την κοινοποίηση της παρούσας πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος και με την οποία θα δηλώνει ότι δεν συντρέχουν οι λόγοι αποκλεισμού της παρ. 1 του άρθρου 73 του Ν. 4412/2016, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, στο πρόσωπό του ή για τον διευθύνοντα σύμβουλο και όλα τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου ή τους διαχειριστές ή /και τα λοιπά πρόσωπα, ανάλογα με τη μορφή του νομικού προσώπου σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 73 του Ν. 4412/2016 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει

Η υποχρέωση αποκλεισμού οικονομικού φορέα εφαρμόζεται επίσης όταν το πρόσωπο εις βάρος του οποίου εκδόθηκε αμετάκλητη καταδικαστική απόφαση είναι μέλος του διοικητικού, διευθυντικού ή εποπτικού οργάνου του εν λόγω οικονομικού φορέα ή έχει εξουσία εκπροσώπησης, λήψης αποφάσεων ή ελέγχου σε αυτό.

Η υποχρέωση του προηγούμενου εδαφίου αφορά: α) στις περιπτώσεις εταιρειών περιορισμένης ευθύνης (Ε.Π.Ε.), ιδιωτικών κεφαλαιουχικών εταιρειών (Ι.Κ.Ε.) και προσωπικών εταιρειών (Ο.Ε. και Ε.Ε.), τους διαχειριστές, ή β) στις περιπτώσεις ανωνύμων εταιρειών (Α.Ε.), τον διευθύνοντα σύμβουλο, τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, καθώς και τα πρόσωπα στα οποία με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου έχει ανατεθεί το σύνολο της διαχείρισης και εκπροσώπησης της εταιρείας, ή
γ) στις περιπτώσεις των συνεταιρισμών, τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, ή
δ) στις υπόλοιπες περιπτώσεις νομικών προσώπων, τον κατά περίπτωση νόμιμο εκπρόσωπο. (άρθρο 80 παρ. 9 του Ν.4412/2016 και άρθρο 73 παρ.1 του Ν.4412/2016 όπως έχουν τροποποιηθεί και ισχύουν).

  1. Φορολογική ενημερότητα (άρθρο 73 Ν. 4412/2016) εν ισχύ κατά τον χρόνο υποβολής τους.

Ι. Φορολογική Ενημερότητα για κάθε χρήση ή για συμμετοχή σε διαγωνισμό (όχι για είσπραξη).

  1. Ασφαλιστική ενημερότητα για συμμετοχή σε διαγωνισμό (άρθρο 73 Ν. 4412/2016) (όχι για είσπραξη) εν ισχύ κατά τον χρόνο υποβολής τους.
  • Αν ο οικονομικός φορέας είναι Έλληνας πολίτης ή έχει την εγκατάσταση του στην Ελλάδα, οι υποχρεώσεις του που αφορούν τις εισφορές κοινωνικής ασφάλισης καλύπτουν τόσο την κύρια όσο και την επικουρική ασφάλιση.
  1. Υπογεγραμμένη Επισυναπτόμενη Ενημέρωση για την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων

  2. Νομιμοποιητικά έγγραφα ισχύουσας εκπροσώπησης, τα οποία γίνονται αποδεκτά, εφόσον έχουν εκδοθεί έως τριάντα (30) εργάσιμες ημέρες πριν από την υποβολή τους.
  1. Τεχνική προσφορά, με πλήρη τεχνική περιγραφή των ειδών και των υπηρεσιών, κατάλληλα υπογεγραμμένη από τον διαγωνιζόμενο (πρωτότυπη σφραγίδα και υπογραφή του νόμιμου εκπροσώπου).

Η τεχνική προσφορά θα πρέπει να καλύπτει όλες τις απαιτήσεις και τις προδιαγραφές που έχουν τεθεί από το Τμήμα Μελετών & Επιβλέψεων Τεχνικών Έργων της Δ/νσης Μελετών & Έργων με την 825/2023 μελέτη, περιγράφοντας ακριβώς πώς οι συγκεκριμένες απαιτήσεις και προδιαγραφές πληρούνται. Περιλαμβάνει ιδίως τα έγγραφα και δικαιολογητικά, βάσει των οποίων θα αξιολογηθεί η καταλληλότητα των προσφερόμενων ειδών και υπηρεσιών, με βάση το κριτήριο ανάθεσης, σύμφωνα με τα αναλυτικώς αναφερόμενα στην 825/2023 μελέτη.

Επιπλέον όλων των παραπάνω, οι συμμετέχοντες οφείλουν να υποβάλλουν όλα τα έγγραφα και δικαιολογητικά που απαιτούνται βάσει της 825/2023 μελέτης.

Όλα τα παραπάνω γίνονται αποδεκτά εφόσον είναι σε ισχύ και σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις διατάξεις του άρθρου 80 του ν.4412/2016, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.

Επιπλέον, σε περίπτωση στήριξης σε ικανότητα άλλου φορέα θα πρέπει να προσκομισθούν τα παρακάτω δικαιολογητικά:

Όσον αφορά στα κριτήρια σχετικά με την τεχνική και επαγγελματική ικανότητα που προβλέπονται στην παρ. 4 του άρθρου 75 του ν.4412/2016, περί κριτηρίων επιλογής, ένας οικονομικός φορέας μπορεί, κατά περίπτωση και για συγκεκριμένη σύμβαση, να στηρίζεται στις ικανότητες άλλων φορέων, ασχέτως της νομικής φύσης των δεσμών του με αυτούς.

Όσον αφορά στα κριτήρια που σχετίζονται με τους τίτλους σπουδών και τα επαγγελματικά προσόντα που ορίζονται στην περ. στ’ του Μέρους ΙΙ του Παραρτήματος ΧΙΙ του Προσαρτήματος Α’ του ν.4412/2016 ή με την επαγγελματική εμπειρία, οι οικονομικοί φορείς μπορούν να βασίζονται στις ικανότητες άλλων φορέων, μόνο εάν οι τελευταίοι εκτελέσουν τις εργασίες ή τις υπηρεσίες για τις οποίες απαιτούνται οι συγκεκριμένες ικανότητες.

Επομένως, απαιτείται Υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/86 (ΦΕΚ Α75/1986) του οικονομικού φορέα στις ικανότητες του οποίου στηρίζεται ο προσφέρων, στην οποία θα δηλώνεται, ότι προτίθεται να παρέχει στήριξη στον συμμετέχοντα οικονομικό φορέα και θα αναφέρεται το είδος της στήριξης και η επωνυμία του οικονομικού φορέα στον οποίο θα παράσχει τη στήριξη. Ειδικά σε περίπτωση στήριξης στην επαγγελματική ικανότητα όσον αφορά τίτλους σπουδών και τα επαγγελματικά προσόντα που ορίζονται στην περ. στ’ του Μέρους ΙΙ του Παραρτήματος ΧΙΙ του Προσαρτήματος Α’ του ν.4412/2016 ή με την επαγγελματική εμπειρία, θα πρέπει να δηλώνεται ότι θα εκτελεστεί από τον ίδιο το σχετικό τμήμα της σύμβασης..

Αν ο οικονομικός φορέας επιθυμεί να στηριχθεί στις ικανότητες άλλων φορέων, αποδεικνύει στην αναθέτουσα αρχή ότι θα έχει στη διάθεσή του τους αναγκαίους πόρους, ιδίως, με την προσκόμιση της σχετικής δέσμευσης των φορέων αυτών για τον σκοπό αυτόν.

Επιπλέον θα πρέπει να προσκομισθεί και Υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/86 (ΦΕΚ Α75/1986) του συμμετέχοντα οικονομικού φορέα στην οποία θα δηλώνεται, ότι προτίθεται να στηριχθεί σε ικανότητα τρίτου οικονομικού φορέα και θα αναφέρεται το είδος της στήριξης και η επωνυμία του οικονομικού φορέα που θα παράσχει τη στήριξη. Ειδικά σε περίπτωση στήριξης στην επαγγελματική ικανότητα όσον αφορά τίτλους σπουδών και τα επαγγελματικά προσόντα που ορίζονται στην περ. στ’ του Μέρους ΙΙ του Παραρτήματος ΧΙΙ του Προσαρτήματος Α’ του ν.4412/2016 ή με την επαγγελματική εμπειρία, θα πρέπει να δηλώνεται ότι ο -παρέχων στήριξη- τρίτος οικονομικός φορέας θα εκτελέσει το σχετικό τμήμα της σύμβασης.

Επιπλέον, στην περίπτωση που ο οικονομικός φορέας στηρίζεται στις ικανότητες άλλων φορέων, οι φορείς στην ικανότητα των οποίων στηρίζεται υποχρεούνται να αποδεικνύουν, ότι δεν συντρέχουν οι λόγοι αποκλεισμού της παρούσας πρόσκλησης και ότι πληρούν τα σχετικά κριτήρια επιλογής κατά περίπτωση.

Η αναθέτουσα αρχή ελέγχει, σύμφωνα με τα άρθρα 79, περί Ευρωπαϊκού Ενιαίου Εγγράφου Σύμβασης, 80, περί αποδεικτικών μέσων και 81 του ν.4412/2016, περί επιγραμμικού αποθετηρίου πιστοποιητικών (e-Certis), αν οι φορείς, στις ικανότητες των οποίων προτίθεται να στηριχθεί ο οικονομικός φορέας, πληρούν τα σχετικά κριτήρια επιλογής και εάν συντρέχουν λόγοι αποκλεισμού, σύμφωνα με τα άρθρα 73 του ν.4412/2016, περί λόγων αποκλεισμού και 74 του ν.4412/20216, περί αποκλεισμού οικονομικού φορέα από δημόσιες συμβάσεις.

Σε περίπτωση που τα προσκομιζόμενα δικαιολογητικά του τρίτου οικονομικού φορέα δεν πληρούν τα ζητούμενα της υπ΄αριθμ.825/2023 μελέτης και της παρούσης πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος, η Αναθέτουσα αρχή απαιτεί από τον συμμετέχοντα οικονομικό φορέα να αντικαταστήσει τον φορέα στον οποίον στηρίζεται σύμφωνα με το άρθρο 78 του ν.4412/2016.

β) ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ

  1. Οικονομική προσφορά (Έντυπο Προσφοράς).

Οι προσφορές και αιτήσεις συμμετοχής υποβάλλονται μέσα σε σφραγισμένο φάκελο με όλα τα παραπάνω εις διπλούν, στον οποίο πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς:

α) η λέξη Προσφορά ή Αίτηση συμμετοχής,

β) η επωνυμία της αναθέτουσας αρχής,

γ) ο Αριθμός μελέτης και ο τίτλος της σύμβασης,

δ)) η καταληκτική ημερομηνία (ημερομηνία λήξης προθεσμίας υποβολής προσφορών ή αιτήσεων συμμετοχής),

ε) τα στοιχεία του οικονομικού φορέα. (άρθρο 92, παρ. 1 Ν.4412/2016)

Οι οικονομικοί φορείς υποβάλλουν με την προσφορά τους, μέσα στον κυρίως φάκελο, τα ακόλουθα:

α) ) Ξεχωριστό σφραγισμένο φάκελο, με την ένδειξη «Δικαιολογητικά Συμμετοχής-Τεχνική Προσφορά» .

β) ) Ξεχωριστό σφραγισμένο φάκελο, με την ένδειξη «Οικονομική Προσφορά» (περιέχει τα οικονομικά στοιχεία της προσφοράς, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 95 Ν. 4412/2016, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει).

Στις περιπτώσεις που με την αίτηση συμμετοχής ή την προσφορά υποβάλλονται ιδιωτικά έγγραφα, αυτά γίνονται αποδεκτά είτε σύμφωνα με όσα προβλέπονται στον ν. 2690/1999 (Α’ 45) και στον ν.4412/2016 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει είτε και σε απλή φωτοτυπία, εφόσον συνυποβάλλεται υπεύθυνη δήλωση, στην οποία βεβαιώνεται η ακρίβειά τους και η οποία φέρει υπογραφή μετά την έναρξη διαδικασίας σύναψης σύμβασης. Ως χρόνος έναρξης της διαδικασίας απευθείας ανάθεσης νοείται η ημερομηνία αποστολής προς τους οικονομικούς φoρείς της πρώτης πρόσκλησης υποβολής προσφοράς.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΣΥΜΒΑΣΗΣ- ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΣΥΜΒΑΣΗΣ- ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΑΝΑΔΟΧΟΥ

  1. Η χρονική διάρκεια υλοποίησης της σύμβασης ορίζεται σε τρεις (3) μήνες από την καταχώριση της σύμβασης στο Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων (ΚΗΜΔΗΣ) και θα γίνει συνολική παράδοση-παραλαβή.
  2. Τα προσφερόμενα είδηκαι υπηρεσίες θα είναι σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές και όρους και τα οριζόμενα της 825/2023 μελέτης, της παρούσας πρόσκλησης και της ισχύουσας οικείας νομοθεσίας.
  3. Ο ανάδοχος θα έχει την υποχρέωση παροχής των ειδών και των υπηρεσιών και τήρησης των όρων της 825/2023 μελέτης, της παρούσας πρόσκλησης και της ισχύουσας οικείας νομοθεσίας.
  4. Όλα τα προσφερόμενα συστήματα και μέσα πυροπροστασίας θα εγκατασταθούν και θα παραδοθούν σε πλήρη και κανονική λειτουργία απο τον Προμηθευτή, σύμφωνα με τα τεύχη και τα σχέδια των εγκεκριμένων Μελετών Πυροπροστασίας (ΑΜ 6144, ΑΜ 6145, ΧΠΕ 30235, ΧΠΕ 24376, ΧΠΕ 24244 και ΧΠΕ 25744), των Νηπιαγωγείων και Δημοτικού Σχολείου, του Δήμου Κορδελιού-Ευόσμου.

Πιο συγκεκριμένα, ο Προμηθευτής είναι υποχρεωμένος να υλοποιήσει όλες τις κατάλληλες καλωδιώσεις, σωληνώσεις, συνδέσεις, εγκαταστάσεις εξαρτημάτων και των λοιπών μικροϋλικών, που είναι απαραίτητα για την λειτουργία όλων των παραπάνω συστημάτων και μέσων.

  1. Ο ανάδοχος υποχρεούται σε :
  • Προμήθεια, φορτοεκφόρτωση, μεταφορά, εγκατάσταση και παράδοση σε πλήρη λειτουργία όλων των συστημάτων πυρασφάλειας.
  • Εγκατάσταση των συστημάτων πυρασφάλειας, σύμφωνα με τους κανόνες της τέχνης και της τεχνικής και τις υποδείξεις της Τεχνικής Υπηρεσίας. Όλες οι εργασίες θα εναρμονίζονται με τα διεθνή και ελληνικά πρότυπα και τις πυροσβεστικές διατάξεις που ισχύουν και αφορούν εργασίες συντήρησης, εγκατάστασης και ελέγχου αντίστοιχων συστημάτων.
  • Δοκιμαστική λειτουργία και επίδειξη λειτουργίας των συστημάτων πυρασφάλειας στους χρήστες των χώρων, αμέσως μετά την εγκατάστασή τους.
  • Θα λαμβάνει όλα τα αναγκαία μέτρα και θα εκτελεί όλες τις αναγκαίες εργασίες, ώστε η λειτουργία, η κατάσταση και η ασφάλεια των εγκαταστάσεων να πληροί τους κανόνες της Επιστήμης, τους ισχύοντες Ελληνικούς – Ευρωπαϊκούς κανονισμούς, διατάξεις και νόμους.
  • Ο ανάδοχος υποχρεούται να τηρεί ό,τι προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία ακόμη και αν δεν περιλαμβάνεται στους όρους της παρούσης πρόσκλησης και της οικείας μελέτης.
  • Τεχνική υποστήριξη για τη σωστή λειτουργία των συστημάτων πυρασφάλειας για τουλάχιστον ένα (1) έτος από την οριστική παραλαβή του αντικειμένου της σύμβασης συμπεριλαμβανομένου και του κόστους των έκτακτων επισκέψεων για διάγνωση και των εργασιών επισκευής – αποκατάστασης τυχόν βλαβών και δυσλειτουργιών, που μπορεί να παρουσιαστούν στα συστήματα για το χρονικό διάστημα της εγγύησης που θα παρέχει ο ανάδοχος με έγγραφη διαβεβαίωση, δηλ. ενός (1) έτους τουλάχιστον από την ημερομηνία της οριστικής παραλαβής του αντικειμένου της σύμβασης.

Για την παρακολούθηση της εκπλήρωσης των συμβατικών υποχρεώσεων του αναδόχου η επιτροπή παρακολούθησης και παραλαβής προβαίνει στον απαιτούμενο έλεγχο της συμμόρφωσης του αναδόχου στα προβλεπόμενα στη σύμβαση για την εγγυημένη λειτουργία καθ’ όλον τον χρόνο ισχύος της τηρώντας σχετικά πρακτικά. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης του αναδόχου προς τις συμβατικές του υποχρεώσεις, η επιτροπή εισηγείται στο αποφαινόμενο όργανο της σύμβασης την έκπτωση του αναδόχου.
Μέσα σε έναν (1) μήνα από τη λήξη του προβλεπόμενου χρόνου της εγγυημένης λειτουργίας η επιτροπή παρακολούθησης και παραλαβής συντάσσει σχετικό πρωτόκολλο παραλαβής της εγγυημένης λειτουργίας, στο οποίο αποφαίνεται για τη συμμόρφωση του αναδόχου στις απαιτήσεις της σύμβασης. Το πρωτόκολλο εγκρίνεται από το αρμόδιο αποφαινόμενο όργανο.

  1. Ο Ανάδοχος οφείλει να τηρεί με ακρίβεια τις συμβατικές του υποχρεώσεις, τις διατάξεις της εργατικής, ασφαλιστικής νομοθεσίας, τις διατάξεις και κανονισμούς για την πρόληψη ατυχημάτων στο προσωπικό του ή σε οποιονδήποτε τρίτο και για την λήψη μέτρων προστασίας του περιβάλλοντος. Απαρέγκλιτη υποχρέωση αποτελεί και η τήρηση της νομοθεσίας για την Υγιεινή και Ασφάλεια των εργαζομένων, όπως αυτή ισχύει.
  2. Ο Ανάδοχος βαρύνεται με όλες τις απαιτούμενες δαπάνες για την εκπλήρωση των συμβατικών του υποχρεώσεων, όπως είναι οι δαπάνες για την μετακίνηση του προσωπικού του, δαπάνες συντήρησης ή απόσβεσης ή φύλαξης ή μισθώσεις εργαλείων ή συσκευών ή οργάνων ή μηχανημάτων αναγκαίων για την εκπλήρωση των συμβατικών του υποχρεώσεων, δασμούς, ασφαλιστικές κρατήσεις ή επιβαρύνσεις, δαπάνες πάσης φύσεως αποζημιώσεων λόγω ατυχημάτων και εν γένει ζημιών σε οποιονδήποτε τρίτο ή σε πράγματα αυτών από οφειλόμενη σε υπαιτιότητά του ή του προσωπικού του και τέλος για γενικά κάθε άλλη απαραίτητη δαπάνη για την καλή και έντεχνη εκτέλεση των εργασιών του και εκπλήρωση των συμβατικών του υποχρεώσεων.
  3. Κατά την εκτέλεση της σύμβασης ο ανάδοχος τηρεί τις υποχρεώσεις στους τομείς του περιβαλλοντικού, κοινωνικοασφαλιστικού και εργατικού δικαίου, που έχουν θεσπισθεί με το δίκαιο της Ένωσης, το εθνικό δίκαιο, συλλογικές συμβάσεις ή διεθνείς διατάξεις περιβαλλοντικού, κοινωνικοασφαλιστικού και εργατικού δικαίου, οι οποίες απαριθμούνται στο Παράρτημα X του Προσαρτήματος Α΄ του ν.4412/2016 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.
  4. Ο ανάδοχος της προμήθειας υποχρεούται κατά την υπογραφή της σύμβασης και καθ’ όλη τη διάρκεια εκτέλεσης να τηρεί τις υποχρεώσεις του άρθρου 11 του ν. 4819/2021, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει (αφορά την συσκευασία και το υλικό). Η τήρηση των υποχρεώσεων ελέγχεται από την αναθέτουσα αρχή μέσω του αρχείου δημοσιοποίησης εγγεγραμμένων παραγωγών στο Εθνικό Μητρώο Παραγωγών (ΕΜΠΑ) που τηρείται στην ηλεκτρονική σελίδα του Ε.Ο.ΑΝ. εντός της προθεσμίας της παραγράφου 4 του άρθρου 105 του Ν. 4412/2016 και αποτελεί προϋπόθεση για την υπογραφή του συμφωνητικού, στο οποίο γίνεται υποχρεωτικά μνεία του αριθμού ΕΜΠΑ των υπόχρεων παραγωγών. Η μη τήρηση των υποχρεώσεων της παρούσας παραγράφου έχει τις συνέπειες της παραγράφου 7 του άρθρου 105 του Ν. 4412/2016.
  5. Ο χρόνος, τόπος και τρόπος παράδοσης θα γίνει σύμφωνα με την υπ’ αριθ.825/2023 μελέτη και όπως ακριβώς περιγράφεται σ’ αυτήν, καθώς και σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία. Η διάρκεια υλοποίησης της σύμβασης ορίζεται σε τρεις (3) μήνες από την καταχώριση της σύμβασης στο ΚΗΜΔΗΣ και θα γίνει συνολική παράδοση-παραλαβή.

Η παραλαβή του συμβατικού αντικειμένου θα γίνει συνολικά από την επιτροπή παραλαβής που συγκροτήθηκε με την υπ’αριθμ.186/2023 (ΑΔΑ: 6ΥΙΧΩΛΒ-Α32) απόφαση του Δ.Σ. περί συγκρότησης Επιτροπής Παρακολούθησης και Παραλαβής της σύμβασης για την προμήθεια και εγκατάσταση μέτρων και μέσων πυροπροστασίας σχολικών κτιρίων του Δήμου Κορδελιού-Εύοσμου με αρ.μελ.825/2023 προϋπολογισμού 12.000 ευρώ με Φ.Π.Α. 24%.

  1. Η πληρωμή του συμβατικού ποσού θα γίνει με την έκδοση χρηματικού εντάλματος πληρωμής, μετά την οριστική παραλαβή των ειδών και υπηρεσιών, την υποβολή από τον ανάδοχο ισόποσου τιμολογίου και την προσκόμιση των νομίμων παραστατικών και δικαιολογητικών που προβλέπονται από τις διατάξεις του άρθρου 200 του ν. 4412/2016 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει και τη σχετική νομοθεσία, καθώς και κάθε άλλου δικαιολογητικού που τυχόν ήθελε ζητηθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες που διενεργούν τον έλεγχο και την πληρωμή.
  2. Ο ανάδοχος, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις, βαρύνεται με όλους τους φόρους, τέλη, κρατήσεις ως και κάθε άλλη επιβάρυνση, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, εκτός του Φ.Π.Α..
  3. Οι τυχόν διαφωνίες που προκύπτουν κατά την εκτέλεση της σύμβασης, επιλύονται κατά τις διατάξεις του Ν. 4412/16 (ΦΕΚ 147/08.08.16 τεύχος Α’), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.
  4. Στη σύμβαση που θα συναφθεί θα αναφερθούν ειδικότεροι όροι για την ορθή, απρόσκοπτη και σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές εκτέλεση των προς ανάθεση ειδών και υπηρεσιών.

Οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν τη δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης στο πλήρες κείμενο της μελέτης και στην Υπογεγραμμένη Επισυναπτόμενη Ενημέρωση για την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων (Δικαιολογητικό Νο 6) σε ηλεκτρονική μορφή στον επίσημο διαδικτυακό τόπο του Δήμου www.kordelio-evosmos.gr.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να καλέσετε για θέματα της διαδικασίας στο Τμήμα Προμηθειών και Αποθήκης του Δήμου Κορδελιού Ευόσμου (Τηλ. 2313-302155,183,136,102,169,151,184) κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες, ενώ για θέματα που αφορούν τις τεχνικές προδιαγραφές και προσφορές μπορείτε να καλέσετε, κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες, στο Τμήμα Μελετών και Επιβλέψεων Τεχνικών Έργων της Δ/νσης Μελετών και Έργων στο τηλέφωνο 2310 559253 και 2310 559254.

Έγγραφα

Copyright © 2024 Δήμος Κορδελιού Ευόσμου

Σύμφωνα με το άρθρο 266 του N. 5037/2023 (ΦΕΚ 78/28.03.2023 τεύχος Α΄) που αντικαθιστά την υποπερίπτωση 26 περ. β παρ. Ι άρθρου 75 Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων:
«26. Η μέριμνα για την εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού των ιδιοκτητών, νομέων, επικαρπωτών, μισθωτών και υπομισθωτών, από την 1η έως την 30ή Απριλίου εκάστου έτους, καθώς και της υποχρέωσης συντήρησης καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ήτοι από την 1η Μαΐου έως την 31η Οκτωβρίου εκάστου έτους, για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της, επί οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων σε περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων και εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, επί εκτάσεων που βρίσκονται εντός ακτίνας εκατό μέτρων (100 μ.), από τα όρια των ανωτέρω περιοχών, καθώς και επί εκτός σχεδίου γηπέδων με κτίσμα. Η ως άνω μέριμνα, περιλαμβάνει ιδίως την ενημέρωση των υπόχρεων από τον οικείο δήμο, έως την 31η Μαρτίου εκάστου έτους, με κάθε πρόσφορο μέσο για το περιεχόμενο της υποχρέωσης καθαρισμού, την εξέταση σχετικών καταγγελιών, την αυτεπάγγελτη αυτοψία και την επιβολή προστίμου κατά την παρούσα.
Ο οικείος δήμος, καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, μεριμνά για τη διενέργεια αυτοψίας. Αν οι υπόχρεοι προς καθαρισμό δεν συμμορφωθούν, ο δήμος επιβάλλει πρόστιμο πενήντα (50) λεπτών του ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, με ελάχιστο ποσό τα διακόσια (200) ευρώ. Κατά του προστίμου ο ενδιαφερόμενος δύναται να υποβάλει ένσταση στον δήμο εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών. Εάν αυτή δεν γίνει αποδεκτή, εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών ο δήμος προβαίνει σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των χώρων αυτών, κατά προτεραιότητα, βάσει του κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς. Ειδικά για περιφραγμένους ή επαρκώς περιτοιχισμένους χώρους του πρώτου εδαφίου και σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων για καθαρισμό τους, ο οικείος δήμος, ταυτόχρονα με την επιβολή του προστίμου, αιτείται προς την κατά τόπο αρ- μόδια Πυροσβεστική Υπηρεσία τη διενέργεια αυτοψίας για τη βεβαίωση συνδρομής υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς, και βάσει αυτής, προβαίνει σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των ως άνω χώρων για την άρση του κινδύνου. Αν δεν βρεθούν τα στοιχεία των υπόχρεων, ακολουθείται η διαδικασία των προηγούμενων εδαφίων, εξαιρουμένης της διαδικασίας επιβολής προστίμου. Σε επείγουσες περιπτώσεις άμεσου και ιδιαίτερα υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή επέκτασης πυρκαγιάς, ο οποίος διαπιστώνεται με σχετικό έγγραφο της οικείας Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση της διαδικασίας των προηγούμενων εδαφίων, ο επείγων αυτεπάγγελτος καθαρισμός για την άμεση άρση του κινδύνου. Σε κάθε περίπτωση αυτεπάγγελτου καθαρισμού, καταλογίζεται εξ ολοκλήρου στους υπόχρεους, από τον οικείο δήμο, η δαπάνη καθαρισμού του χώρου και απομάκρυνσης των υλικών. Η δαπάνη και το πρόστιμο αποτελούν έσοδα του οικείου δήμου και εισπράττονται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
Ειδικότερα θέματα σχετικά με τη διαδικασία εφαρμογής των ανωτέρω και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια καθορίζονται με πυροσβεστική διάταξη σύμφωνα με το άρθρο 167 του ν. 4662/2020 (Α’ 27). Με την παρούσα δεν θίγεται το από 13/22.4.1929 π.δ. (Α’ 153).»

Σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 20/2023 πυροσβεστική διάταξη (ΦΕΚ 2549Β/2023) :

«Άρθρο 1
Πεδίο Εφαρμογής
1. Με τις διατάξεις της παρούσας εξειδικεύονται τα οριζόμενα στην υποπερ. 26 της περ. β’ της παρ. Ι του άρθρου 75 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 266 του ν. 5037/2023 (Α’ 78), αναφορικά με τη μέριμνα των Δήμων σχετικά με την εκπλήρωση της υποχρέωσης των ιδιοκτητών, νομέων, επικαρπωτών, μισθωτών και υπομισθωτών(α) οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων, που βρίσκονται σε περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων, (β) οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων, που βρίσκονται σε περιοχές εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, (γ) εκτάσεων που βρίσκονται εντός ακτίνας 100 μ. από τα όρια των περ. "(α)" και "(β)" του παρόντος άρθρου και (δ) εκτός σχεδίου γηπέδων με κτίσμα, να προβαίνουν σε καθαρισμό των ανωτέρω χώρων κατά το χρονικό διάστημα από την 1η μέχρι την 30η Απριλίου εκάστου έτους και τη συντήρηση αυτού καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ήτοι από 1η Μαΐου έως 31 Οκτωβρίου, για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της.
2. Από το πεδίο εφαρμογής της παρούσας εξαιρούνται οι διαμορφωμένοι, συντηρημένοι κήποι των ως άνω
χώρων.
Άρθρο 2
Διαδικασία καθαρισμού
1. Ο απαιτούμενος καθαρισμός περιλαμβάνει:
α. Υλοτομία και απομάκρυνση των ξερών και σπασμένων δέντρων και κλαδιών, καθώς και των κλαδιών που βρίσκονται σε άμεση επαφή με κτίσμα.
β. Απομάκρυνση της καύσιμης φυτικής ύλης που βρίσκεται στην επιφάνεια του εδάφους όπως ενδεικτικά το φυλλόστρωμα, τα ξερά χόρτα και τα κατακείμενα ξερά κλαδιά.
γ. Αποκλάδωση της βάσης της κόμης των δέντρων και αύξηση του ύψους έναρξής της από την επιφάνεια του εδάφους, ανάλογα με την ηλικία και το είδος του δέντρου. δ. Αραίωση της θαμνώδους βλάστησης ως προς την κάλυψη του εδάφους.
ε. Απομάκρυνση τυχόν άλλων εγκαταλελειμμένων καυστών, αναφλέξιμων, εκρήξιμων ή εύφλεκτων υλικών, αντικειμένων και απορριμμάτων.
2. Οι υπόχρεοι οφείλουν να μεριμνούν για την ασφαλή συλλογή και μεταφορά όλων των υπολειμμάτων καθαρισμού της παρ. 1. Απαγορεύεται η εγκατάλειψη, η απόρριψη ή η ανεξέλεγκτη διαχείρισή τους.
Άρθρο 3
Υποχρεώσεις - Μέριμνα Δήμων
1. Ο οικείος Δήμος προβαίνει στην ενημέρωση των υπόχρεων, για το περιεχόμενο της παρούσας και ειδικότερα της υποχρέωσης καθαρισμού μέχρι 31η Μαρτίου εκάστου έτους με κάθε πρόσφορο μέσο, όπως ενδεικτικά με ανάρτηση στην ιστοσελίδα και στον πίνακα ανακοινώσεων του οικείου Δήμου, αποστολή ενημερωτικού υλικού στην ταχυδρομική ή ηλεκτρονική διεύθυνση του υπόχρεου ή τυχόν αντικλήτού του, ενημερώσεις στα καταστήματα του Δήμου ή των Δημοτικών Διαμερισμάτων, σε τοπικούς φορείς και συλλόγους, σε συνεργασία με την οικεία Πυροσβεστική Υπηρεσία. Ειδικά κατά την πρώτη εφαρμογή της παρούσας, η ενημέρωση των υπόχρεων λαμβάνει χώρα έως την 28 Απριλίου.
2. Για την ανεύρεση των στοιχείων του υπόχρεου, ο οικείος Δήμος δύναται να ανατρέχει σε δεδομένα που τηρούνται στα αρχεία του, καθώς και στα δεδομένα του Εθνικού Κτηματολογίου.
3. Εφόσον ο οικείος Δήμος διαθέτει την απαραίτητη υποδομή, μπορεί να παρέχεται η δυνατότητα στους υπόχρεους να αιτηθούν (π.χ. με φυσική παρουσία, ταχυδρομικά, ηλεκτρονικά ή μέσω ειδικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας που θα δημιουργηθεί από το Υπουργείο Εσωτερικών μέσω gov.gr για το σύνολο των Δήμων), τη διενέργεια καθαρισμού με χρέωση της αντίστοιχης δαπάνης στο όνομά τους, από τις αρμόδιες υπηρεσίες του οικείου Δήμου ή από ιδιωτική εταιρία με την οποία ο οικείος Δήμος έχει συνάψει σχετική σύμβαση. Στις παραπάνω περιπτώσεις, μόνη η υποβολή της αίτησης δεν αναστέλλει τις προθεσμίες για την διενέργεια καθαρισμού και δεν απαλλάσσει τους υπόχρεους από την υποχρέωση καθαρισμού με ίδια μέσα. Η υποχρέωση εκπληρώνεται με την πραγματοποίηση του καθαρισμού και μόνον.
4. Ο οικείος Δήμος οφείλει να διενεργεί τακτικούς ή έκτακτους ελέγχους (ύστερα από καταγγελία ή και αυτεπαγγέλτως) για διαπίστωση εκπλήρωσης ή μη των υποχρεώσεων των υπόχρεων του άρθρου 1, προσηκόντως και με τη δέουσα επιμέλεια, καθ’ όλη την διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου.
5. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων στην εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού και συντήρησης αυτού, ο οικείος Δήμος ακολουθεί τη διαδικασία, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 5 της παρούσας.
Άρθρο 4
Μέριμνα υπόχρεων
1. Οι ιδιοκτήτες, νομείς, επικαρπωτές, μισθωτές και υπομισθωτές των εκτάσεων του άρθρου 1 της παρούσας οφείλουν να εκπληρώνουν την υποχρέωση καθαρισμού, να συναινούν και να επιδεικνύουν ανοχή στους τακτικούς ή έκτακτους ελέγχους, αυτοψίες και ενέργειες των αρμοδίων οργάνων του οικείου Δήμου και των αρμόδιων πυροσβεστικών υπαλλήλων για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης ή επέκτασης πυρκαγιάς. Στο πλαίσιο αυτό, καλούνται μέχρι την 30η Απριλίου εκάστου έτους, να προβαίνουν σε καθαρισμό των χώρων που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας και να συντηρούν αυτόν, καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ήτοι από την 1η Μαΐου έως την 31η Οκτωβρίου εκάστου έτους.
2. Οι υπόχρεοι, μετά την ολοκλήρωση του αρχικού καθαρισμού, καθώς και της συντήρησης καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, δύναται ενημερώνουν σχετικά τον οικείο Δήμο με κάθε πρόσφορο μέσο. Ενδεικτικό υπόδειγμα της ως άνω δήλωσης αποτυπώνεται στο Παράρτημα Α της παρούσας.
Άρθρο 5
Κυρώσεις - Αυτεπάγγελτος καθαρισμός
1. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων στην εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού και συντήρησης καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, επιβάλλεται ή καταλογίζεται αντίστοιχα εξ ολοκλήρου στον/στους υπόχρεους από τον οικείο Δήμο:
α. πρόστιμο πενήντα (50) λεπτών του ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, με ελάχιστο ποσό τα διακόσια (200) ευρώ,
β. δαπάνη του αυτεπάγγελτου καθαρισμού του χώρου και απομάκρυνσης των υλικών.
2. Εντός προθεσμίας δέκα (10) ημερών από την επίδοση, θυροκόλληση ή κοινοποίηση της Πράξης Επιβολής Προστίμου, ο παραβάτης δύναται να υποβάλλει έγγραφη ένσταση στον οικείο Δήμο, παρελθούσης δε άπρακτης της ως άνω προθεσμίας και εφόσον η υποβαλλόμενη ένσταση δεν έχει γίνει αποδεκτή, το επιβληθέν πρόστιμο οριστικοποιείται. Στην περίπτωση συμμόρφωσης εντός της άνω προθεσμίας με την υποχρέωση καθαρισμού, ο οικείος Δήμος εκδίδει απόφαση μείωσης έως και 50% του προς επιβολή προστίμου. Η δαπάνη και το πρόστιμο αποτελούν έσοδα του οικείου Δήμου και εισπράττονται σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις.
3. Μετά το πέρας της δεκαήμερης προθεσμίας ή εφόσον έχει υποβληθεί ένσταση η οποία δεν έχει γίνει αποδεκτή, ο οικείος Δήμος υποχρεούται εντός πέντε (5) ημερών σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των χώρων αυτών, κατά προτεραιότητα βάσει του κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς.
4. Ειδικά για περιφραγμένους ή επαρκώς περιτοιχισμένους χώρους και σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων για καθαρισμό τους, ο οικείος Δήμος, ταυτόχρονα με την επιβολή του προστίμου, αιτείται προς την κατά τόπο αρμόδια Πυροσβεστική Υπηρεσία τη διενέργεια αυτοψίας για τη βεβαίωση τυχόν συνδρομής υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς και βάσει αυτής, υποχρεούται σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των χώρων για την άρση του κινδύνου (Παράρτημα Γ’).
5. Σε περίπτωση μη ανεύρεσης των στοιχείων των υπόχρεων, ακολουθείται η διαδικασία των προηγούμενων παραγράφων του παρόντος άρθρου εξαιρουμένης της διαδικασίας επιβολής προστίμου και των προθεσμιών που αναφέρονται σε αυτήν.»

Σύμφωνα με την υποπερ. 26 περ. β’ παρ. Ι του άρθρου 75 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν. 3463/2006, Α’ 114), ισχύουν τα εξής:
«26. Η μέριμνα για την εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού των ιδιοκτητών, νομέων, επικαρπωτών, μισθωτών και υπομισθωτών, από την 1η έως την 30ή Απριλίου εκάστου έτους, καθώς και της υποχρέωσης συντήρησης καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ήτοι από την 1η Μaΐου έως την 31η Οκτωβρίου εκάστου έτους, για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της, επί οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων σε περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων και εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, επί εκτάσεων που βρίσκονται εντός ακτίνας εκατό μέτρων (100 μ.), από τα όρια των ανωτέρω περιοχών, καθώς και επί εκτός σχεδίου γηπέδων με κτίσμα. Η ως άνω μέριμνα, περιλαμβάνει ιδίως την ενημέρωση των υπόχρεων από τον οικείο δήμο, έως την 31η Μαρτίου εκάστου έτους, με κάθε πρόσφορο μέσο για το περιεχόμενο της υποχρέωσης καθαρισμού, την εξέταση σχετικών καταγγελιών, την αυτεπάγγελτη αυτοψία και την επιβολή προστίμου κατά την παρούσα.

Ο οικείος δήμος, καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, μεριμνά για τη διενέργεια αυτοψίας. Αν οι υπόχρεοι προς καθαρισμό δεν συμμορφωθούν, ο δήμος επιβάλλει πρόστιμο πενήντα (50) λεπτών του ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, με ελάχιστο ποσό τα διακόσια (200) ευρώ. Κατά του προστίμου ο ενδιαφερόμενος δύναται να υποβάλει ένσταση στον δήμο εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών. Εάν αυτή δεν γίνει αποδεκτή, εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών ο δήμος προβαίνει σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των χώρων αυτών, κατά προτεραιότητα, βάσει του κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς. Ειδικά για περιφραγμένους ή επαρκώς περιτοιχισμένους χώρους του πρώτου εδαφίου και σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων για καθαρισμό τους, ο οικείος δήμος, ταυτόχρονα με την επιβολή του προστίμου, αιτείται προς την κατά τόπο αρμόδια Πυροσβεστική Υπηρεσία τη διενέργεια αυτοψίας για τη βεβαίωση συνδρομής υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς, και βάσει αυτής, προβαίνει σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των ως άνω χώρων για την άρση του κινδύνου. Αν δεν βρεθούν τα στοιχεία των υπόχρεων, ακολουθείται η διαδικασία των προηγούμενων εδαφίων, εξαιρουμένης της διαδικασίας επιβολής προστίμου. Σε επείγουσες περιπτώσεις άμεσου και ιδιαίτερα υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή επέκτασης πυρκαγιάς, ο οποίος διαπιστώνεται με σχετικό έγγραφο της οικείας Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση της διαδικασίας των προηγούμενων εδαφίων, ο επείγων αυτεπάγγελτος καθαρισμός για την άμεση άρση του κινδύνου. Σε κάθε περίπτωση αυτεπάγγελτου καθαρισμού, καταλογίζεται εξ ολοκλήρου στους υπόχρεους, από τον οικείο δήμο, η δαπάνη καθαρισμού του χώρου και απομάκρυνσης των υλικών. Η δαπάνη και το πρόστιμο αποτελούν έσοδα του οικείου δήμου και εισπράττονται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Ειδικότερα θέματα σχετικά με τη διαδικασία εφαρμογής των ανωτέρω και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια καθορίζονται με πυροσβεστική διάταξη σύμφωνα με το άρθρο 167 του ν. 4662/2020 (Α’ 27). Με την παρούσα δεν θίγεται το από 13/22.4.1929 π.δ. (Α’ 153)