Προμήθεια αναλώσιμων εκτυπωτικών μέσων

Προβολές: 62

Προμήθεια αναλώσιμων εκτυπωτικών μέσων

ΤΙΤΛΟΣ ΑΡ.ΜΕΛ. ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ
«Προμήθεια αναλώσιμων εκτυπωτικών μέσων για την κάλυψη των αναγκών του Δήμου Κορδελιού – Ευόσμου» 564/2020

€ 21.258,81
(Με το Φ.Π.Α.)

Ο Δήμος Κορδελιού Ευόσμου πρόκειται να προβεί στη συλλογή σφραγισμένων προσφορών με κριτήριο κατακύρωσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά μόνο βάσει τιμής ανά είδος, με απ' ευθείας ανάθεση, με απόφαση Δημάρχου σύμφωνα με:

 

  • 1. Τις διατάξεις του Ν.4782/2021 (ΦΕΚ 36/Α/09-03-2021).
  • 2. Τις διατάξεις του άρθρου 58 του Ν. 3852/2010.
  • 3. Τις διατάξεις του του Ν. 4412/2016 και ιδίως της περιπτ. 31 της παρ.1 του άρθρου 2, της παρ.7 του άρθρου 38 και του άρθρου 118 όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 50 του 4782/2021 .
  • 4. Τις διατάξεις του άρθρου 22 του Ν. 4441/2016 (ΦΕΚ 227/Α΄/06-12-2016).
  • 5. Τις διατάξεις του Π.Δ. 80/2016.
  • 6. Τις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 209 του Ν. 3463/2006, όπως αναδιατυπώθηκε με την παρ. 3 του άρθρου 22 του Ν. 3536/2007.
  • 7. Τις διατάξεις της παρ. 9 του άρθρου 209 του Ν. 3463/2006, όπως προστέθηκε με την παρ. 13 του άρθρου 20 του Ν. 3731/2008 και διατηρήθηκε σε ισχύ το δεύτερο εδάφιο σύμφωνα με την περίπτωση 38 της παρ. 1 του άρθρου 377 του Ν. 4412/2016.
  • 8. Την αρ.57654/22-05-2017 Απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης (ΦΕΚ 1781/τ.Β΄/23-05-2017).
  • 9. Τις διατάξεις του άρθρου 107 του Ν.4497/2017 (ΦΕΚ 171/τ.Α΄/13-11-2017).
  • 10. Τις διατάξεις του άρθρου 203 του Ν. 4555/2018 (ΦΕΚ 133/ Α'/19-07-2018).
  • 11. Τις διατάξεις του άρθρου 43 του Ν. 4605/2019 (ΦΕΚ 52/Α΄/01-04-2019).
  • 12. Τις διατάξεις του άρθρου 33 του Ν. 4608/2019 (ΦΕΚ 66/Α΄/25-04-2019).
  • 13. Τις διατάξεις του άρθρου 56 του Ν. 4609/2019 (ΦΕΚ 67/Α΄/03-05-2019).
  • 14. Την υπ' αριθμ.586/2020 (Αρ.πρωτ.38992/07-10-2020,ΑΔΑ:Ω9ΚΗΩΛΒ-ΛΒΖ) τροποποίηση της αρ.32845/ 1713/2-9-2019 απόφασης Δημάρχου περί ορισμού Αντιδημάρχων και Ορισμός Αντιδημάρχου.
  • 15. Την 564/2020 οικονομοτεχνική έκθεση που συντάχθηκε από τη Δ/νση Οικονομικών Υπηρεσιών, Τμήμα Προμηθειών και Αποθήκης.
  • 16. Το υπ'αριθ.πρωτ.30557/21-07-2021 (ΑΔΑΜ:21REQ008959635 2021-07-22) πρωτογενές αίτημα δαπάνης..
  • 17. Το γεγονός ότι η συγκεκριμένη υπό διενέργεια δαπάνη έχει αναληφθεί νόμιμα με την υπ' αριθ. πρωτ.30792/22-07-2021 (ΑΔΑ:6ΕΨ7ΩΛΒ-ΞΟ9, ΑΔΑΜ:21REQ008961124 2021-07-22) απόφαση ανάληψης υποχρέωσης, με αριθμό καταχώρισης 562 στα λογιστικά βιβλία του Δήμου
  • 18. Τον προϋπολογισμό του 2021.

Α/Α

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑΣ

ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΕΛΕΤΗΣ

ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ

•1.

«Προμήθεια αναλώσιμων εκτυπωτικών μέσων για την κάλυψη των αναγκών του Δήμου Κορδελιού – Ευόσμου»

564/2020

€21.258,81

(με το Φ.Π.Α.)

Δικαίωμα συμμετοχής στον διαγωνισμό έχουν φυσικά ή νομικά πρόσωπα σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 25 του Ν. 4412/16.

Οι προσφορές και τα περιλαμβανόμενα σε αυτές στοιχεία συντάσσονται στην ελληνική γλώσσα ή συνοδεύονται από επίσημη μετάφρασή τους στην ελληνική γλώσσα. Ενημερωτικά και τεχνικά φυλλάδια και άλλα έντυπα -εταιρικά ή μη- με ειδικό τεχνικό περιεχό­μενο μπορούν να υποβάλλονται σε άλλη γλώσσα, χωρίς να συνοδεύονται από μετάφραση στην ελληνική.

Οι προσφορές θα κατατίθενται, ύστερα από την πρωτοκόλλησή τους από το αρμόδιο γραφείο το οποίο βρίσκεται στο ισόγειο του Δημαρχείου επί της οδού Π. Μελά 24 Τ.Κ. 562 24, στο Τμήμα Προμηθειών και Αποθήκης της Οικονομικής Υπηρεσίας (2ος όροφος) είτε αυτοπροσώπως ή και ταχυδρομικώς, μέχρι και την Δευτέρα 20/09/2021 και ώρα 13.00π.μ.

Οι προσφορές θα υπογράφονται από τους ίδιους τους διαγωνιζόμενους ή τους νόμιμους εκπρόσωπους τους, θα υποβάλλονται σε φάκελο καλά σφραγισμένο σε δύο αντίγραφα, θα πρέπει να είναι σύμφωνες με τις τεχνικές προδιαγραφές και τα τεχνικά χαρακτηριστικά της υπ' αριθ. 564/2020 μελέτης και θα ισχύουν για χρονικό διάστημα ενενήντα (90) ημερών από την επόμενη της διενέργειας της διαδικασίας.

Οι υποψήφιοι προμηθευτές μπορούν να συμμετάσχουν και να καταθέσουν προσφορά για το σύνολο ή μέρος των ειδών που περιγράφονται στην τεχνική έκθεση.

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ – ΤΕΧΝΙΚΗ ΠΡΟΣΦΟΡΑ

Μαζί με την προσφορά τους οι ενδιαφερόμενοι οφείλουν να υποβάλλουν:

•1. Υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/86 (ΦΕΚ Α75/1986) με την οποία οι οικονομικοί φορείς θα δηλώνουν:

  • ότι έλαβαν γνώση όλων των τεχνικών προδιαγραφών και των όρων που αναφέρονται στην υπ' αριθ. 564/2020 μελέτη και ότι τους αποδέχονται πλήρως και ανεπιφύλακτα
  • ότι η προσφορά τους ισχύει και τους δεσμεύει για χρονικό διάστημα ενενήντα (90) ημερών από την επόμενη της διενέργειας της διαδικασίας
  • ότι δεν υφίστανται νομικοί περιορισμοί λειτουργίας της επιχείρησης σας και δεν έχουν αποκλεισθεί από διαγωνισμούς του Δημοσίου ή των ΟΤΑ
  • ότι τα προσφερόμενα είδη είναι σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές της μελέτης.
  • ότι τα αναλώσιμα θα δίνονται με εγγύηση ενάμιση χρόνου από την ημερομηνία παράδοσής τους, η οποία αναγράφεται στο σχετικό δελτίο αποστολής ή τιμολόγιο
  • ότι τα αναλώσιμα θα έχουν ημερομηνία λήξης τουλάχιστον 18 μήνες μετά την ημερομηνία παράδοσής τους

•2. Απόσπασμα ποινικού μητρώου που να έχει εκδοθεί εντός του τελευταίου τριμήνου (άρθρο 80 Ν. 4412/2016)

Η υποχρέωση προσκόμισης του ως άνω αποσπάσματος εφαρμόζεται επιπροσθέτως, εκτός των Ατομικών Επιχειρήσεων και στις : α)περιπτώσεις εταιρειών περιορισμένης ευθύνης (Ε.Π.Ε.) ιδιωτικών κεφαλαιουχικών εταιρειών (Ι.Κ.Ε.) και προσωπικών εταιρειών (Ο.Ε. και Ε.Ε.)αφορά τους διαχειριστές, β) περιπτώσεις ανωνύμων εταιρειών (Α.Ε.), αφορά τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, καθώς και όλα τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου.

•3. Φορολογική ενημερότητα (άρθρο 73 Ν. 4412/2016)

•I. Φορολογική Ενημερότητα για κάθε χρήση ή για συμμετοχή σε διαγωνισμό (όχι για είσπραξη)

•4. Ασφαλιστική ενημερότητα (άρθρο 73 Ν. 4412/2016)

•I. Σε περίπτωση νομικών προσώπων, αφορά το νομικό πρόσωπο και όχι τα φυσικά πρόσωπα που τη διοικούν ή την εκπροσωπούν, εκτός εάν αυτά έχουν εργασιακή σχέση με την εταιρεία. Σε περίπτωση φυσικών προσώπων (ατομικών επιχειρήσεων), αφορά και όσους είναι ασφαλισμένοι ως εργοδότες ή ελεύθεροι επαγγελματίες σε οποιονδήποτε ασφαλιστικό οργανισμό.

•II. Αν ο οικονομικός φορέας είναι Έλληνας πολίτης ή έχει την εγκατάσταση του στην Ελλάδα, οι υποχρεώσεις του που αφορούν τις εισφορές κοινωνικής ασφάλισης καλύπτουν τόσο την κύρια όσο και την επικουρική ασφάλιση.

•5. Νομιμοποιητικά έγγραφα ισχύουσας εκπροσώπησης, τα οποία γίνονται αποδεκτά, εφόσον έχουν εκδοθεί τριάντα (30) εργάσιμες ημέρες πριν από την υποβολή τους.

•6. Τεχνική προσφορά των προσφερόμενων προϊόντων που θα πρέπει απαραιτήτως να περιλαμβάνει:

  • Για τα προσφερόμενα είδη που είναι γνήσια:
  • o υπεύθυνη δήλωση του Ν.1599/86, στην οποία θα αναφέρεται για κάθε προσφερόμενο είδος αναλωσίμου το μοντέλο/μοντέλα του γνήσιου αναλώσιμου που προσφέρεται/προσφέρονται.
  • Για τα προσφερόμενα είδη που είναι ανακατασκευασμένα ή συμβατά:
  • o α) φωτοαντίγραφο των πιστοποιητικών ISO 9001 και ISO 14001 που διαθέτουν οι εταιρείες παραγωγής των αναλωσίμων, με υπεύθυνη δήλωση του Ν.1599/86 (του νόμιμου εκπροσώπου του προμηθευτή που θα βεβαιώνει ότι τα κατατεθέντα πιστοποιητικά ISO 9001 και ISO 14001 είναι ακριβή αντίγραφα των αυθεντικών και είναι σε ισχύ, ή β) ακριβές αντίγραφο πιστοποιητικών ISO 9001 και ISO 14001 που διαθέτουν οι εταιρείες παραγωγής των αναλωσίμων.
  • o α) φωτοαντίγραφο πιστοποίησης, από τρίτο ανεξάρτητο οργανισμό, σύμφωνα με το διεθνές πρότυπο STMC, ή ισοδύναμο, που διαθέτουν οι εταιρείες παραγωγής των αναλωσίμων, με υπεύθυνη δήλωση του Ν.1599/86 (του νόμιμου εκπροσώπου του προμηθευτή που θα βεβαιώνει ότι το κατατεθέν πιστοποιητικό είναι ακριβές αντίγραφο του αυθεντικού και είναι σε ισχύ, ή β) ακριβές αντίγραφο πιστοποίησης, από τρίτο ανεξάρτητο οργανισμό, σύμφωνα με το διεθνές πρότυπο STMC, ή ισοδύναμο, που διαθέτουν οι εταιρείες παραγωγής των αναλωσίμων.
  • o υπεύθυνη δήλωση του Ν.1599/86 (μία, ή περισσότερες), στην οποία θα αναφέρεται για κάθε προσφερόμενο είδος αναλωσίμου:
  • o το αντίστοιχο γνήσιο αναλώσιμο
  • o η χώρα (ή χώρες) παραγωγής και η εταιρία (ή εταιρίες) παραγωγής,
  • o η απόδοση του αναλωσίμου ως αριθμό σελίδων, σύμφωνα με τη μελέτη ή/και το αντίστοιχο γνήσιο αναλώσιμο
  • o θα βεβαιώνεται ότι η ποιότητα εκτύπωσης καθώς και ο αριθμός εκτυπώσεων συμφωνούν με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή του αντίστοιχου γνήσιου αναλωσίμου.
  • o θα παρέχεται εγγύηση αντικατάστασης ελαττωματικού προϊόντος για ενάμιση χρόνο από την παράδοσή του.
  • o θα βεβαιώνεται ότι βλάβες σε εκτυπωτικό μέσο που δύναται να προκύψουν από χρήση του αναλωσίμου με υπαιτιότητα του προμηθευτή (π.χ. από ελαττωματικό προϊόν), οφείλει να τις διορθώσει ο προμηθευτής αμελλητί και χωρίς κανένα κόστος για το Δήμο. Το κόστος θα βαραίνει εξολοκλήρου τον προμηθευτή (περιλαμβάνει όλα τα κόστη, όπως μεταφορά, εργασία, ανταλλακτικά ή/και αντικατάσταση κ.λπ.).
  • o Θα βεβαιώνεται ότι όλα τα προσφερόμενα προϊόντα καλύπτουν:

α) τα στάνταρτ STMC ή β) ισοδύναμα διεθνώς αναγνωρισμένα πρότυπα/στάνταρτ.

Σε περίπτωση ισοδυνάμων θα πρέπει να αναφερθούν τα ισοδύναμα πρότυπα/στάνταρτ μαζί με σχετική αιτιολόγηση που αποδεικνύει την ισοδυναμία (ή την ανωτερότητα) τους.

  • o Θα βεβαιώνεται ότι τα αναλώσιμά αποδίδουν τουλάχιστον όσο τα αντίστοιχα γνήσια προϊόντα (ποιότητα εκτύπωσης και αριθμός εκτυπώσεων). Οι μετρήσεις απόδοσης των αναλωσίμων θα πρέπει να είναι σύμφωνα με τα πρότυπα ISO 19752 για τα μονόχρωμα laser, ISO 19798 για τα έγχρωμα laser και ISO 24771 για τα έγχρωμα inkjets.
  • o Ο Δήμος, κατά τη διάρκεια της αξιολόγησης των προσφορών, μπορεί να ζητήσει (ενδεικτικά) σχετικά φύλλα μετρήσεων που έχουν διενεργηθεί σύμφωνα με το σχετικό πρότυπο[1] τα οποία πιστοποιούν τα στοιχεία που έχουν κατατεθεί.
  • Για τα προσφερόμενα είδη που είναι συμβατά:
  • o υπεύθυνη δήλωση του Ν.1599/86, η οποία θα βεβαιώνει ότι:
  • o τα συμβατά αναλώσιμα δεν είναι προϊόντα ανακατασκευής ή αναγόμωσης
  • o τα συμβατά αναλώσιμα είναι καινούργια και εφάμιλλης ποιότητας με τα γνήσια
  • Για τα προσφερόμενα είδη που είναι ανακατασκευασμένα
  • o υπεύθυνη δήλωση του Ν.1599/86, η οποία θα βεβαιώνει ότι:
  • o όλα τα υλικά που χρησιμοποιούνται για τον καθαρισμό και την ανακατασκευή των αναλωσίμων είναι φιλικά προς το περιβάλλον
  • o στα ανακατασκευασμένα αναλώσιμα όλα τα υλικά δεν είναι προϊόντα απλής αναγόμωσης
  • o στα ανακατασκευασμένα αναλώσιμα όλα τα επιμέρους εξαρτήματα του αναλώσιμου που είναι αντικαταστάσιμα έχουν αντικατασταθεί με καινούργια και εφάμιλλης ποιότητας με τα γνήσια
  • o Βεβαίωση ότι όλα τα προσφερόμενα προϊόντα καλύπτουν:
  • o τις προδιαγραφές DIN 33870 (laser toner cartridges), DIN 33871 (ink cartridges).

•7. Υπογεγραμμένη Επισυναπτόμενη Ενημέρωση για την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων

Οι προσφορές και αιτήσεις συμμετοχής υποβάλλονται μέσα σε σφραγισμένο φάκελο με όλα τα παραπάνω εις διπλούν, στον οποίο πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς:

α) η λέξη Προσφορά ή Αίτηση συμμετοχής,

β) η επωνυμία της αναθέτουσας αρχής,

γ) ο Αριθμός μελέτης και ο τίτλος της σύμβασης.

δ) τα στοιχεία του οικονομικού φορέα. (άρθρο 92, παρ. 1 Ν.4412/2016)

Οι οικονομικοί φορείς υποβάλλουν με την προσφορά τους, μέσα στον κυρίως φάκελο, τα ακόλουθα:

α) Ξεχωριστό σφραγισμένο φάκελο, με την ένδειξη «Δικαιολογητικά Συμμετοχής-Τεχνική Προσφορά» (εφόσον απαιτείται από τα έγγραφα της σύμβασης τεχνική προσφορά).

β) Ξεχωριστό σφραγισμένο φάκελο, με την ένδειξη «Οικονομική Προσφορά», ο οποίος περιέχει τα οικονομικά στοιχεία της προσφοράς, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 95 Ν. 4412/2016.

ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΣΥΜΒΑΣΗΣ

•1. Η διάρκεια της σύμβασης ορίζετε σε οκτώ (8) μήνες από την καταχώριση της σύμβασης στο ΚΗΜΔΗΣ.

•2. Τα προσφερόμενα είδη θα είναι σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές της υπ'αρίθ.564/2020 μελέτης.

•3. Η παράδοση της προμήθειας μπορεί να θα γίνει τμηματικά ανάλογα με τις ανάγκες του Δήμου. Για παράδειγμα, ο Δήμος μπορεί να μην πραγματοποιήσει παραγγελία αναλωσίμων που αντιστοιχούν σε εκτυπωτικό μέσο το οποίο, στο εντωμεταξύ, θα έχει χαλάσει.

•4. Ο ανάδοχος υποχρεούται κατά την υπογραφή της σύμβασης και καθ' όλη τη διάρκεια εκτέλεσης να τηρεί τις υποχρεώσεις των παραγράφων 2 και 11 του άρθρου 4β ή και της παρ.1 του άρθρου 12 ή και της παρ.1 του άρθρου 16 του ν.2939/2001 για τα προϊόντα και τις συσκευασίες τους.

Η τήρηση των υποχρεώσεων ελέγχεται από την αναθέτουσα αρχή μέσω του αρχείου δημοσιοποίησης εγγεγραμμένων παραγωγών στο Εθνικό Μητρώο Παραγωγών (ΕΜΠΑ) που τηρείται στην ηλεκτρονική σελίδα του Ε.Ο.Α.Ν. εντός της προθεσμίας της παραγράφου 4 του άρθρου 105 και αποτελεί προϋπόθεση για την υπογραφή του συμφωνητικού, στο οποίο γίνεται υποχρεωτικά μνεία του αριθμού ΕΜΠΑ του υπόχρεου παραγωγού.

Βεβαίωση Συμμετοχής σε Εγκεκριμένο Σύστημα Συλλογικής Εναλλακτικής Διαχείρισης ΑΗΗΕ.

•5. Η πληρωμή του συμβατικού ποσού θα γίνει τμηματικά ή συνολικά ανάλογα με την ποσότητα που προμηθεύεται ο Δήμος, με την έκδοση εντάλματος πληρωμής, μετά την υποβολή από τον ανάδοχο ισόποσου τιμολογίου και την έκδοση των πρωτοκόλλων παραλαβής.

•6. Στη σύμβαση που θα συναφθεί θα αναφερθούν ειδικότεροι όροι για την ορθή, απρόσκοπτη και σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές εκτέλεση των προς ανάθεση υπηρεσιών.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να καλέσετε στο Τμήμα Προμηθειών και Αποθήκης του Δήμου Κορδελιού Ευόσμου (Τηλ. 2313-302151,169,102,136) κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες.

Οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν τη δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης στο πλήρες κείμενο της μελέτης, σε ηλεκτρονική μορφή, στον επίσημο διαδικτυακό τόπο του Δήμου www.kordelio-evosmos.gr.


pdf Πρόσκληση bytes

doc Μελέτη 349.29 Kb

doc Ενημέρωση για προσωπικά δεδομένα 53.50 Kb

doc Τιμολόγιο Προσφοράς 29.16 Kb

Έγγραφα

Copyright © 2024 Δήμος Κορδελιού Ευόσμου

Σύμφωνα με το άρθρο 266 του N. 5037/2023 (ΦΕΚ 78/28.03.2023 τεύχος Α΄) που αντικαθιστά την υποπερίπτωση 26 περ. β παρ. Ι άρθρου 75 Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων:
«26. Η μέριμνα για την εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού των ιδιοκτητών, νομέων, επικαρπωτών, μισθωτών και υπομισθωτών, από την 1η έως την 30ή Απριλίου εκάστου έτους, καθώς και της υποχρέωσης συντήρησης καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ήτοι από την 1η Μαΐου έως την 31η Οκτωβρίου εκάστου έτους, για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της, επί οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων σε περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων και εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, επί εκτάσεων που βρίσκονται εντός ακτίνας εκατό μέτρων (100 μ.), από τα όρια των ανωτέρω περιοχών, καθώς και επί εκτός σχεδίου γηπέδων με κτίσμα. Η ως άνω μέριμνα, περιλαμβάνει ιδίως την ενημέρωση των υπόχρεων από τον οικείο δήμο, έως την 31η Μαρτίου εκάστου έτους, με κάθε πρόσφορο μέσο για το περιεχόμενο της υποχρέωσης καθαρισμού, την εξέταση σχετικών καταγγελιών, την αυτεπάγγελτη αυτοψία και την επιβολή προστίμου κατά την παρούσα.
Ο οικείος δήμος, καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, μεριμνά για τη διενέργεια αυτοψίας. Αν οι υπόχρεοι προς καθαρισμό δεν συμμορφωθούν, ο δήμος επιβάλλει πρόστιμο πενήντα (50) λεπτών του ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, με ελάχιστο ποσό τα διακόσια (200) ευρώ. Κατά του προστίμου ο ενδιαφερόμενος δύναται να υποβάλει ένσταση στον δήμο εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών. Εάν αυτή δεν γίνει αποδεκτή, εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών ο δήμος προβαίνει σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των χώρων αυτών, κατά προτεραιότητα, βάσει του κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς. Ειδικά για περιφραγμένους ή επαρκώς περιτοιχισμένους χώρους του πρώτου εδαφίου και σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων για καθαρισμό τους, ο οικείος δήμος, ταυτόχρονα με την επιβολή του προστίμου, αιτείται προς την κατά τόπο αρ- μόδια Πυροσβεστική Υπηρεσία τη διενέργεια αυτοψίας για τη βεβαίωση συνδρομής υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς, και βάσει αυτής, προβαίνει σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των ως άνω χώρων για την άρση του κινδύνου. Αν δεν βρεθούν τα στοιχεία των υπόχρεων, ακολουθείται η διαδικασία των προηγούμενων εδαφίων, εξαιρουμένης της διαδικασίας επιβολής προστίμου. Σε επείγουσες περιπτώσεις άμεσου και ιδιαίτερα υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή επέκτασης πυρκαγιάς, ο οποίος διαπιστώνεται με σχετικό έγγραφο της οικείας Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση της διαδικασίας των προηγούμενων εδαφίων, ο επείγων αυτεπάγγελτος καθαρισμός για την άμεση άρση του κινδύνου. Σε κάθε περίπτωση αυτεπάγγελτου καθαρισμού, καταλογίζεται εξ ολοκλήρου στους υπόχρεους, από τον οικείο δήμο, η δαπάνη καθαρισμού του χώρου και απομάκρυνσης των υλικών. Η δαπάνη και το πρόστιμο αποτελούν έσοδα του οικείου δήμου και εισπράττονται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
Ειδικότερα θέματα σχετικά με τη διαδικασία εφαρμογής των ανωτέρω και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια καθορίζονται με πυροσβεστική διάταξη σύμφωνα με το άρθρο 167 του ν. 4662/2020 (Α’ 27). Με την παρούσα δεν θίγεται το από 13/22.4.1929 π.δ. (Α’ 153).»

Σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 20/2023 πυροσβεστική διάταξη (ΦΕΚ 2549Β/2023) :

«Άρθρο 1
Πεδίο Εφαρμογής
1. Με τις διατάξεις της παρούσας εξειδικεύονται τα οριζόμενα στην υποπερ. 26 της περ. β’ της παρ. Ι του άρθρου 75 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 266 του ν. 5037/2023 (Α’ 78), αναφορικά με τη μέριμνα των Δήμων σχετικά με την εκπλήρωση της υποχρέωσης των ιδιοκτητών, νομέων, επικαρπωτών, μισθωτών και υπομισθωτών(α) οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων, που βρίσκονται σε περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων, (β) οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων, που βρίσκονται σε περιοχές εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, (γ) εκτάσεων που βρίσκονται εντός ακτίνας 100 μ. από τα όρια των περ. "(α)" και "(β)" του παρόντος άρθρου και (δ) εκτός σχεδίου γηπέδων με κτίσμα, να προβαίνουν σε καθαρισμό των ανωτέρω χώρων κατά το χρονικό διάστημα από την 1η μέχρι την 30η Απριλίου εκάστου έτους και τη συντήρηση αυτού καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ήτοι από 1η Μαΐου έως 31 Οκτωβρίου, για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της.
2. Από το πεδίο εφαρμογής της παρούσας εξαιρούνται οι διαμορφωμένοι, συντηρημένοι κήποι των ως άνω
χώρων.
Άρθρο 2
Διαδικασία καθαρισμού
1. Ο απαιτούμενος καθαρισμός περιλαμβάνει:
α. Υλοτομία και απομάκρυνση των ξερών και σπασμένων δέντρων και κλαδιών, καθώς και των κλαδιών που βρίσκονται σε άμεση επαφή με κτίσμα.
β. Απομάκρυνση της καύσιμης φυτικής ύλης που βρίσκεται στην επιφάνεια του εδάφους όπως ενδεικτικά το φυλλόστρωμα, τα ξερά χόρτα και τα κατακείμενα ξερά κλαδιά.
γ. Αποκλάδωση της βάσης της κόμης των δέντρων και αύξηση του ύψους έναρξής της από την επιφάνεια του εδάφους, ανάλογα με την ηλικία και το είδος του δέντρου. δ. Αραίωση της θαμνώδους βλάστησης ως προς την κάλυψη του εδάφους.
ε. Απομάκρυνση τυχόν άλλων εγκαταλελειμμένων καυστών, αναφλέξιμων, εκρήξιμων ή εύφλεκτων υλικών, αντικειμένων και απορριμμάτων.
2. Οι υπόχρεοι οφείλουν να μεριμνούν για την ασφαλή συλλογή και μεταφορά όλων των υπολειμμάτων καθαρισμού της παρ. 1. Απαγορεύεται η εγκατάλειψη, η απόρριψη ή η ανεξέλεγκτη διαχείρισή τους.
Άρθρο 3
Υποχρεώσεις - Μέριμνα Δήμων
1. Ο οικείος Δήμος προβαίνει στην ενημέρωση των υπόχρεων, για το περιεχόμενο της παρούσας και ειδικότερα της υποχρέωσης καθαρισμού μέχρι 31η Μαρτίου εκάστου έτους με κάθε πρόσφορο μέσο, όπως ενδεικτικά με ανάρτηση στην ιστοσελίδα και στον πίνακα ανακοινώσεων του οικείου Δήμου, αποστολή ενημερωτικού υλικού στην ταχυδρομική ή ηλεκτρονική διεύθυνση του υπόχρεου ή τυχόν αντικλήτού του, ενημερώσεις στα καταστήματα του Δήμου ή των Δημοτικών Διαμερισμάτων, σε τοπικούς φορείς και συλλόγους, σε συνεργασία με την οικεία Πυροσβεστική Υπηρεσία. Ειδικά κατά την πρώτη εφαρμογή της παρούσας, η ενημέρωση των υπόχρεων λαμβάνει χώρα έως την 28 Απριλίου.
2. Για την ανεύρεση των στοιχείων του υπόχρεου, ο οικείος Δήμος δύναται να ανατρέχει σε δεδομένα που τηρούνται στα αρχεία του, καθώς και στα δεδομένα του Εθνικού Κτηματολογίου.
3. Εφόσον ο οικείος Δήμος διαθέτει την απαραίτητη υποδομή, μπορεί να παρέχεται η δυνατότητα στους υπόχρεους να αιτηθούν (π.χ. με φυσική παρουσία, ταχυδρομικά, ηλεκτρονικά ή μέσω ειδικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας που θα δημιουργηθεί από το Υπουργείο Εσωτερικών μέσω gov.gr για το σύνολο των Δήμων), τη διενέργεια καθαρισμού με χρέωση της αντίστοιχης δαπάνης στο όνομά τους, από τις αρμόδιες υπηρεσίες του οικείου Δήμου ή από ιδιωτική εταιρία με την οποία ο οικείος Δήμος έχει συνάψει σχετική σύμβαση. Στις παραπάνω περιπτώσεις, μόνη η υποβολή της αίτησης δεν αναστέλλει τις προθεσμίες για την διενέργεια καθαρισμού και δεν απαλλάσσει τους υπόχρεους από την υποχρέωση καθαρισμού με ίδια μέσα. Η υποχρέωση εκπληρώνεται με την πραγματοποίηση του καθαρισμού και μόνον.
4. Ο οικείος Δήμος οφείλει να διενεργεί τακτικούς ή έκτακτους ελέγχους (ύστερα από καταγγελία ή και αυτεπαγγέλτως) για διαπίστωση εκπλήρωσης ή μη των υποχρεώσεων των υπόχρεων του άρθρου 1, προσηκόντως και με τη δέουσα επιμέλεια, καθ’ όλη την διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου.
5. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων στην εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού και συντήρησης αυτού, ο οικείος Δήμος ακολουθεί τη διαδικασία, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 5 της παρούσας.
Άρθρο 4
Μέριμνα υπόχρεων
1. Οι ιδιοκτήτες, νομείς, επικαρπωτές, μισθωτές και υπομισθωτές των εκτάσεων του άρθρου 1 της παρούσας οφείλουν να εκπληρώνουν την υποχρέωση καθαρισμού, να συναινούν και να επιδεικνύουν ανοχή στους τακτικούς ή έκτακτους ελέγχους, αυτοψίες και ενέργειες των αρμοδίων οργάνων του οικείου Δήμου και των αρμόδιων πυροσβεστικών υπαλλήλων για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης ή επέκτασης πυρκαγιάς. Στο πλαίσιο αυτό, καλούνται μέχρι την 30η Απριλίου εκάστου έτους, να προβαίνουν σε καθαρισμό των χώρων που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας και να συντηρούν αυτόν, καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ήτοι από την 1η Μαΐου έως την 31η Οκτωβρίου εκάστου έτους.
2. Οι υπόχρεοι, μετά την ολοκλήρωση του αρχικού καθαρισμού, καθώς και της συντήρησης καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, δύναται ενημερώνουν σχετικά τον οικείο Δήμο με κάθε πρόσφορο μέσο. Ενδεικτικό υπόδειγμα της ως άνω δήλωσης αποτυπώνεται στο Παράρτημα Α της παρούσας.
Άρθρο 5
Κυρώσεις - Αυτεπάγγελτος καθαρισμός
1. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων στην εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού και συντήρησης καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, επιβάλλεται ή καταλογίζεται αντίστοιχα εξ ολοκλήρου στον/στους υπόχρεους από τον οικείο Δήμο:
α. πρόστιμο πενήντα (50) λεπτών του ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, με ελάχιστο ποσό τα διακόσια (200) ευρώ,
β. δαπάνη του αυτεπάγγελτου καθαρισμού του χώρου και απομάκρυνσης των υλικών.
2. Εντός προθεσμίας δέκα (10) ημερών από την επίδοση, θυροκόλληση ή κοινοποίηση της Πράξης Επιβολής Προστίμου, ο παραβάτης δύναται να υποβάλλει έγγραφη ένσταση στον οικείο Δήμο, παρελθούσης δε άπρακτης της ως άνω προθεσμίας και εφόσον η υποβαλλόμενη ένσταση δεν έχει γίνει αποδεκτή, το επιβληθέν πρόστιμο οριστικοποιείται. Στην περίπτωση συμμόρφωσης εντός της άνω προθεσμίας με την υποχρέωση καθαρισμού, ο οικείος Δήμος εκδίδει απόφαση μείωσης έως και 50% του προς επιβολή προστίμου. Η δαπάνη και το πρόστιμο αποτελούν έσοδα του οικείου Δήμου και εισπράττονται σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις.
3. Μετά το πέρας της δεκαήμερης προθεσμίας ή εφόσον έχει υποβληθεί ένσταση η οποία δεν έχει γίνει αποδεκτή, ο οικείος Δήμος υποχρεούται εντός πέντε (5) ημερών σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των χώρων αυτών, κατά προτεραιότητα βάσει του κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς.
4. Ειδικά για περιφραγμένους ή επαρκώς περιτοιχισμένους χώρους και σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων για καθαρισμό τους, ο οικείος Δήμος, ταυτόχρονα με την επιβολή του προστίμου, αιτείται προς την κατά τόπο αρμόδια Πυροσβεστική Υπηρεσία τη διενέργεια αυτοψίας για τη βεβαίωση τυχόν συνδρομής υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς και βάσει αυτής, υποχρεούται σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των χώρων για την άρση του κινδύνου (Παράρτημα Γ’).
5. Σε περίπτωση μη ανεύρεσης των στοιχείων των υπόχρεων, ακολουθείται η διαδικασία των προηγούμενων παραγράφων του παρόντος άρθρου εξαιρουμένης της διαδικασίας επιβολής προστίμου και των προθεσμιών που αναφέρονται σε αυτήν.»

Σύμφωνα με την υποπερ. 26 περ. β’ παρ. Ι του άρθρου 75 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν. 3463/2006, Α’ 114), ισχύουν τα εξής:
«26. Η μέριμνα για την εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού των ιδιοκτητών, νομέων, επικαρπωτών, μισθωτών και υπομισθωτών, από την 1η έως την 30ή Απριλίου εκάστου έτους, καθώς και της υποχρέωσης συντήρησης καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ήτοι από την 1η Μaΐου έως την 31η Οκτωβρίου εκάστου έτους, για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της, επί οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων σε περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων και εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, επί εκτάσεων που βρίσκονται εντός ακτίνας εκατό μέτρων (100 μ.), από τα όρια των ανωτέρω περιοχών, καθώς και επί εκτός σχεδίου γηπέδων με κτίσμα. Η ως άνω μέριμνα, περιλαμβάνει ιδίως την ενημέρωση των υπόχρεων από τον οικείο δήμο, έως την 31η Μαρτίου εκάστου έτους, με κάθε πρόσφορο μέσο για το περιεχόμενο της υποχρέωσης καθαρισμού, την εξέταση σχετικών καταγγελιών, την αυτεπάγγελτη αυτοψία και την επιβολή προστίμου κατά την παρούσα.

Ο οικείος δήμος, καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, μεριμνά για τη διενέργεια αυτοψίας. Αν οι υπόχρεοι προς καθαρισμό δεν συμμορφωθούν, ο δήμος επιβάλλει πρόστιμο πενήντα (50) λεπτών του ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, με ελάχιστο ποσό τα διακόσια (200) ευρώ. Κατά του προστίμου ο ενδιαφερόμενος δύναται να υποβάλει ένσταση στον δήμο εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών. Εάν αυτή δεν γίνει αποδεκτή, εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών ο δήμος προβαίνει σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των χώρων αυτών, κατά προτεραιότητα, βάσει του κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς. Ειδικά για περιφραγμένους ή επαρκώς περιτοιχισμένους χώρους του πρώτου εδαφίου και σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων για καθαρισμό τους, ο οικείος δήμος, ταυτόχρονα με την επιβολή του προστίμου, αιτείται προς την κατά τόπο αρμόδια Πυροσβεστική Υπηρεσία τη διενέργεια αυτοψίας για τη βεβαίωση συνδρομής υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς, και βάσει αυτής, προβαίνει σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των ως άνω χώρων για την άρση του κινδύνου. Αν δεν βρεθούν τα στοιχεία των υπόχρεων, ακολουθείται η διαδικασία των προηγούμενων εδαφίων, εξαιρουμένης της διαδικασίας επιβολής προστίμου. Σε επείγουσες περιπτώσεις άμεσου και ιδιαίτερα υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή επέκτασης πυρκαγιάς, ο οποίος διαπιστώνεται με σχετικό έγγραφο της οικείας Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση της διαδικασίας των προηγούμενων εδαφίων, ο επείγων αυτεπάγγελτος καθαρισμός για την άμεση άρση του κινδύνου. Σε κάθε περίπτωση αυτεπάγγελτου καθαρισμού, καταλογίζεται εξ ολοκλήρου στους υπόχρεους, από τον οικείο δήμο, η δαπάνη καθαρισμού του χώρου και απομάκρυνσης των υλικών. Η δαπάνη και το πρόστιμο αποτελούν έσοδα του οικείου δήμου και εισπράττονται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Ειδικότερα θέματα σχετικά με τη διαδικασία εφαρμογής των ανωτέρω και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια καθορίζονται με πυροσβεστική διάταξη σύμφωνα με το άρθρο 167 του ν. 4662/2020 (Α’ 27). Με την παρούσα δεν θίγεται το από 13/22.4.1929 π.δ. (Α’ 153)