Δημόσια Διαβούλευση – Επιχειρησιακού Προγράμματος

Προβολές: 68

Δημόσια Διαβούλευση – Επιχειρησιακού Προγράμματος


O Δήμος Κορδελιού-Ευόσμου σας ενημερώνει ότι θέτει σε δημόσια διαβούλευση το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του Δήμου Κορδελιού – Ευόσμου για την περίοδο 2011 -2014.
Στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης είναι επιθυμητή η ευρεία συμμετοχή δημοτών, κοινωνικών και οικονομικών φορέων της περιοχής με την κατάθεση προτάσεων, προβληματισμών και σχολιών.
Η χρονική περιόδος της Δημόσιας Διαβούλευσης λήγει την Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου, 2011.


Στοιχεία Επικοινωνίας:
Γραφείο Δημάρχου Κορδελιού-Ευόσμου
Τηλ: 2313 302 236, 2313302100
Fax: 2310 706091
E-mail: dhmarxos@kordelio-evosmos.gr
ή gg.dke@n3.syzefxis.gov.gr

Στα πλαίσια του Στρατηγικού Σχεδιασμού του Επιχειρησιακού Προγράμματος του Δήμου Κορδελιού – Ευόσμου για την περίοδο 2011 -2014 ολοκληρώθηκε ο εντοπισμός των κρίσιμων ζητημάτων τοπικής και εσωτερικής ανάπτυξης που θα πρέπει να αντιμετωπίσει ο Δήμος Κορδελιού – Ευόσμου κατά την επόμενη προγραμματική περίοδο.
Σκοπός του Στρατηγικού Σχεδιασμού είναι: α) η επιλογή της στρατηγικής που θα ακολουθήσει ο Δήμος μέσω του καθορισμού των γενικών στόχων και των πολιτικών δράσης για την επίτευξή τους, β) η ομαδοποίηση των γενικών στόχων σε Άξονες και Μέτρα και γ) η διατύπωση του οράματος και των αρχών λειτουργίας και διακυβέρνησης.
Σημειώνεται, ότι η στρατηγική ενός Δήμου αποτελεί συνεκτικό σύνολο γενικών στόχων και πολιτικών δράσης, που αποσκοπούν στην εκπλήρωση της αποστολής και στην επίτευξη του οράματος. Όπως φαίνεται στον επόμενο πίνακα για τις ανάγκες του στρατηγικού σχεδιασμού και του επιχειρησιακού προγραμματισμού απαιτείται η οριοθέτηση δύο επιπέδων λήψης αποφάσεων: α) Το επίπεδο του Δημάρχου και του Δημοτικού Συμβουλίου και β) το επίπεδο των υπηρεσιών του Δήμου και των Νομικών προσώπων του.

Πίνακας 1: Οριοθέτηση επιπέδων λήψης αποφάσεων

Επίπεδο λήψης αποφάσεων

Προϊόν προγραμματισμού

Περιεχόμενο

Δημοτικό Συμβούλιο και Δήμαρχος

Στρατηγική

Γενικοί στόχοι και πολιτικές δράσης

Υπηρεσίες

Σχέδια δράσης

Στόχοι και δράσεις

Το πρώτο επίπεδο αποφασίζει τη στρατηγική του Δήμου προσδιορίζοντας τους γενικούς στόχους και τις πολιτικές δράσης, ενώ το δεύτερο επίπεδο καταρτίζει σχέδια δράσης, προσδιορίζοντας τους ειδικότερους στόχους και τις δράσεις για την επίτευξη του κάθε ενός από τους γενικούς στόχους του στρατηγικού σχεδίου. Εν κατακλείδι, η διαμόρφωση της στρατηγικής του Δήμου Κορδελιού – Ευόσμου σημαίνει:

* τον προσδιορισμό των κρίσιμων ζητημάτων τοπικής ανάπτυξης που θα αντιμετωπίσει ο Δήμος (γενικοί στόχοι τοπικής ανάπτυξης) και
* τη διαμόρφωση των κατάλληλων εσωτερικών στρατηγικών επιλογών που θα διασφαλίσουν την επιτυχή προσέγγιση των ως άνω γενικών στόχων τοπικής ανάπτυξης (πολιτικές δράσης και γενικοί στόχοι εσωτερικής ανάπτυξης).
Το όραμα του Δήμου Κορδελιού – Ευόσμου εξειδικεύεται σε 4 βασικούς Άξονες προτεραιότητας που ο καθένας από αυτούς αποτελεί ξεχωριστή θεματική ενότητα. Οι 4 βασικοί άξονες του Δήμου είναι:

  • Περιβάλλον και Ποιότητας Ζωής

  • Παιδεία – Πολιτισμός – Αθλητισμός – Κοινωνική Πολιτική
  • Οικονομία και Απασχόληση
  • Βελτίωση της διοικητικής ικανότητας του Δήμου

Κάθε Άξονας αναλύεται σε Μέτρα και κάθε Μέτρο θα περιλαμβάνει έναν ή περισσότερους γενικούς στόχους. Ο Δήμος Κορδελιού – Ευόσμου οργάνωσε τους γενικούς στόχους σε Άξονες και Μέτρα ως εξής:


ΑΞΟΝΑΣ 1 : ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΖΩΗΣ
Μέτρο 1.1 : Καθαριότητα Οδών και Κοινοχρήστων Χώρων – Διαχείριση Ογκωδών Αντικειμένων – Μείωση Αστικών Απορριμμάτων
Μέτρο 1.2 : Ποιότητα Περιβάλλοντος
Μέτρο 1.3 : Αναπλάσεις – Αστικός Μετασχηματισμός Δομημένου Περιβάλλοντος – Έργα Ύδρευσης και Αποχέτευσης
Μέτρο 1.4 : Κυκλοφοριακή Οργάνωση και Βελτιστοποίηση της Λειτουργικότητας των Οδικών Αξόνων του Δήμου
Μέτρο 1.5 : Ανάπτυξη μηχανισμών πολιτικής προστασίας

ΑΞΟΝΑΣ 2 : ΠΑΙΔΕΙΑ – ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ – ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Μέτρο 2.1 : Κοινωνία της Γνώσης
Μέτρο 2.2 : Πολιτισμός
Μέτρο 2.3 : Αθλητισμός
Μέτρο 2.4 : Κοινωνική Πολιτική

ΑΞΟΝΑΣ 3 : ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ
Μέτρο 3.1 : Στήριξη της επιχειρηματικότητας και της τοπικής οικονομίας
Μέτρο 3.2 : Διευκόλυνση της Πρόσβασης στην Απασχόληση και Μείωση της Ανεργίας

ΑΞΟΝΑΣ 4 : ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΔΗΜΟΥ
Μέτρο 4.1. : Διαδικασίες διοίκησης και βελτίωσης της σχέσης του Δήμου με τους πολίτες
Μέτρο 4.2. : Οργάνωση και Συνεργασίες
Μέτρο 4.3. : Εκσυγχρονισμός και εμπλουτισμός δημοτικού μηχανισμού
Μέτρο 4.4. : Αποτελεσματική Οικονομική Διαχείριση
Μέτρο 4.5.: Ασφάλεια πολιτών

Ο πίνακας που ακολουθεί απεικονίζει την ιεραρχική διάρθρωση των Αξόνων, Μέτρων και γενικών στόχων του Επιχειρησιακού Προγράμματος του Δήμου Κορδελιού – Ευόσμου

Πίνακας : Διάρθρωση Αξόνων – Μέτρων – Γενικών Στόχων Ε.Π. Δήμου Κορδελιού – Ευόσμου

ΑΞΟΝΑΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ

ΜΕΤΡΟ

ΓΕΝΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

1Ος Άξονας Προτεραιότητας:

Περιβάλλον και Ποιότητα Ζωής

Μέτρο 1.1. –

Καθαριότητα Οδών και Κοινοχρήστων Χώρων – Διαχείριση Ογκωδών Αντικειμένων – Μείωση Αστικών Απορριμμάτων

1.1.1. Γενικός Στόχος Τοπικής Ανάπτυξης: Δημιουργία Υποδομών Διαχείρισης Απορριμμάτων

1.1.2. Γενικός Στόχος Τοπικής Ανάπτυξης: Βελτίωση του επιπέδου καθαριότητας της πόλης και μείωση της αυξανόμενης ρύπανσης από τα στερεά απόβλητα και τα ογκώδη αντικείμενα

1.1.3. Γενικός Στόχος Τοπικής Ανάπτυξης: Μείωση των αστικών απορριμμάτων και προώθηση της ανακύκλωσης

Μέτρο 1.2. –

Ποιότητα Περιβάλλοντος

1.2.1. Γενικός Στόχος Τοπικής Ανάπτυξης: Αύξηση του αστικού πρασίνου και βελτίωση της καλαισθησίας των κοινοχρήστων χώρων

1.2.2. Γενικός Στόχος Τοπικής Ανάπτυξης: Μείωση της ρύπανσης και βελτίωση της ποιότητας του περιβάλλοντος

1.2.3. Γενικός Στόχος Τοπικής Ανάπτυξης: Ενημέρωση των πολιτών και διαμόρφωση κανόνων συμπεριφοράς για τη προστασίας του περιβάλλοντος

Μέτρο 1.3. –

Αναπλάσεις – Αστικός Μετασχηματισμός Δομημένου Περιβάλλοντος – Έργα Ύδρευσης και Αποχέτευσης

1.3.1. Γενικός Στόχος Τοπικής Ανάπτυξης: Βελτίωση της αισθητικής και της λειτουργικότητας της πόλης με την υλοποίηση εκτεταμένων αναπλάσεων – διαμορφώσεων – πεζοδρομήσεων

1.3.2. Γενικός Στόχος Τοπικής Ανάπτυξης: Ολοκλήρωση πολεοδομικών Ρυθμίσεων, χωροταξική οργάνωση της πόλης και κάλυψη αποζημιώσεων ιδιωτών

1.3.3. Γενικός Στόχος Τοπικής Ανάπτυξης: Βελτίωση των υφιστάμενων δημοτικών τεχνικών δικτύων και δικτύων ΟΚΩ (ύδρευση – αποχέτευση – ενέργεια)

Μέτρο 1.4. –

Κυκλοφοριακή Οργάνωση και Βελτιστοποίηση της Λειτουργικότητας των Οδικών Αξόνων του Δήμου

1.4.1. Γενικός Στόχος Τοπικής Ανάπτυξης: Βελτίωση της εσωτερικής οδοποιίας και αναβάθμισης του οδικού δικτύου για ευκολότερη και ασφαλέστερη κυκλοφορία οχημάτων και πεζών

1.4.2. Γενικός Στόχος Τοπικής Ανάπτυξης: Βελτίωση της κυκλοφοριακής οργάνωσης και αύξηση των θέσεων στάθμευσης για την εξυπηρέτηση των πολιτών και των επισκεπτών

1.4.3. Γενικός Στόχος Τοπικής Ανάπτυξης: Προώθηση συγκοινωνιακών παρεμβάσεων – Διεκδίκηση της υλοποίησης υπερτοπικών οδικών αξόνων – Εφαρμογή πολιτικών εναλλακτικών μορφών μετακίνησης

Μέτρο 1.5. –

Ανάπτυξη μηχανισμών πολιτικής προστασίας

1.5.1. Γενικός Στόχος Τοπικής Ανάπτυξης: Ανάπτυξη μηχανισμών αντιμετώπισης κινδύνων από φυσικά και τεχνολογικά αίτια

2Ος Άξονας Προτεραιότητας:

Παιδεία – Πολιτισμός – Αθλητισμός – Κοινωνική Πολιτική

Μέτρο 2.1. –

Κοινωνία της Γνώσης

2.1.1. Γενικός Στόχος Τοπικής Ανάπτυξης: Δημιουργία νέων και βελτίωση της λειτουργικότητας υφιστάμενων σχολικών μονάδων προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

2.1.2. Γενικός Στόχος Τοπικής Ανάπτυξης: Ανάπτυξη καινοτόμων προγραμμάτων στήριξης της μαθητικής κοινότητας και δομών προώθησης των πολιτών στη κοινωνία της γνώσης

Μέτρο 2.2. –

Πολιτισμός

2.2.1. Γενικός Στόχος Τοπικής Ανάπτυξης: Δημιουργία νέων και εκσυγχρονισμός υπαρχουσών υποδομών Εξυπηρέτησης του Πολιτιστικού Προϊόντος

2.2.2. Γενικός Στόχος Τοπικής Ανάπτυξης: Βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών πολιτισμού προς τους πολίτες, με τον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων δομών, την αναδιοργάνωση των υπηρεσιών και την ανάπτυξη νέων δραστηριοτήτων

Μέτρο 2.3. –

Αθλητισμός

2.3.1. Γενικός Στόχος Τοπικής Ανάπτυξης: Δημιουργία νέων και εκσυγχρονισμός υπαρχουσών υποδομών Εξυπηρέτησης του Αθλητικού Προϊόντος

2.3.2. Γενικός Στόχος Τοπικής Ανάπτυξης: Βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών αθλητισμού προς τους πολίτες, με τον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων δομών, την αναδιοργάνωση των υπηρεσιών και την ανάπτυξη νέων δραστηριοτήτων

Μέτρο 2.4. –

Κοινωνική Πολιτική

2.4.1. Γενικός Στόχος Τοπικής Ανάπτυξης: Δημιουργία νέων και εκσυγχρονισμός υπαρχουσών δομών και προγραμμάτων υγείας και πρόληψης

2.4.2. Γενικός Στόχος Τοπικής Ανάπτυξης: Δημιουργία νέων και εκσυγχρονισμός υπαρχουσών υποδομών και δομών πρόνοιας για τη παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών κοινωνικής φροντίδας προς όφελος των πολιτών

2.4.3. Γενικός Στόχος Τοπικής Ανάπτυξης: Εκσυγχρονισμός υπαρχουσών και δημιουργία νέων υποδομών Κοινωνικής Φροντίδας για την Τρίτη Ηλικία, καθώς και βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών

2.4.4. Γενικός Στόχος Τοπικής Ανάπτυξης: Βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τη νεολαία με τον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων δομών, την αναδιοργάνωση των υπηρεσιών και την ανάπτυξη νέων δραστηριοτήτων

2.4.5. Γενικός Στόχος Τοπικής Ανάπτυξης: Αναβάθμιση και δημιουργία νέων δομών και υπηρεσιών κοινωνικής ενσωμάτωσης ευπαθών κοινωνικά ομάδων

3Ος Άξονας Προτεραιότητας:

Οικονομία και Απασχόληση

Μέτρο 3.1. –

Στήριξη της επιχειρηματικότητας και της τοπικής οικονομίας

3.1.1. Γενικός Στόχος Τοπικής Ανάπτυξης: Υποδομές και δομές στήριξης της Επιχειρηματικότητας, ενίσχυσης της καινοτομίας και τόνωσης της τοπικής αγοράς

Μέτρο 3.2. –

Διευκόλυνση της Πρόσβασης στην Απασχόληση και Μείωση της Ανεργίας

3.2.1. Γενικός Στόχος Τοπικής Ανάπτυξης: Αναβάθμιση των δομών προώθησης στην απασχόληση, προώθηση δράσεων επαγγελματικής κατάρτισης, ενίσχυση της αυτοαπασχόλησης και της νεανικής επιχειρηματικότητας

4Ος Άξονας Προτεραιότητας:

Βελτίωση Διοικητικής Ικανότητας

Μέτρο 4.1: Διαδικασίες διοίκησης και βελτίωσης της σχέσης του Δήμου με τους πολίτες

4.1.1: Εισαγωγή σύγχρονων διαδικασιών προγραμματισμού του Δήμου και βελτίωση της διοικητικής εξυπηρέτησης των πολιτών

Μέτρο 4.2: Οργάνωση και Συνεργασίες

4.2.1: Στήριξη διαδημοτικών θεσμών και συνεργασιών – Οργάνωση δημοτικών υπηρεσιών και νομικών προσώπων

Μέτρο 4.3: Εκσυγχρονισμός και εμπλουτισμός δημοτικού μηχανισμού

4.3.1: Ενίσχυση του δημοτικού μηχανισμού με ανθρώπινο δυναμικό

4.3.2: Ανάπτυξη και αξιοποίηση δικτύων ΤΠΕ για τον εκσυγχρονισμό του Δήμου προς όφελος του πολίτη (ψηφιακός δήμος)

4.3.3: Βελτίωση των συνθηκών εργασίας με εξασφάλιση σύγχρονων κτιριακών εγκαταστάσεων για την στέγαση των δημοτικών υπηρεσιών

Μέτρο 4.4: Αποτελεσματική Οικονομική Διαχείριση

4.4.1: Βελτίωση της οικονομικής κατάστασης του Δήμου και προώθηση της οικονομικής ισορροπίας

Μέτρο 4.5: Ασφάλεια πολιτών

4.5.1: Βελτιστοποίηση των διαδικασιών αστυνόμευσης, ασφάλειας και ρύθμισης της τάξης στην περιοχή

Copyright © 2024 Δήμος Κορδελιού Ευόσμου

Σύμφωνα με το άρθρο 266 του N. 5037/2023 (ΦΕΚ 78/28.03.2023 τεύχος Α΄) που αντικαθιστά την υποπερίπτωση 26 περ. β παρ. Ι άρθρου 75 Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων:
«26. Η μέριμνα για την εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού των ιδιοκτητών, νομέων, επικαρπωτών, μισθωτών και υπομισθωτών, από την 1η έως την 30ή Απριλίου εκάστου έτους, καθώς και της υποχρέωσης συντήρησης καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ήτοι από την 1η Μαΐου έως την 31η Οκτωβρίου εκάστου έτους, για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της, επί οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων σε περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων και εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, επί εκτάσεων που βρίσκονται εντός ακτίνας εκατό μέτρων (100 μ.), από τα όρια των ανωτέρω περιοχών, καθώς και επί εκτός σχεδίου γηπέδων με κτίσμα. Η ως άνω μέριμνα, περιλαμβάνει ιδίως την ενημέρωση των υπόχρεων από τον οικείο δήμο, έως την 31η Μαρτίου εκάστου έτους, με κάθε πρόσφορο μέσο για το περιεχόμενο της υποχρέωσης καθαρισμού, την εξέταση σχετικών καταγγελιών, την αυτεπάγγελτη αυτοψία και την επιβολή προστίμου κατά την παρούσα.
Ο οικείος δήμος, καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, μεριμνά για τη διενέργεια αυτοψίας. Αν οι υπόχρεοι προς καθαρισμό δεν συμμορφωθούν, ο δήμος επιβάλλει πρόστιμο πενήντα (50) λεπτών του ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, με ελάχιστο ποσό τα διακόσια (200) ευρώ. Κατά του προστίμου ο ενδιαφερόμενος δύναται να υποβάλει ένσταση στον δήμο εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών. Εάν αυτή δεν γίνει αποδεκτή, εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών ο δήμος προβαίνει σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των χώρων αυτών, κατά προτεραιότητα, βάσει του κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς. Ειδικά για περιφραγμένους ή επαρκώς περιτοιχισμένους χώρους του πρώτου εδαφίου και σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων για καθαρισμό τους, ο οικείος δήμος, ταυτόχρονα με την επιβολή του προστίμου, αιτείται προς την κατά τόπο αρ- μόδια Πυροσβεστική Υπηρεσία τη διενέργεια αυτοψίας για τη βεβαίωση συνδρομής υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς, και βάσει αυτής, προβαίνει σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των ως άνω χώρων για την άρση του κινδύνου. Αν δεν βρεθούν τα στοιχεία των υπόχρεων, ακολουθείται η διαδικασία των προηγούμενων εδαφίων, εξαιρουμένης της διαδικασίας επιβολής προστίμου. Σε επείγουσες περιπτώσεις άμεσου και ιδιαίτερα υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή επέκτασης πυρκαγιάς, ο οποίος διαπιστώνεται με σχετικό έγγραφο της οικείας Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση της διαδικασίας των προηγούμενων εδαφίων, ο επείγων αυτεπάγγελτος καθαρισμός για την άμεση άρση του κινδύνου. Σε κάθε περίπτωση αυτεπάγγελτου καθαρισμού, καταλογίζεται εξ ολοκλήρου στους υπόχρεους, από τον οικείο δήμο, η δαπάνη καθαρισμού του χώρου και απομάκρυνσης των υλικών. Η δαπάνη και το πρόστιμο αποτελούν έσοδα του οικείου δήμου και εισπράττονται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
Ειδικότερα θέματα σχετικά με τη διαδικασία εφαρμογής των ανωτέρω και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια καθορίζονται με πυροσβεστική διάταξη σύμφωνα με το άρθρο 167 του ν. 4662/2020 (Α’ 27). Με την παρούσα δεν θίγεται το από 13/22.4.1929 π.δ. (Α’ 153).»

Σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 20/2023 πυροσβεστική διάταξη (ΦΕΚ 2549Β/2023) :

«Άρθρο 1
Πεδίο Εφαρμογής
1. Με τις διατάξεις της παρούσας εξειδικεύονται τα οριζόμενα στην υποπερ. 26 της περ. β’ της παρ. Ι του άρθρου 75 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 266 του ν. 5037/2023 (Α’ 78), αναφορικά με τη μέριμνα των Δήμων σχετικά με την εκπλήρωση της υποχρέωσης των ιδιοκτητών, νομέων, επικαρπωτών, μισθωτών και υπομισθωτών(α) οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων, που βρίσκονται σε περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων, (β) οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων, που βρίσκονται σε περιοχές εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, (γ) εκτάσεων που βρίσκονται εντός ακτίνας 100 μ. από τα όρια των περ. "(α)" και "(β)" του παρόντος άρθρου και (δ) εκτός σχεδίου γηπέδων με κτίσμα, να προβαίνουν σε καθαρισμό των ανωτέρω χώρων κατά το χρονικό διάστημα από την 1η μέχρι την 30η Απριλίου εκάστου έτους και τη συντήρηση αυτού καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ήτοι από 1η Μαΐου έως 31 Οκτωβρίου, για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της.
2. Από το πεδίο εφαρμογής της παρούσας εξαιρούνται οι διαμορφωμένοι, συντηρημένοι κήποι των ως άνω
χώρων.
Άρθρο 2
Διαδικασία καθαρισμού
1. Ο απαιτούμενος καθαρισμός περιλαμβάνει:
α. Υλοτομία και απομάκρυνση των ξερών και σπασμένων δέντρων και κλαδιών, καθώς και των κλαδιών που βρίσκονται σε άμεση επαφή με κτίσμα.
β. Απομάκρυνση της καύσιμης φυτικής ύλης που βρίσκεται στην επιφάνεια του εδάφους όπως ενδεικτικά το φυλλόστρωμα, τα ξερά χόρτα και τα κατακείμενα ξερά κλαδιά.
γ. Αποκλάδωση της βάσης της κόμης των δέντρων και αύξηση του ύψους έναρξής της από την επιφάνεια του εδάφους, ανάλογα με την ηλικία και το είδος του δέντρου. δ. Αραίωση της θαμνώδους βλάστησης ως προς την κάλυψη του εδάφους.
ε. Απομάκρυνση τυχόν άλλων εγκαταλελειμμένων καυστών, αναφλέξιμων, εκρήξιμων ή εύφλεκτων υλικών, αντικειμένων και απορριμμάτων.
2. Οι υπόχρεοι οφείλουν να μεριμνούν για την ασφαλή συλλογή και μεταφορά όλων των υπολειμμάτων καθαρισμού της παρ. 1. Απαγορεύεται η εγκατάλειψη, η απόρριψη ή η ανεξέλεγκτη διαχείρισή τους.
Άρθρο 3
Υποχρεώσεις - Μέριμνα Δήμων
1. Ο οικείος Δήμος προβαίνει στην ενημέρωση των υπόχρεων, για το περιεχόμενο της παρούσας και ειδικότερα της υποχρέωσης καθαρισμού μέχρι 31η Μαρτίου εκάστου έτους με κάθε πρόσφορο μέσο, όπως ενδεικτικά με ανάρτηση στην ιστοσελίδα και στον πίνακα ανακοινώσεων του οικείου Δήμου, αποστολή ενημερωτικού υλικού στην ταχυδρομική ή ηλεκτρονική διεύθυνση του υπόχρεου ή τυχόν αντικλήτού του, ενημερώσεις στα καταστήματα του Δήμου ή των Δημοτικών Διαμερισμάτων, σε τοπικούς φορείς και συλλόγους, σε συνεργασία με την οικεία Πυροσβεστική Υπηρεσία. Ειδικά κατά την πρώτη εφαρμογή της παρούσας, η ενημέρωση των υπόχρεων λαμβάνει χώρα έως την 28 Απριλίου.
2. Για την ανεύρεση των στοιχείων του υπόχρεου, ο οικείος Δήμος δύναται να ανατρέχει σε δεδομένα που τηρούνται στα αρχεία του, καθώς και στα δεδομένα του Εθνικού Κτηματολογίου.
3. Εφόσον ο οικείος Δήμος διαθέτει την απαραίτητη υποδομή, μπορεί να παρέχεται η δυνατότητα στους υπόχρεους να αιτηθούν (π.χ. με φυσική παρουσία, ταχυδρομικά, ηλεκτρονικά ή μέσω ειδικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας που θα δημιουργηθεί από το Υπουργείο Εσωτερικών μέσω gov.gr για το σύνολο των Δήμων), τη διενέργεια καθαρισμού με χρέωση της αντίστοιχης δαπάνης στο όνομά τους, από τις αρμόδιες υπηρεσίες του οικείου Δήμου ή από ιδιωτική εταιρία με την οποία ο οικείος Δήμος έχει συνάψει σχετική σύμβαση. Στις παραπάνω περιπτώσεις, μόνη η υποβολή της αίτησης δεν αναστέλλει τις προθεσμίες για την διενέργεια καθαρισμού και δεν απαλλάσσει τους υπόχρεους από την υποχρέωση καθαρισμού με ίδια μέσα. Η υποχρέωση εκπληρώνεται με την πραγματοποίηση του καθαρισμού και μόνον.
4. Ο οικείος Δήμος οφείλει να διενεργεί τακτικούς ή έκτακτους ελέγχους (ύστερα από καταγγελία ή και αυτεπαγγέλτως) για διαπίστωση εκπλήρωσης ή μη των υποχρεώσεων των υπόχρεων του άρθρου 1, προσηκόντως και με τη δέουσα επιμέλεια, καθ’ όλη την διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου.
5. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων στην εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού και συντήρησης αυτού, ο οικείος Δήμος ακολουθεί τη διαδικασία, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 5 της παρούσας.
Άρθρο 4
Μέριμνα υπόχρεων
1. Οι ιδιοκτήτες, νομείς, επικαρπωτές, μισθωτές και υπομισθωτές των εκτάσεων του άρθρου 1 της παρούσας οφείλουν να εκπληρώνουν την υποχρέωση καθαρισμού, να συναινούν και να επιδεικνύουν ανοχή στους τακτικούς ή έκτακτους ελέγχους, αυτοψίες και ενέργειες των αρμοδίων οργάνων του οικείου Δήμου και των αρμόδιων πυροσβεστικών υπαλλήλων για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης ή επέκτασης πυρκαγιάς. Στο πλαίσιο αυτό, καλούνται μέχρι την 30η Απριλίου εκάστου έτους, να προβαίνουν σε καθαρισμό των χώρων που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής της παρούσας και να συντηρούν αυτόν, καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ήτοι από την 1η Μαΐου έως την 31η Οκτωβρίου εκάστου έτους.
2. Οι υπόχρεοι, μετά την ολοκλήρωση του αρχικού καθαρισμού, καθώς και της συντήρησης καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, δύναται ενημερώνουν σχετικά τον οικείο Δήμο με κάθε πρόσφορο μέσο. Ενδεικτικό υπόδειγμα της ως άνω δήλωσης αποτυπώνεται στο Παράρτημα Α της παρούσας.
Άρθρο 5
Κυρώσεις - Αυτεπάγγελτος καθαρισμός
1. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων στην εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού και συντήρησης καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, επιβάλλεται ή καταλογίζεται αντίστοιχα εξ ολοκλήρου στον/στους υπόχρεους από τον οικείο Δήμο:
α. πρόστιμο πενήντα (50) λεπτών του ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, με ελάχιστο ποσό τα διακόσια (200) ευρώ,
β. δαπάνη του αυτεπάγγελτου καθαρισμού του χώρου και απομάκρυνσης των υλικών.
2. Εντός προθεσμίας δέκα (10) ημερών από την επίδοση, θυροκόλληση ή κοινοποίηση της Πράξης Επιβολής Προστίμου, ο παραβάτης δύναται να υποβάλλει έγγραφη ένσταση στον οικείο Δήμο, παρελθούσης δε άπρακτης της ως άνω προθεσμίας και εφόσον η υποβαλλόμενη ένσταση δεν έχει γίνει αποδεκτή, το επιβληθέν πρόστιμο οριστικοποιείται. Στην περίπτωση συμμόρφωσης εντός της άνω προθεσμίας με την υποχρέωση καθαρισμού, ο οικείος Δήμος εκδίδει απόφαση μείωσης έως και 50% του προς επιβολή προστίμου. Η δαπάνη και το πρόστιμο αποτελούν έσοδα του οικείου Δήμου και εισπράττονται σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις.
3. Μετά το πέρας της δεκαήμερης προθεσμίας ή εφόσον έχει υποβληθεί ένσταση η οποία δεν έχει γίνει αποδεκτή, ο οικείος Δήμος υποχρεούται εντός πέντε (5) ημερών σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των χώρων αυτών, κατά προτεραιότητα βάσει του κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς.
4. Ειδικά για περιφραγμένους ή επαρκώς περιτοιχισμένους χώρους και σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων για καθαρισμό τους, ο οικείος Δήμος, ταυτόχρονα με την επιβολή του προστίμου, αιτείται προς την κατά τόπο αρμόδια Πυροσβεστική Υπηρεσία τη διενέργεια αυτοψίας για τη βεβαίωση τυχόν συνδρομής υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς και βάσει αυτής, υποχρεούται σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των χώρων για την άρση του κινδύνου (Παράρτημα Γ’).
5. Σε περίπτωση μη ανεύρεσης των στοιχείων των υπόχρεων, ακολουθείται η διαδικασία των προηγούμενων παραγράφων του παρόντος άρθρου εξαιρουμένης της διαδικασίας επιβολής προστίμου και των προθεσμιών που αναφέρονται σε αυτήν.»

Σύμφωνα με την υποπερ. 26 περ. β’ παρ. Ι του άρθρου 75 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ν. 3463/2006, Α’ 114), ισχύουν τα εξής:
«26. Η μέριμνα για την εκπλήρωση της υποχρέωσης καθαρισμού των ιδιοκτητών, νομέων, επικαρπωτών, μισθωτών και υπομισθωτών, από την 1η έως την 30ή Απριλίου εκάστου έτους, καθώς και της υποχρέωσης συντήρησης καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, ήτοι από την 1η Μaΐου έως την 31η Οκτωβρίου εκάστου έτους, για την αποτροπή κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς ή ταχείας επέκτασής της, επί οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων σε περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων και εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, επί εκτάσεων που βρίσκονται εντός ακτίνας εκατό μέτρων (100 μ.), από τα όρια των ανωτέρω περιοχών, καθώς και επί εκτός σχεδίου γηπέδων με κτίσμα. Η ως άνω μέριμνα, περιλαμβάνει ιδίως την ενημέρωση των υπόχρεων από τον οικείο δήμο, έως την 31η Μαρτίου εκάστου έτους, με κάθε πρόσφορο μέσο για το περιεχόμενο της υποχρέωσης καθαρισμού, την εξέταση σχετικών καταγγελιών, την αυτεπάγγελτη αυτοψία και την επιβολή προστίμου κατά την παρούσα.

Ο οικείος δήμος, καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, μεριμνά για τη διενέργεια αυτοψίας. Αν οι υπόχρεοι προς καθαρισμό δεν συμμορφωθούν, ο δήμος επιβάλλει πρόστιμο πενήντα (50) λεπτών του ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, με ελάχιστο ποσό τα διακόσια (200) ευρώ. Κατά του προστίμου ο ενδιαφερόμενος δύναται να υποβάλει ένσταση στον δήμο εντός αποκλειστικής προθεσμίας δέκα (10) ημερών. Εάν αυτή δεν γίνει αποδεκτή, εντός προθεσμίας πέντε (5) ημερών ο δήμος προβαίνει σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των χώρων αυτών, κατά προτεραιότητα, βάσει του κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς. Ειδικά για περιφραγμένους ή επαρκώς περιτοιχισμένους χώρους του πρώτου εδαφίου και σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων για καθαρισμό τους, ο οικείος δήμος, ταυτόχρονα με την επιβολή του προστίμου, αιτείται προς την κατά τόπο αρμόδια Πυροσβεστική Υπηρεσία τη διενέργεια αυτοψίας για τη βεβαίωση συνδρομής υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή ταχείας επέκτασης πυρκαγιάς, και βάσει αυτής, προβαίνει σε αυτεπάγγελτο καθαρισμό των ως άνω χώρων για την άρση του κινδύνου. Αν δεν βρεθούν τα στοιχεία των υπόχρεων, ακολουθείται η διαδικασία των προηγούμενων εδαφίων, εξαιρουμένης της διαδικασίας επιβολής προστίμου. Σε επείγουσες περιπτώσεις άμεσου και ιδιαίτερα υψηλού κινδύνου πρόκλησης ή επέκτασης πυρκαγιάς, ο οποίος διαπιστώνεται με σχετικό έγγραφο της οικείας Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση της διαδικασίας των προηγούμενων εδαφίων, ο επείγων αυτεπάγγελτος καθαρισμός για την άμεση άρση του κινδύνου. Σε κάθε περίπτωση αυτεπάγγελτου καθαρισμού, καταλογίζεται εξ ολοκλήρου στους υπόχρεους, από τον οικείο δήμο, η δαπάνη καθαρισμού του χώρου και απομάκρυνσης των υλικών. Η δαπάνη και το πρόστιμο αποτελούν έσοδα του οικείου δήμου και εισπράττονται σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις. Ειδικότερα θέματα σχετικά με τη διαδικασία εφαρμογής των ανωτέρω και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια καθορίζονται με πυροσβεστική διάταξη σύμφωνα με το άρθρο 167 του ν. 4662/2020 (Α’ 27). Με την παρούσα δεν θίγεται το από 13/22.4.1929 π.δ. (Α’ 153)